  • 1. Data: 2004-07-28 10:21:46
    Temat: kredyty hipoteczne: rozmowy z analitykami
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Kompilacja co lepszych fragmentow rozmow z analitykami przeprowadzonymi
    przez klientow starajacych sie o kredyt hipoteczny. Cytowane fragmenty
    nie pochodza od tego samego klienta i tego samego analityka.

    Dedykuje analitykom i specjalistom ds. kredytow hipotecznych.

    Zapraszam do podzielenia sie swoimi historiami.

    Rozmowa #1:

    Klient: Chce wziac kredyt w USD.
    Analityk: Czy osiaga Pan przychody w USD?
    Klient: Tak.
    Analityk: Czy moze je Pan udokumentowac?
    Klient: Tak. Moge przedstawic faktury, PIT, oraz wyciagi z konta firmy.
    Analityk: Aha, prowadzi Pan dzialalnosc gosp.?
    Klient: Tak.
    Analityk: A czy moze Pan przedstawic umowy o wspolpracy?
    Klient: ???
    Analityk: Przykro mi, ale bez tego nie mozemy brac pod uwage tych
    dochodow.
    Klient: Ale ja po prostu realizuje zamowienia klientow, wystawiam
    faktury, place podatki, i mam to udokumentowane...
    Analityk: Przykro mi.
    Klient:???
    Analityk: Panska zdolnosc kredytowa jest bardzo mala, chyba za wczesnie
    na kupno mieszkania.

    Rozmowa #2:

    Analityk: Czy osiaga Pan dodatkowe dochody poza tymi z dzialanosci
    gosp.?
    Klient: Tak. Z tytulu praw autorskich.
    Analityk: Moze Pan to udokumentowac?
    Klient: Tak, wyciagami z konta bankowego, kserokopiami czekow,
    formularzami pit, umowami.
    Analityk: Czy umowy sa w jezyku polskim?
    Klient: Nie, w angielskim.
    Analityk: Bedzie musial Pan przetlumaczyc je u tlumacza przysieglego,
    na swoj koszt.
    Klient: Ale tego jest kilkaset stron z ostatnich trzech lat.
    Analityk: Przykro mi, takie sa wymagania.
    Klient: Czy jest szansa, ze po poniesieniu tych kosztow dostane kredyt.
    Analityk: Nie, ale przydadza sie Panu w innym banku.

    (Klient nie otrzymal kredytu, nie moze tez wyrwac dokumentow z centrali

    banku. Na szczescie nie dal sie wmanewrowac w tlumaczenie umow.)

    Rozmowa #3:

    Analityk: Dlaczego na Panskim formularzu PIT widnieje pozycja
    "podatek zaplacony za granica"?
    Klient: Bo go tam zaplacilem.
    Analityk: Na jakiej podstawie?
    Klient: Na podstawie umowy miedzy rzadami RP i USA.
    Analityk: Czy ma Pan kopie tej umowy?
    Klient: Tak.
    Analityk: W jezyku polskim?
    Klient: Nie, angielskim.
    Analityk: To trzeba bedzie przetlumacyc u tlumacza przysieglego, na
    Panski koszt.

    (Polska wersja tej umowy znajduje sie w Dzienniku Ustaw.)

    Rozmowa #4

    Analityk: Przykro mi, ale bank nie moze zgodzic sie na finansowanie 100%
    nieruchomosci. Musi Pan wniesc wklad wlasny.
    Klient: Ile?
    Analityk: 20%
    Klient: Nie mam dzis takich pieniedzy.
    Analityk: Nie moze Pan od kogos pozyczyc?
    Klient: Wlasnie probuje wziac kredyt u Was.
    Analityk: Ale tak jakos fikcyjnie...
    Klient: Przeciez musialbym zaplacic od tego podatek i spisac umowe
    pozyczki, a to obnizyloby moja zdolnosc kredytowa...
    Analityk: Wie Pan, ja probuje Panu pomoc...
    Klient: ???

    Rozmowa #5:

    Analityk: Potrzebujemy rachunkow.
    Klient: Za co?
    Analtyk: Za otrzymane przez Pana pieniadze.
    Klient: Przeciez macie juz umowy, pity i wyciagi bankowe z detalami
    wplat. Nigdy nie wystawialem rachunkow.
    Analityk: Przykro mi, ale nie mozemy uznac tych dochodow.

    Rozmowa #6:

    Analityk: Bardzo mi przykro, naprawde myslelismy, ze dostanie Pan ten
    kredyt. Na komitecie glosy byly podzielone, ale ostatecznie
    nie dostal Pan kredytu.
    Klient: ...
    Analityk: Probowal Pan w banku obok?
    Klient: Poprosze o zwrot dokumentow.
    Analityk: Niestety nie moge ich Panu wydac.
    Klient: Prosze o zwrot, zaplacilem za ich wydanie.
    Analityk: Nie moge.

    Rozmowa #7:

    Analityk: Co to za dochody "inne"?
    Klientka: Ktore?
    Analityk: Meza, tu.
    Klientka: Nie wiem.
    Analityk: Nie mozemy przygotowac wniosku, jezeli nie bedziemy wiedzieli
    co to za dochody.
    Klientka: Ale to tylko 100 zl.
    Analityk: To nic, w papierach musi grac.
    Klientka: Janek, co to za dochod "inny" 100 zl?
    Maz klientka: Nagroda okolicznosciowa.
    Klientka: Nagroda.
    Analityk: A bedzie udokumentowana zaswiadczeniem?
    Klientka: Przeciez wnioskuje o 400.000. Co za znaczenie ma 100 zl.
    Analityk: Prosze Pani...

    Rozmowa #8:

    Analityk: Jest problem.
    Klient: Jaki?
    Analityk: Z deweloperem.
    Klient: To znaczy?
    Analityk: Nie maja pozwolenia na sprzedaz mieszkan.
    Klient: Ale oni dzialaja na rynku ponad 10 lat!
    Analityk: Ale we wpisie do ewidencji gosp. maja zapisane tylko "Budowa
    domow i mieszkan". Nie ma tam nic o sprzedazy. Nie maja
    prawa sprzedawac mieszkan.
    Klient: I co teraz?
    Analityk: Beda musieli zmienic swoj wpis. No i REGON.

    jacek

  • 2. Data: 2004-07-28 10:31:03
    Temat: Re: kredyty hipoteczne: rozmowy z analitykami
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jacek said the following on 2004-07-28 12:21:
    > Kompilacja co lepszych fragmentow rozmow z analitykami przeprowadzonymi
    > przez klientow starajacych sie o kredyt hipoteczny. Cytowane fragmenty
    > nie pochodza od tego samego klienta i tego samego analityka.

    [...]
    Może niesłusznie, jakoś mi się tak z Multibankiem skojarzyło. :-)

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 3. Data: 2004-07-28 10:31:47
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:
    > Może niesłusznie, jakoś mi się tak z Multibankiem skojarzyło. :-)

    No przynajmniej niektore, to na 100%! :)

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 4. Data: 2004-07-28 11:39:28
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

> [...]
    > Klient: Poprosze o zwrot dokumentow.
    > Analityk: Niestety nie moge ich Panu wydac.
    > Klient: Prosze o zwrot, zaplacilem za ich wydanie.

    Heheheh cos takiego przezylem kilka lat temu w Deutsche Banku :))) Kpina z
    powazych ludzi. A wydawalo mi sie wtedy ze takie marki jak Deutsche czy CITI
    to powazna sprawa. Wtedy sobie obiecalem, ze nigdy w zyciu nie bede robil
    zadnych interesow w tymi dwoma firmami.

    Malin

    Jacek Maliszewski - Analityk FOREX
    EFIX Polska - www.efixpolska.com