  • 11. Data: 2004-07-28 13:10:32
    Temat: Re: Stopy do gory
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Warszawa, 28.07.2004 (ISB) - Rada Polityki Pieniężnej (RPP) zaskoczyła
    > większość analityków podnosząc na swoim lipcowym posiedzeniu stopy
    > procentowe o 25 punktów bazowych, powodując umocnienie złotego i rynku
    > obligacji.
    > [...]
    >
    > No i jak tu sie nie smiac z tych finansowych pseudoekspertow. Jeden
    analityk
    > przepowiedzial i sie nie zdziwil a 200 innych prawie umarlo z wrazenia.
    > OT - jeszcze dlugo ekonomia to dla mnie bedzie pseudonauka...

    Wniosek moze byc jednym z dwoch:
    1. Albo dealerzy bankowi nie sluchaja tego co mowia im ich analitycy, czyli
    kazdy robi swje,
    2. Albo analitycy bankowi robia dwie analizy: jedna pokazuja dealerom a ci
    na podstawie tego obstawiaja podwyzke stop, druga anlize robia dla
    publicznosci, w ktorej klamia w zywe oczy.

    W kazym razie ja nigdy nie patrze na to co tos mowi, ale na to co ktos robi.
    Wlasnie daltego, by uniknac tego typu nieporozumien

    :)))

    Malin

  • 12. Data: 2004-07-28 13:14:06
    Od: s...@p...onet.pl

    > W kazym razie ja nigdy nie patrze na to co tos mowi, ale na to co ktos robi.
    > Wlasnie daltego, by uniknac tego typu nieporozumien
    >
    > :)))
    >
    > Malin

    słusznie - zawsze trzeba patrzeć na ręce

  • 13. Data: 2004-07-28 13:18:56
    Od: "Tomek B" <t...@p...onet.pl>

    Wiecie, rozumiecie... ja jestem szarym czlowiekiem, ktory nie jest
    absolutnie w zaden sposob zwiazany z tym zawodem. Po prostu czerpie
    informacje z netu, tv, radia, gazet i banku, ktory trzyma resztki moich
    pieniedzy. I widze, ze kazdy robi mnie w konia. (spiskowa teoria itd...)

    Zupelnie nie na temat RPP - jak mam wiedziec w co "wsadzic" np. 50 000 PLN
    skoro wszyscy doradzaja co innego (lacznie z doradcami w banku, wszelkiej
    masci niedo-radcy typu expander konczac na plus minus w TVP i pan ... nie
    pamietam , Ryszard Mge... przepraszam nie przypomne sobie). Pamietam
    "doradzanie" o kredytach w walutach obcych (gdy kurs wszelakich USD, EUR i
    CHF byl w maksimum), wszyscy oni krzyczeli "NIE TERAZ!!!!" ... No i sie
    okazalo, ze to byl super okres na zalduzanie sie (przynajmniej
    krotkookresowe)...

    A co do rzeczonych 50 000 zl... chyba trzeba przepic alebo przejesc...

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 14. Data: 2004-07-28 13:39:53
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Zupelnie nie na temat RPP - jak mam wiedziec w co "wsadzic" np. 50 000 PLN
    > skoro wszyscy doradzaja co innego (lacznie z doradcami w banku, wszelkiej
    > masci niedo-radcy typu expander konczac na plus minus w TVP i pan

    Najlepiej miec jednego swojego zaufanego, ktorego mozna rozliczyc jesli
    zamiast pomnazac twoj majatek gada od rzeczy.

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 15. Data: 2004-07-28 18:28:08
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com> napisał w
    wiadomości news:ce84oc$klc$1@news.onet.pl...

    > Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci
    > >
    > To dziala tak:
    > Wyzsze stopy --- wyzsza cena pieniadza --- nizszy popyt na pieniadz ----
    > wieksza plynnosc systemu bankowego ---- dostosowuje sie podaz, czyli
    > zmniejsza sie podaz pieniadza --- mniej pieniadza na rynku --- mniej
    towarow
    > i uslug mozna kupic --- spadaja ceny towarow i uslug --- zmniejsza sie
    > presja inflacyjna

    A jezeli pieniadz jest pompowany do systemu przez wymiane waluty (np zakupy
    naszych towarow przez klientow ze strefy EUR) to jak sie maja wyzsze stopy
    procentowe do ograniczenia podazy pieniadza?

  • 16. Data: 2004-07-28 19:31:34
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@e...com>

> [...]
    > naszych towarow przez klientow ze strefy EUR) to jak sie maja wyzsze stopy
    > procentowe do ograniczenia podazy pieniadza?

    To fakt. Sprzedaz walut zagranicznych wywoluje popyt na Zlotego bez wzgledu
    na wysokosc stop. Na to RPP wplywu nie ma. Ale jesli nie zmniejszy popytu
    krajowego na Zlotego, to bedzie jeszcze gorzej.To tak jak w walce przed
    malaria. Lekarstwa na to nie ma. Ale mimo wszystko warto stosowac TNT, by
    choc czesciowo zmniejszyc ryzyko ukaszenia przez komara.

    Malin

  • 17. Data: 2004-07-28 19:39:13
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 28 Jul 2004 21:31:34 +0200, "Jacek Maliszewski"
    <j...@e...com> wrote:

> [...]
    >malaria. Lekarstwa na to nie ma. Ale mimo wszystko warto stosowac TNT, by
    >choc czesciowo zmniejszyc ryzyko ukaszenia przez komara.

    a ja mam kredyt we frankensteinach i nie mam nic przeciwko
    podwyzszaniu stopek ;)

    G.

  • 18. Data: 2004-07-28 21:43:08
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci >
    > a ja mam kredyt we frankensteinach i nie mam nic przeciwko
    > podwyzszaniu stopek ;)

    nie ma sie z czego cieszyc na zapas, wystarczy jedna wieksza niestabilnosc
    polityczna (np rzady LPR a roznica w oprocentowaniu nie pokryje strat w
    przypadku znacznej dewaluacji PLN).