  • 111. Data: 2008-01-16 18:41:51
    Temat: Re: TERAZ!!!!
    Od: r...@g...com

    On 16 Sty, 19:15, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie przesadzajmy, jak sklep 2 razy wyśle (jako różne) tą samą
    > transakcję, to też będziesz winić bank? To są jednak dość złożone
    > systemy, różnych podmiotów i błędy mogą się zdarzać. odrębną sprawąjest
    > fakt, że (IMO) po otrzymaniu pierwszych *kilku(może kilkunastu)*
    > zgłoszeń m*banki powinny wyksięgować te transakcje i poczekać z ich
    > rozliczeniem, aż Visa się pozbiera. Ale to IMO.
    >
    > KJ

    Jak sie okazuje, w Polsce problem (VISA) odczuli tylko klienci bankow
    z grupy BRE. Inne banki zdazyly sie na czas zorientowac, ze cos jest
    nie tak i zawiesily ksiegowanie operacji z VISY.

    Z innej beczki - otrzymalem maila z mbanku wyslanego z adresu
    k...@m...pl. Przy odpowiedzi (chce im zglosic reklamacje w
    odpowiedzi) zauwazylem, ze adres reply-to nalezy do onetu
    (e...@m...onet.pl). MBank rozsyla masowa korespondencje przy
    pomocy Onetu!!! Czy mam rozumiec, ze przekazali Onetowi dane swoich
    klientow (imie, nazwisko, adres e-mail)??

    Czy jesli wysle maila na k...@m...pl to on trafi do Onetu? Czy
    onet bedzie dysponowal korespondencja mBanku z klientami?

    Wiem, ze moze przesadzam - ale po ponad 24h braku mozliwosci
    korzystania z wlasnej kasy i wysluchiwania gledzenia, ze to wina
    czyjas tam i ze "pracuja nad rozwiazaniem problemu" bez podania
    informacji, kiedy skoncza - szlag czlowieka trafia a do firmy mBank
    nie mam juz za grosz zaufania

  • 112. Data: 2008-01-16 19:00:11
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Wed, 16 Jan 2008 10:41:51 -0800, ruda.divka napisał(a):

> [...]
    > (e...@m...onet.pl). MBank rozsyla masowa korespondencje przy pomocy
    > Onetu!!! Czy mam rozumiec, ze przekazali Onetowi dane swoich klientow

    Nie. mBank zleca tylko po prostu rozsyłanie swoich mailingów Onetowi lub
    rozsyła swoje mailingi korzystając z infrastruktury Onetu.

    Xenocide

  • 113. Data: 2008-01-16 19:02:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 16 Jan 2008 10:01:56 -0800 (PST), r...@g...com wrote:

    >uznane, moge wejsc na droge sadowa. Wg mLinii - reklamacje wysylac na
    >adres Wydzialu Obslugi Klientow mBanku albo na k...@m...pl

    Żadnym mailem. LIstem, poleconym, ZPO.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 114. Data: 2008-01-16 19:06:36
    Od: "ygreko" <...@...com>

    <r...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > On 16 Sty, 18:51, "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> wrote:
    > Prawda jest taka, ze zaden inny bank poza tymi z grupy BRE nie ma tego
    > problemu. A raczej klienci tych bankow ich nie maja.

    No wlasnie, czy rzeczywiscie nikt z czytajacych to zdanie, kto ma konto w
    innym banku i wyciagal kase nie ma tego problemu?
    O m*bankach jest glosno, bo jest forum, a klienci innych bankow moze sie po
    prostu nie ujawniaja...? A co z TB?

    Widzialem dzis w tv wypowiedz czlowieka z KB, ze oni zareagowali w pore i
    nie ma takich transakcji.

  • 115. Data: 2008-01-16 19:44:29
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Uzytkownik "ygreko" <...@...com> napisal w wiadomosci
    > <r...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

    No inne banki zareagowaly w pore i problemu nie ma
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,48415
    01.html

    Problem jest zarówno po stronie Visy, ale równiez po stronie BRE, który to w
    pore nie wykryl problemu.
    Na stronie mBanku pisza, ze do konca 16 stycznia kasa wróci na konto -
    zobaczymy, zostaly im 3 godziny.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 116. Data: 2008-01-16 20:11:47
    Temat: Re: [mBank] TERAZ!!!!
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:

> [...]
    > dywagacji "kto zawinił". Ja może z innej beczki. Ciekawi mnie bardzo
    > techniczny aspekt sprawy (oczywiście raczej się nie dowiemy szczegółów).
    > Mając na uwadze to co do tej pory zostało powiedziane, wychodzi że tym
    > razem ta "onlajnowść" mBanku i Multi nie wyszła im na zdrowie a wręcz
    > przeciwnie - okazała się wadą! Tylko jak to możliwe, że słychać głos iż
    > transakcję w sieci Euronet zostały rozliczone poprawnie a już w np BZWBK
    > nie. Patrząc tak tylko na te strzępki danych wychodzi na to, że wykryto
    > po prostu dobrze zakamuflowanego "buga" w systemie ;)

    Domysł: może wypłaty z Euronetu są wysyłane na linii Euronet->mBank, a dla
    całej reszty przychodzą od Visy?

    Oczywiście zakładając że prawdą jest że Visa zawiniła.

    p. m.

  • 117. Data: 2008-01-16 20:14:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Kamil Jońca wrote:

    > Niezupełnie (IMO) Jeśli VISA wysłała do księgowania *te same*
    > transakcje, to system banku powinien zareagować. (że jakiś identyfikator
    > transakcji się powtórzył) Więc choć wina jest po stronie Visy, to o
    > systemach m*banków też nie świadczy to najlepiej. No chyba, że dla tych
    > systemów to nie wyglądało jako te same transakcje (np VISA ponadawała
    > inne identyfikatory), ale w to wątpię.

    Mimo wszystko, powinno być dość proste żeby dla wszystkich kont gdzie 17
    razy występuje ta sama kwota choćby zwiększyć środki dostępne o 17*kwota.

    A potem sobie wyjaśniać powoli.

    p. m.

  • 118. Data: 2008-01-16 20:16:38
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    r...@g...com wrote:

> [...]
    >
    > - naleza sie odsetki w wysokosci ustawowej (lub jak za lokate
    > overnight) za okres, w ktorym nie bylem w stanie dysponowac swoimi
    > pieniedzmi na koncie w M&M - tak sie sklada, ze mam konta w mBanku i
    > Multi...:(
    > - zadoscuczynienie za szkody moralne - pocilem sie w supermarkecie
    > przy kasie nie mogac zaplacic za zakupy a potem usilujac wyplacic
    > pieniadze z bankomatu
    > - koszt polaczen z mLinia na rozmowy zwiazane z wyjasnianiem awarii
    > - odszkodowania za poniesione szkody (np. nie jestem w stanie
    > terminowo uregulowac faktury za korzystanie z GSM)

    Coś mi się nie zgadza ... zawsze mi się wydawało że albo odsetki, albo
    odszkodowanie za poniesione szkody, ale nigdy razem.

    p. m.

  • 119. Data: 2008-01-16 20:25:50
    Od: Anna <a...@o...pl>

    mvoicem pisze:
    > Coś mi się nie zgadza ... zawsze mi się wydawało że albo odsetki, albo
    > odszkodowanie za poniesione szkody, ale nigdy razem.

    Tylko ci się wydaje. Odsetki za dysponowanie pieniędzmi a odszkodowanie
    za wyrządzone szkody. A te ostatnie łatwo będą mieli udowodnić, ci
    którzy je ponieśli, np: wyjazd zagraniczny nie doszedł do skutku, w
    czasie wyjazdu zostali bez pieniędzy, spóźnili się z jakąś opłatą i
    zostały im naliczone odsetki lub co gorsza kary...

    Zapewne pomyliłeś z odsetkami i karami umownymi, które pobierać może
    bank. On może zdecydować się tylko na jedno z powyższego i często wybór
    pada na kary umowne.

    --
    pzdr

  • 120. Data: 2008-01-16 20:25:56
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    mvoicem pisze:
    [...]

    > Mimo wszystko, powinno być dość proste żeby dla wszystkich kont gdzie 17
    > razy występuje ta sama kwota choćby zwiększyć środki dostępne o 17*kwota.

    Tak. Ale tutaj dobijamy do kwestii procedur, dostępu do danych
    produkcyjnych, ich modyfikacji i takich tam pierdół.

    Żeby nie było. Nie bronię, m*banków, uważam, że powinny ponieść wszelkie
    koszty (łącznie z "utraconymi zyskami" jeśli trzeba). Mam wrażenie (może
    nie do końca słuszne), że nie mają procedur awaryjnych.

    Ale śmieszą mnie posty ludzi którzy "wiedzą że
    "bankchciałichokraśćbojapiszęsystemylifecriticalstąd
    wiemcosięstałowbanku"

    KJ