  • 121. Data: 2008-01-16 20:33:58
    Temat: Re: [mBank] TERAZ!!!!
    Od: Anna <a...@o...pl>

    Kamil Jońca pisze:
    > Ale śmieszą mnie posty ludzi którzy "wiedzą że
    > "bankchciałichokraśćbojapiszęsystemylifecriticalstąd
    wiemcosięstałowbanku"

    Jeśli już pijesz do kogoś to rób to z sensem i logicznie. Wskażesz
    gdzieś takie stwierdzenie, czy tylko gołosłownie sobie popiszesz?

    --
    pzdr

  • 122. Data: 2008-01-16 20:37:09
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Anna pisze:
    wiemcosięstałowbanku"

    > Jeśli już pijesz do kogoś to rób to z sensem i logicznie. Wskażesz
    > gdzieś takie stwierdzenie, czy tylko gołosłownie sobie popiszesz?

    Tak sobie piszę. ICMPTZ?
    KJ

  • 123. Data: 2008-01-16 20:39:39
    Od: Anna <a...@o...pl>

    Kamil Jońca pisze:
    > Tak sobie piszę. ICMPTZ?

    To może bloga załóż. Albo papierowy pamiętnik. Bo tak-sobie-pisanie i
    prowokowanie sporów niektórzy trollowaniem nazywają.

    --
    pzdr

  • 124. Data: 2008-01-16 20:46:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Anna pisze:

    > To może bloga załóż. Albo papierowy pamiętnik. Bo tak-sobie-pisanie i
    > prowokowanie sporów niektórzy trollowaniem nazywają.

    Ja prowokuję posty? Napisałem, że śmieszą mnie posty domorosłych
    "znawców", którzy nie mają pojęcia, jak przebiegają karciane
    rozliczenia, bo znają systemy działające w zupełnie innych warunkach.
    (Hint: sterowanie elektrownią jądrową ma się nijak do księgowania)

    KJ

  • 125. Data: 2008-01-16 20:51:30
    Od: "Rafał J. Czekała" <r...@g...com>

    Sytuacja wróciła do normy. Na moim koncie zaksięgowano 16 storn
    transakcji... Zobaczymy co bedzie z odsetkami oraz z prowizją za
    "niedozwolony" debet...

    RJCz

  • 126. Data: 2008-01-16 20:55:02
    Temat: Re: TERAZ!!!!
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Marek M." <m...@w...o2.pl> napisał w wiadomości
    > ostrzeżenie o niesprawnym urządzeniu. Ale jeśli poda +37oC, to system
    > nie będzie miał podstaw, aby tym danym nie ufać. Oczywiście jest to
    > bardzo prosty przykład (odpuściłem zagadnienia dublowania czujników
    > itd), ale wiesz o co chodzi.

    Nie rozśmieszaj mnie. Przecież te dane zewnętrzne, to nie są linie
    sygnałowe, które trzeba obsłużyć w czasie rzeczywistym. Jeśli suma operacji
    "karcianych" wzrasta nagle kilkunastokrotnie i do tego przekracza dostępne
    środki u wielu klientów, to chyba żaden problem takie zdarzenie wykryć i
    zawiesić księgowanie rozliczeń do czasu zbadania problemu. Jakoś inne banki
    sobie z tym poradziły i rozwiązały problem w zarodku, a biedy mBank nie
    wysilił się nawet na wstępne parsowanie tego pliku celem sprawdzenia sumy
    transakcji, bo chyba nagły kilkunastokrotny wzrost transakcji, to nie jest
    coś nad czym można przejść bez zauważenia, a tym bardziej zastanowienia?

  • 127. Data: 2008-01-16 20:58:20
    Od: Anna <a...@o...pl>

    Kamil Jońca pisze:
    > Ja prowokuję posty? Napisałem, że śmieszą mnie posty domorosłych
    > "znawców", którzy nie mają pojęcia, jak przebiegają karciane

    A to jak trzeba się znać, żeby wiedzieć, że błędnie rozliczono
    transakcje które nie miały miejsca? Jakoś inne banki poradziły sobie z
    tym rezygnując z księgowania transakcji otrzymanych od Visy. TO które
    banki zrobiły poprawnie - banki BRE Banku czy pozostałe, bo chyba
    wszystkie poprawnie nie mogły tego zrobić.

    Czyli jeśli ja jestem "domorosłym znawcą", to ty jesteś "domorosłym
    znawcą znawców". Tak, trollu?

    --
    pzdr

  • 128. Data: 2008-01-16 21:04:31
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    [...]

> [...]
    > operacji "karcianych" wzrasta nagle kilkunastokrotnie i do tego
    > przekracza dostępne środki u wielu klientów, to chyba żaden problem

    Tylko że systemy monitorujące pisze się raczej, żeby wykryć "anomalie" w
    zachowaniu "każdego z osobna", a nie "tłumu razem". I (przypuszczam, że)
    robi sie badanie autoryzacji (które tu "nie odbiegały od wzorca" - bo
    była jedna) a nie księgowań.
    > takie zdarzenie wykryć i zawiesić księgowanie rozliczeń do czasu
    > zbadania problemu. Jakoś inne banki sobie z tym poradziły i rozwiązały
    > problem w zarodku, a biedy mBank nie wysilił się nawet na wstępne
    Na razie to wygląda na to, że m*banki przyjęły na klatę pierwsze
    uderzenie, a reszta z informacji prasowych zorientowała się, że coś jest
    nie tak i mogła zareagować. Tylko że ładniej powiedzieć,że "mamy świetny
    system który zareagował" niż "mamy badziewny system który księguje
    wszystko z tygodniowym opóźnieniem, w związku z czym mieliśmy czas
    zareagować"
    KJ

  • 129. Data: 2008-01-16 21:09:24
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Sty, 17:20, Marcin Mokrzycki <m...@p...pl> wrote:

    > "Niestety" podobno to Visa nawaliła, więc może nie być tak łatwo ;-).

    Pieniadze trzymasz w Visa czy w mBanku?
    A jakby im swiatlowody padly, to reklamacjie kierowaliby do tpsy?
    Beda mieli pelno spraw o rekompensaty za nieterminowe realizacje
    zobowiazan - najprostsze to niesplacenie KK w terminie.

    Zreszta wina jest ewidentnie po stronie ich systemu - inne banki sie
    od tego ustrzegly. Pierwszy byl BZWBK, ktory ich prawdopodobnie
    ostrzegal, jak stwierdzil i zablokowal u siebie te transakcje, za co
    odwdzieczyli im sie twierdzac w pierwszym etapie wyjasnien na mlinii,
    ze winne sa transakcje w bankomatach bzwbk.

  • 130. Data: 2008-01-16 21:11:30
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 16 Sty, 21:04, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > system który zareagował" niż "mamy badziewny system który księguje
    > wszystko z tygodniowym opóźnieniem, w związku z czym mieliśmy czas

    BZWBK twierdzil w ktoryms z linkowanych w tym watku artykulow, ze juz
    w nocy wylapali i zablokowali nietypowe transakcje, dzieki swojemu
    systemowi moritoringu.