  • 1. Data: 2004-07-28 11:45:27
    Temat: Stopy do gory
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    RPP podwyzszyla wszystkie stopu o 0,25 pkt proc.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || wortal public relations: http://www.PRnews.pl
    Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 2. Data: 2004-07-28 11:54:19
    Temat: Re: Stopy do gory
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jak to jest wlasciwie z tym wplywaniem stop na inflacje?

    Bo ja jako laik rozumiem, ze to ma isc tak:

    wyzsze stopy -> drozsze kredyty konsumpcyjne i oplacalniejsze
    oszczedzanie -> mniejszy popyt -> sprzedawcy nie podnosza cen (albo
    zgola obnizaja) bo sie nie sprzeda -> inflacja spada.

    Ale czemu to nie dziala tak:

    wyzsze stopy -> drozsze kredyty obrotowe/inwestycyjne -> wieksze
    koszty produkcji -> sprzedawcy podnosza ceny bo im sie inaczej nie
    oplaca -> ludzie i tak kupuja bo jesc musza -> inflacja rosnie?

    Tym bardziej, ze "unijny" skok cen nie pochodzil z rosnacego popytu
    krajowego.

    MJ

  • 3. Data: 2004-07-28 12:03:33
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    napisał w wiadomości news:ce83lq$qnd$1@news.onet.pl...
    > RPP podwyzszyla wszystkie stopu o 0,25 pkt proc.

    Zgodnie z oczekiwaniami rynku, wiec nic nie powino sie nadzwyczajnego dziac

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddział Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 4. Data: 2004-07-28 12:06:21
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci
    > Jak to jest wlasciwie z tym wplywaniem stop na inflacje?

    To dziala tak:
    Wyzsze stopy --- wyzsza cena pieniadza --- nizszy popyt na pieniadz ----
    wieksza plynnosc systemu bankowego ---- dostosowuje sie podaz, czyli
    zmniejsza sie podaz pieniadza --- mniej pieniadza na rynku --- mniej towarow
    i uslug mozna kupic --- spadaja ceny towarow i uslug --- zmniejsza sie
    presja inflacyjna

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com
    Oddzial Szczecin, Monte Cassino 24
    tel.: (91) 422-84-63; 601-247-423

  • 5. Data: 2004-07-28 12:06:41
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jacek Maliszewski EFIX Polska <j...@e...com> wrote:
    > Zgodnie z oczekiwaniami rynku, wiec nic nie powino sie nadzwyczajnego
    > dziac

    Noooo. Ja tam rano wyczytywalem, ze RPP poczeka niby do wrzesnia. Osobiscie
    obstawialem, ze podwyzsza, zeby pokazac swoja pozycje.
    http://gielda.onet.pl/6,956386,wiadomosci.html
    analitycy, eksperci... :D

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 6. Data: 2004-07-28 12:08:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com> writes:

> [...]
    > i uslug mozna kupic --- spadaja ceny towarow i uslug --- zmniejsza sie

    No to jest to samo, co ja w pierwszej czesci napisalem. Ale nie jestem
    nadal przekonany, ze to dziala tak naprawde. 8-)

    MJ

  • 7. Data: 2004-07-28 12:20:29
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    napisał w wiadomości news:ce84tj$395$1@news.onet.pl...

> [...]
    Osobiscie
    > obstawialem, ze podwyzsza, zeby pokazac swoja pozycje.

    We wczorajszym komentarzu popołudniowym napisałem: "Jutro RPP podejmie
    decyzje w sprawie krótkoterminowych stóp procentowych. Uczestnicy rynku
    międzybankowego (głównie dealerzy bankowi) oczekują, iż Rada podwyższy stopy
    o 25 punktów bazowych. Tak wynika z wyceny kontraktów na stopę procentową
    FRA notowanych na rynku międzybankowym. Dziwią mnie nieco wypowiedzi
    analityków bankowych, którzy rzekomo oczekują, iż RPP stóp nie podniesie.
    Działania na rynku ich kolegów z dealing roomów wskazują na coś
    odwrotnego .".

    No im okazało się, iż racje mili dealerzy a nie ich analitycy. Rada
    podwyższyła dziś stopy procentowe o 25 punktów bazowych. Jako, że podwyżka
    była zgodna z uczestnikami rynku walutowego i pieniężnego, reakcja na
    komunikat Rady była tylko chwilowa. Tuż po godzinie 14 Złoty skokowo umocnił
    się o około 1,5 grosza względem Koszyka, lecz parę minut później kurs
    powrócił do poziomu sprzed ogłoszenia komunikatu RPP.

    Malin

  • 8. Data: 2004-07-28 12:22:49
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > No to jest to samo, co ja w pierwszej czesci napisalem. Ale nie jestem
    > nadal przekonany, ze to dziala tak naprawde. 8-)

    :)) Tak wyglada teoretyczny model. Badania empiryczne nigdy nie dowiada
    prawdziwosci tej tezy. Co najwyzej moga uprawdopodobnic teze.

    Natomiast proby zweryfikowania tej tezy na niekorzysc (czyli zanegowanie jej
    poprawnosci) zakonczyly sie niepowodzeniem. Testy statystyczne dowodza
    bowiem, iz "NIE MA PODSTAW DO ODRZUCENIA TEZY IZ WYZSZE STOPY NIE
    ZMNIEJSZAJA PRESJI INFLACYJNEJ"

    Dopoki nikt nie udowodni falszywosci tej tezy, dopoty bedzie ona obowiazywac
    jako paradygmat.

    ale sie wymadrzam hehehe. Sorki.

    Malin

  • 9. Data: 2004-07-28 12:54:22
    Od: "Tomek B" <t...@p...onet.pl>

    > Zgodnie z oczekiwaniami rynku, wiec nic nie powino sie nadzwyczajnego
    dziac

    No nie, no bzdury jakies.... ;-))))
    Cytat z onetu (no, toz tam analitycy pisuja, no nie...?)
    [...]
    Warszawa, 28.07.2004 (ISB) - Rada Polityki Pieniężnej (RPP) zaskoczyła
    większość analityków podnosząc na swoim lipcowym posiedzeniu stopy
    procentowe o 25 punktów bazowych, powodując umocnienie złotego i rynku
    obligacji.
    [...]

    No i jak tu sie nie smiac z tych finansowych pseudoekspertow. Jeden analityk
    przepowiedzial i sie nie zdziwil a 200 innych prawie umarlo z wrazenia.
    OT - jeszcze dlugo ekonomia to dla mnie bedzie pseudonauka...

    Tomek

  • 10. Data: 2004-07-28 13:02:36
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Tomek B <t...@p...onet.pl> wrote:
    > OT - jeszcze dlugo ekonomia to dla mnie bedzie pseudonauka...

    czekaj, czekaj. A co to ma wspolnego z ekonomia? Przeciez RPP jest
    niezalezna, wiec ci analitycy bawili sie w przepowiednie. Jak z prognoza
    pogody./

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/