  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Andrzej Rumin <r...@h...spam.data.pl.invalid>
    Subject: Re: Struktura banku...
    Date: 21 Jan 2005 14:59:23 +0100

    Thu, 20 Jan 2005 21:17:17 +0100, Adam S.
    <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie mówię, że wszystkie tak mają ale takie są trendy i to od dobrych
    > paru lat . Ta struktura naprawdę ulega zmianie jeżeli nie wierzysz
    > poczytaj prospekty emisyjne banków i zobaczysz w nich własnie wyodrębnie
    > wyspecjalizowanych jednostek do obsługi korporacji . Oddziały co
    > najwyżej zajmują się obsługą gotówki i przyjmowanie przelewów a i to nie
    > do końca . Faktem jest ze niekiedy siedziby takich jednostek i oddziałow
    > mieszcza sie w tym samym budynku ale sa to odrebne jednostki banku.

    Tak w ogóle, to pisałem "oddziały", myślałem raczej "regiony". Poniżej
    poziomu województwa banki z tym chyba dzisiaj nie schodzą.

    > Odnośnie analiz, weryfikacji /to są na ogół jednostki centrali/

    OK, zgadzam się. Te działy są coraz cześciej podporządkowywane
    bezpośrednio centrali, choć fizycznie zostają w tym samym miejscu.
    No i faktycznie wtedy już formalnie nie należą do oddziału czy regionu.

    Miałem na myśli to, że jednak (w wypadkach, które znam), takie operacje
    dalej są fizycznie przeprowadzane tam gdzie były i przez tych samych
    ludzi. Ale rzeczywiście jest to robione już często poza strukturami
    ściśle rozumianego "oddziału".

    --
    Andrzej Rumin