  • 1. Data: 2005-01-18 09:29:56
    Temat: Struktura banku...
    Od: "Grzegorz Kowalski" <s...@m...com>

    Witam !

    Poszukuje struktury banku komercyjnego..

    Wyszukiwanie zajelo mi kilka godzin, ale nic specjalnie nie znalazłem.

    chodzi mi jakie są działy(piony) w banku.

    Jednym słowem organizacja banku..

    Bardzo Proszę o pomoc..

    Grzegorz Kowalski

  • 2. Data: 2005-01-18 17:25:19
    Temat: Re: Struktura banku...
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Grzegorz Kowalski napisał:
    > Poszukuje struktury banku komercyjnego..
    >
    > Wyszukiwanie zajelo mi kilka godzin, ale nic specjalnie nie znalazłem.
    >
    > chodzi mi jakie są działy(piony) w banku.
    >
    > Jednym słowem organizacja banku..

    No to podziel się tym, co sam znalazłeś, a ktoś może dorzuci coś więcej...

    K.

  • 3. Data: 2005-01-18 18:04:47
    Od: "Grzegorz Kowalski" <s...@m...com>

    Witam !

    Znalazłem strukturę, ale centrali..
    nie poszczególnego banku w oddziale.

    Pozdrawiam.

    Grzegorz Kowalski

    o.chomik...

  • 4. Data: 2005-01-18 19:15:43
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > Znalazłem strukturę, ale centrali..
    > nie poszczególnego banku w oddziale.
    >
    > Pozdrawiam.

    Nie ma specjalnie o czym pisać. Klasyczne oddziały z rozbudowaną strukturą
    spotyka się coraz rzadziej. Nowe oddziały to najczęściej kilka osób których
    głównym zadaniem jest sprzedaż, sprzedaż sprzedaż. Możliwa jest
    specjalizacja na obsługę osób fizycznych i firm /tych mniejszych/ Dodatkowo
    mają wciśniete jakieś elementy związane z kasą i skarbcem /jeżeli są/ oraz
    jakąś uproszczoną analiza kredytowa w przypadku kredytów ewentualnie
    scoring. Plus dyrektor którego faktyczne kompetencje wobec klientów są
    zresztą raczej niewielkie.
    Wiekszość funkcji wyprowadzona jest do wyspecjalizowanych jednostek lub
    departamentow centrali albo zupełnie na zewnątrz. Mam na myśli obsługe
    prawną , informatyczną , administracyjna , ochronę obiektu, związaną z
    obrotem gotówką , księgowością , i analizą kredytową itp itd . I tak to
    pewnie będzie wyglądać

    pozd
    as

  • 5. Data: 2005-01-18 20:29:35
    Od: ROT13 <""frocevi\"@cbpmgn.barg.cy(ROT13)">

    Grzegorz Kowalski napisał(a):
    > Witam !
    >
    > Poszukuje struktury banku komercyjnego..
    polecam prospekty emisyjne banków, w pko jest w rozdz. 1.3., ale czy to
    jest bank komercyjny to nie wiem ;) Aha - jest zaznaczenie, ze "Bank
    znajduje się w trakcie Reorganizacji."

  • 6. Data: 2005-01-20 19:00:11
    Od: Andrzej Rumin <r...@h...spam.data.pl.invalid>

    Tue, 18 Jan 2005 20:15:43 +0100, Adam S.
    <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > prawną , informatyczną , administracyjna , ochronę obiektu, związaną z
    > obrotem gotówką , księgowością , i analizą kredytową itp itd . I tak to

    Bez przesady. Jeśli chodzi np. o obsługę klientów korporacyjnych, to
    ciągle jeszcze prawie wszystko robi się w oddziałach lokalnie i chyba
    nie zanosi się tu na jakieś drastyczne zmiany.

    Analizę kredytową w oddziałach dalej się robi i to wcale nie
    uproszczoną. Istnieją działy weryfikacji (kontrolujące efekty pracy
    działów kredytowych). Istnieją wreszczcie działy windykacji, też na
    poziomie oddziałów. Tak samo administracja kredytami. Wszystkiego do
    centrali się nie przerzuci, a już na pewno nie do firm zewnętrznych.

    --
    Andrzej Rumin

  • 7. Data: 2005-01-20 20:17:17
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > Bez przesady. Jeśli chodzi np. o obsługę klientów korporacyjnych, to
    > ciągle jeszcze prawie wszystko robi się w oddziałach lokalnie i chyba
    > nie zanosi się tu na jakieś drastyczne zmiany.

    Nie mówię, że wszystkie tak mają ale takie są trendy i to od dobrych
    paru lat . Ta struktura naprawdę ulega zmianie jeżeli nie wierzysz
    poczytaj prospekty emisyjne banków i zobaczysz w nich własnie wyodrębnie
    wyspecjalizowanych jednostek do obsługi korporacji . Oddziały co
    najwyżej zajmują się obsługą gotówki i przyjmowanie przelewów a i to nie
    do końca . Faktem jest ze niekiedy siedziby takich jednostek i oddziałow
    mieszcza sie w tym samym budynku ale sa to odrebne jednostki banku.

> [...]
    > poziomie oddziałów. Tak samo administracja kredytami. Wszystkiego do
    > centrali się nie przerzuci, a już na pewno nie do firm zewnętrznych.

    Wiesz też mi się wydało, że to się nie da zrobić a jednak się robi. Jak
    myślisz jakim cudem tak prężnie rozwiają się firmy windykacyjne z
    Wrocka . Prawo bankowe bardzo się zmieniło , bardzo wiele rzeczy mogą
    wykonywać i już wykonują firmy zewnętrzne . Odnośnie analiz, weryfikacji
    /to są na ogół jednostki centrali/ administracji kredytowej i
    windykacji . Pewne rzeczy robią jeszcze oddziały ale tylko w pewnym
    zakresie lub na pewnym etapie, resztę da się scentralizować i robi się
    to.
    Aha to o czym piszę dotyczy banków komercyjnych, oddziały spółdzielczych
    pewnie zachowały jeszcze dawną strukturę.

    pozd
    as

  • 8. Data: 2005-01-21 13:59:23
    Od: Andrzej Rumin <r...@h...spam.data.pl.invalid>

    Thu, 20 Jan 2005 21:17:17 +0100, Adam S.
    <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > do końca . Faktem jest ze niekiedy siedziby takich jednostek i oddziałow
    > mieszcza sie w tym samym budynku ale sa to odrebne jednostki banku.

    Tak w ogóle, to pisałem "oddziały", myślałem raczej "regiony". Poniżej
    poziomu województwa banki z tym chyba dzisiaj nie schodzą.

    > Odnośnie analiz, weryfikacji /to są na ogół jednostki centrali/

    OK, zgadzam się. Te działy są coraz cześciej podporządkowywane
    bezpośrednio centrali, choć fizycznie zostają w tym samym miejscu.
    No i faktycznie wtedy już formalnie nie należą do oddziału czy regionu.

    Miałem na myśli to, że jednak (w wypadkach, które znam), takie operacje
    dalej są fizycznie przeprowadzane tam gdzie były i przez tych samych
    ludzi. Ale rzeczywiście jest to robione już często poza strukturami
    ściśle rozumianego "oddziału".

    --
    Andrzej Rumin

  • 9. Data: 2005-01-21 22:15:17
    Od: "Grzegorz Kowalski" <s...@m...com>

> [...]
    > do końca . Faktem jest ze niekiedy siedziby takich jednostek i oddziałow
    > mieszcza sie w tym samym budynku ale sa to odrebne jednostki banku.

    Tak się grzecznie wtrące do Waszej dyskusji...

    Prospekty emisyjne czytałem, ale tam.. jest tylko ładnie opisana centrala.

    a Oddziały, badź banki w regionie ... jest niewiele.
    udało mi się .. pewne.. struktury banku centralnego poprzerabiac i
    wkomponować do banku regionalnego, a oto i te działy:

    Dział Badań i Rozwoju

    Dział Gospodarki Pieniężnej

    Dział Bankowości Korporacyjnej

    Dział Kredytów

    Dział Projektów

    Dział Rachunkowości i Sprawozdawczości

    Dział Księgowości

    Dział Kontroli Wewnętrznej

    Dział Inwestycji Kapitałowych

    Dział Współpracy z Klientami

    Dział Informatyki i Telekomunikacji

    Dział Prawny

    Dział Organizacji Kadr

    Dział Administracyjno-Gospodarczy

    Może coś jest niepotrzebnego, bardzo proszę Skorygujcie..

    Moja wiedza o bankach marną jest:)

    a jeszcze może Wiecie jakie zabezpieczenia występują w bankach.. oprócz
    firewalli, programów antywirusowych czy haseł zmienianych co 30 dni..?

    Pozdrawiam.

    Grzegorz Kowalski