  • 41. Data: 2021-06-07 22:39:53
    Temat: Re: Szantaż Krajowego Rejestru Długów
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Piszecie o tej fikcji zlikwidowanej 21 sierpnia 2019, czy o czymś nowym?
    > https://iurator.com/nowelizacja-k-p-c-likwidacja-fik
    cji-doreczenia/

    Fikcja ma się dobrze. Została minimalnie ograniczona, bo teraz
    (najwyraźniej) potrzebne jest zaangażowanie komornika. Co samo z siebie
    jest dobre. Tyle że w dalszym ciągu da się "skutecznie" dostarczyć pismo
    adresatowi, który nie ma o tym pojęcia.
    Poza tym mamy nie tylko KPC. W KPA, bardziej regulującym stosunki (nomen
    omen) "obywatela" z państwem, w dalszym ciągu stoi, że wystarczy wysłać
    pismo i po 14 dniach jest ono "dostarczone". Nikogo nie interesuje, czy
    adresat w ogóle w ciągu owych 14 dni tam był, czy listonosz zostawił
    awizo (a może nawet spróbował zadzwonić domofonem?), i czy wyjątkowo
    awizo wylądowało pod właściwym adresem (i np. bez koniecznego
    pośrednictwa sąsiada).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 42. Data: 2021-06-07 22:43:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > I wszystkich tych którzy udzielają odroczonej płatości.

    Dlaczego ryzyko za udzielaczy mają ponosić osoby zupełnie nie związane
    ze sprawą? Nie ma obowiązku "udzielania" odroczonej płatności.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 43. Data: 2021-06-07 22:47:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Słabo wygląda, bo większość ludzi źle reaguje. Jakby zaczęto pozywać za
    > szkody cywilnie firmy, które dają kredyty na dane, a nie osobom, to
    > sądzę, że wielu nieszczęść dałoby się uniknąć.

    No ale na jakiej podstawie? Samo danie "kredytu" (raczej "pożyczki") na
    dane nie jest czynem zabronionym, a przynajmniej w praktyce nie da się
    udowodnić, że takim było. Dopiero próby odzyskania pieniędzy od osoby,
    której danymi się posłużono, są nielegalne (choć mogą zostać
    "zalegalizowane").
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 44. Data: 2021-06-08 00:58:05
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 07.06.2021 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    Jest taki mechanizm od jakiegoś roku, tylko jest boleśnie mało znany i
    "reklamowany", w tej chwili nawet zapomniałem jak toto się nazywa :-\
    Ale ja się kiedyś tam wpisałem, i niedawno dopadła mnie telefonicznie
    pani z GUS że się nie spisałem. No a przecież GUS-owi nie dawałem
    swojego telefonu, więc musieli mieć stamtąd.

    > A nie mozna przez epuap zarzyczyc sobie aby kazda korespondencja szła
    > elektronicznie?

    Można, zwykle, w konkretnych sprawach tak zaznaczyć. No i nie dotyczy
    np. sądów. Te się nie "odważyły" nawet w pandemii, i wymagają papieru.

    > I na te okolicznosc dostawać ze skrzynki epuap powiadomienia smsem?

    Emailem - działa od lat.
    Tylko że mam wrażenie, że wciąż wysyłka na papierze jest domyślną metodą
    w głowach urzędników wszelakich.

    --
    Alf/red/

  • 45. Data: 2021-06-08 04:56:05
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Dlaczego ryzyko za udzielaczy mają ponosić osoby zupełnie nie związane
    > ze sprawą? Nie ma obowiązku "udzielania" odroczonej płatności.

    Ty tak serio? Przecież nawet jak pracujesz, i masz wypłatę co miesiąc,
    to też "odraczasz płatność".

    KJ

  • 46. Data: 2021-06-08 05:06:43
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> writes:

    > Ale kiedy? Problem jest m.in. w tym, że w życiu można mieć nawet dość
    > długie okresy, w których nie da się odbierać przesyłek. Fizycznie się
    Jeśli ten okrest jest wystarczająco długi, to należy zmienić ów adres do
    doręczeń.
    Problemem może być sytuacja, gdy ktoś leży nieprzytomny w szpitalu przez
    x lat. Ale na to, to chyba mało co pomoże.
    > nie da. Dlaczego ktoś, kto tylko wie o takiej sytuacji, ma mieć (tak jak
    > obecnie) możliwość pozbawienia takiej osoby np. wszelkiego majątku, oraz
    > np. zaciągania w jej imieniu dowolnych zobowiązań? Bo do tego to się
    > sprowadza.

    Pamiętaj, ze po drugiej stronie są "zwykli" wierzycielie, którzy chcieli
    by odzyskać swoją kasę.

    KJ

  • 47. Data: 2021-06-08 10:00:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 czerwca 2021 o 04:57:02 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

    > Ty tak serio? Przecież nawet jak pracujesz, i masz wypłatę co miesiąc,
    > to też "odraczasz płatność".

    Nauczyciele dostają z góry (a przynajmniej "zasadnicze" wg ustawy, dodatki są chyba
    zdołu - ale jednak zasadnicze to ponad 60% całości zawsze jest, a teraz to i ponad
    80%).

  • 48. Data: 2021-06-08 12:02:19
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Nauczyciele dostają z góry (a przynajmniej "zasadnicze" wg ustawy, dodatki są chyba
    zdołu - ale jednak zasadnicze to ponad 60% całości zawsze jest, a teraz to i ponad
    80%).

    Świetnie, więc nauczyciele nie znajdą się w tej sytuacji. Co to zmienia
    dla reszty?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 49. Data: 2021-06-08 12:15:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 czerwca 2021 o 12:03:06 UTC+2 Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    ponad 80%).
    > Świetnie, więc nauczyciele nie znajdą się w tej sytuacji. Co to zmienia

    Reszta może sobie rozważyć, czy nie warto zostać nauczycielem. Pracy w bród.
    I ogólnie argument chyba jakoś nie w nurcie dyskusji - przecież "fikcji doręczenia"
    nie zlikwidowano wobec podmiotów zapisanych w KRS, więc dla zdecydowanej większości
    zatrudnionych w PL jest jak było.
    Ryzyko pracowania zaś u kogoś, kto jest tylko w CEiDG, znane jest nie od dziś.

  • 50. Data: 2021-06-08 12:56:48
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

> [...]

    zatrudnionych w PL jest jak było.
    > Ryzyko pracowania zaś u kogoś, kto jest tylko w CEiDG, znane jest nie od dziś.

    Ale tu nie dyskutujemy o tym czy ją zlikwidowano, czy nie, tylko czy ona
    powinna istnieć czy nie.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/