  • 1. Data: 2004-07-28 09:49:18
    Temat: Trwa wyścig w bankowości internetowej dla średnich i dużych firm
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Co prawda nie bankowosc detaliczna, ale... ;)))

    Na polskim rynku bankowości elektronicznej dla średnich i dużych
    przedsiębiorstw dokonuje się przełom technologiczny. Wszystko za sprawą
    Internetu i zagranicznej konkurencji.
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040728/e
    konomia/ekonomia_a_16.html

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl
    Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 2. Data: 2004-07-28 11:07:48
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040728/e
    konomia/ekonomia_a_16.html

    to ładnie ci wyszło: "Na rynku bankowości elektronicznej dla klientów
    detalicznych od połowy lat 90. ubiegłego wieku trwa ciągły wyścig ...." :-)

    Tylko, że ja np uważam, że dla średnich i dużych firm to internet nie zda
    egzaminu.
    Takie firmy mają swoją księgowość, kilka rachunków w różnych bankach eksportują
    dane do systemów bankowych a importują z bankowego systemu wyciągi w celu
    kontroli.
    Lepiej by było, gdyby takie systemy jak Multicash w różnych bankach działały tak
    samo - wtedy łatwiej byłoby wyeksportować dane z własnego systemu do Multicasha
    dowolnego banku, czyli zmienić bank.
    Teraz np interfejs do Multicasha ING jest nieco inny niż BPH - a porównanie z
    innymi bankami też pewnie wykazałoby różnice.
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-07-28 11:15:27
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    > Tylko, że ja np uważam, że dla średnich i dużych firm to internet nie zda
    > egzaminu.

    inet jest tańszy, wiec w MSP sie opłaca

    > Takie firmy mają swoją księgowość, kilka rachunków w różnych bankach
    eksportują
    > dane do systemów bankowych a importują z bankowego systemu wyciągi w celu
    > kontroli.

    to działa chyba z poziomu SAPa, ale nie wiem dokładnie

  • 4. Data: 2004-07-28 11:44:13
    Od: "PshemeK" <p...@o...pl>

> [...]
    eksportują
    > dane do systemów bankowych a importują z bankowego systemu wyciągi w celu

    No to w czym problem ? Kwestia odpowiedniego interfejsu. Ważne, żeby był
    czytelny, dawał maksymalne możliwości sortowania wszelkiego rodzaju danych
    oraz dawał możliwość wprowadzania ograniczeń dla użytkowników.

> [...]
    działały tak
    > samo - wtedy łatwiej byłoby wyeksportować dane z własnego systemu do

    Heh :) Pokaż mi bank, który na to pójdzie :) Szczególnie z taką argumentacją
    :)

    > Teraz np interfejs do Multicasha ING jest nieco inny niż BPH - a
    porównanie z
    > innymi bankami też pewnie wykazałoby różnice.
    > *** blad ***

    A generalnie wydaje mi się, że systemy online są bezpieczniejsze od systemów
    Home Bankingowych (np Multicash). Wszystkie dane przechowywane są w banku, a
    do systemu bankowego znacznie trudniej się włamać niż do takiego np.
    średniego przedsiębiorstwa. Zupełnie inne systemy zabezpieczeń. Z takiego
    Multicasha, który wszystkie dane przechowuje w plikach na lokalnej maszynie,
    to nawet dziecko dane wydłubie. Te pliki przecież wogóle nie są
    szyfrowane...
    Ale mogę się mylić...

    Pozdrawiam

    PshemeK

  • 5. Data: 2004-07-28 11:52:36
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> wrote:
    > Tylko, że ja np uważam, że dla średnich i dużych firm to internet nie
    > zda egzaminu.

    juz zdaje. Jest znacznie wygodniejszy - bo nie musisz calego systemu
    inastalowac na danym koputerze - ylko korzystac z ktorego chcesz.
    Jest oszczedniejszy - zeby doinstalowac cos - musial ktos przyjezdzac z
    banku - a tak wszystko dzieje sie po stronie banku. Wlasnie z tego powodu
    (kosztow instalacji) home banking nie znalazl uznania wsrod klientow
    detalicznych.

    > Takie firmy mają swoją księgowość, kilka rachunków w różnych bankach
    > eksportują dane do systemów bankowych a importują z bankowego systemu
    > wyciągi w celu kontroli.

    I beda to robic caly czas. Nawet z systemami internetowymi. A one
    wprowadzaja zupelnie nowa jakosc obslugi i daja wiekszosc wartosc dodana,

> [...]
    > Teraz np interfejs do Multicasha ING jest nieco inny niż BPH - a
    > porównanie z innymi bankami też pewnie wykazałoby różnice.

    Roznice interfejsu? ale przeciez to ten sam produkt (tej samej firmy). A
    argument z latwiejsza zmiana banku dales... powalajcy ;)
    Zreszta i tak w przypadku firm nie ma problemu.

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 6. Data: 2004-07-28 12:42:55
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    PshemeK wrote:

    > No to w czym problem ? Kwestia odpowiedniego interfejsu.

    > Heh :) Pokaż mi bank, który na to pójdzie :) Szczególnie z taką
    > argumentacją :)

    firmy zmieniaja banki je obslugujace - sam to zauwazylem na fakturach za
    prad/gaz/wode - przy okazji zmiany na NRB jak juz i tak wszystko sie zmienia to
    zmianialy i bank.
    A ten sam interfejs jest duzym atutem nowego banku :-)

> [...]
    > przechowywane są w banku, a do systemu bankowego znacznie trudniej
    > się włamać niż do takiego np. średniego przedsiębiorstwa.

    ja nie mowie ze w fimie uzywany jest Multicash - są inne systemy z włąsną bazą
    danych, natomiast można z nich przelewy wyeksportować w takim formacie jak to
    robi M. - bank odbierający przelewy może sobie myśleć że używasz M. :-)
    *** blad ***

  • 7. Data: 2004-07-28 17:20:35
    Od: "PrzemB" <p...@...to.poczta.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:ce8436$cn$1@news.onet.pl...

> [...]
    > banku - a tak wszystko dzieje sie po stronie banku. Wlasnie z tego powodu
    > (kosztow instalacji) home banking nie znalazl uznania wsrod klientow

    Jest także dużo korzystniejszy dla banków.
    Nie będą zatrudniać informatyków do obsługi klientów i nie będą płaciły
    producentom oprogramowania (większość dostawców ściąga od banków opłaty
    roczne od każdego użytkownika). Odchodzi cała infrastrukura sprzętowa i
    programowa od strony banku, zmniejszone koszty połączeń telefonicznych
    (0801*). Będą duże naciski na na Małe i Średnie firmy na przejście na kanały
    internetowe.

    Pozdrowienia
    PrzemB

  • 8. Data: 2004-07-28 17:58:05
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    PrzemB <p...@...to.poczta.onet.pl> wrote:
    > Jest także dużo korzystniejszy dla banków.

    Jakby nie bylo, to przeciez nie wdrazaliby tego ;) No chyba, ze blaby moda.

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 9. Data: 2004-07-28 18:48:19
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 28 Jul 2004 14:42:55 +0200, "blad"
    <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> wrote:

> [...]
    >zmianialy i bank.
    >A ten sam interfejs jest duzym atutem nowego banku :-)

    A co za problem stworzyc w systemie internetowym mozliwosc importu
    przelewow i eksportu wyciagow w formacie Multicash'a? Tak wlasnie beda
    robic banki, aby klienci dotychczas korzystajacy z MC, majacy
    dostosowane juz swoje systemy ksiegowe (a w wielu systemach sami
    producenci oferuja moduly do takiej wymiany danych) zgodzili sie
    przejsc na Internet.

    PG

  • 10. Data: 2004-07-28 19:45:07
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > dostosowane juz swoje systemy ksiegowe (a w wielu systemach sami
    > producenci oferuja moduly do takiej wymiany danych) zgodzili sie

    E to podstawa! :) Systemy sa kontatybilne z najczesciej uzywanymi
    programiami uzywanymi przez polskie firmy i latwo sie integruja. Dodatkowo
    oferuja pare ciekawych funkcji nie do uzyskania w tradycyjnych systemach.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski || wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/