  • 1. Data: 2002-11-14 14:00:47
    Temat: Splata kredytu studenckiego - problem
    Od: KOmiX <m...@p...NOSPAM.pl>

    Witam serdecznie!

    Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu:
    W tym roku powinienem planowo ukonczyc studia; niestety z powodu
    "przedluzenia terminu oddania pracy magisterskiej" * musze repetowac V
    rok. Bralem kredyt studencki w PKO BP SA przez dwa lata, i teraz bank
    wzywa mnie do przedstawienia zaswiadczenia o ukonczeniu studiow. Zdaje
    sobie sprawe, ze jesli nic nie uda mi sie zrobic, rozpoczne "od zaraz"
    splate kredytu z oprocentowaniem rownym 0,75 stopy redyskontowej NBP.

    Sytuacja nie jest dla mnie dramatyczna, wolalbym jednak miec ten rok
    karencji. I moje pytanie - czy jest jakis sposob, abym dopiero za rok
    rozpoczal splate kredytu? Jakich moge uzyc argumentow (ze mam wszystko
    zaliczone a praca zawodowa wymaga ciaglych wyjazdow po PL, moze w
    ostatecznosci, ze zona placze, dziecko czeka ;-D). A moze nigdzie nie
    jest jasno napisane, ze *MUSZE* miec ten dyplom ukonczenia studiow, aby
    rozpoczac splate na normalnych warunkach?

    Pozdrawiam i czekam na sugestie

    * Tak napisalem na podaniu do dziekanatu :-)
    --
    |< O /\/\ i >< "If you want the
    mar_mac-at-poczta.nospam.pl job done right,
    GG:77631 Zamien nospam=onet hire a proffesional"

  • 2. Data: 2002-11-14 21:32:05
    Temat: Re: Splata kredytu studenckiego - problem
    Od: "Konrad" <k...@p...pl>

    Witam
    Uzytkownik "KOmiX" <m...@p...NOSPAM.pl> napisal:
> [...]
    > W tym roku powinienem planowo ukonczyc studia; niestety z powodu
    > "przedluzenia terminu oddania pracy magisterskiej" * musze repetowac V
    z powyzszego wynika, ze Jestes studentem - tyle tylko, ze powtarzasz V
    rok...
    I bardzo dobrze - wystarczy, ze do konca listopada przedstawisz
    zaswiadczenie z uczelni (takie samo jak zwykle), tyle tylko, ze w 6 punkcie
    zawierajace info: ....do dnia .... zachowuje prawa studenta.
    I masz problem rozwiazany. do momentu obrony pracy nic nie splacasz, gdy sie
    obronisz przedstawiasz w banku odpowiednie zaswiadczenie i rozpoczynasz
    splate od 1.10.2003 r.

    pzdr
    Konrad

  • 3. Data: 2002-11-15 05:25:33
    Od: KOmiX <m...@p...NOSPAM.pl>

    On 2002-11-14 22:32, Konrad wrote:

    > z powyzszego wynika, ze Jestes studentem - tyle tylko, ze powtarzasz V
    > rok...

    Zgadza sie :-(

> [...]
    > punkcie
    > zawierajace info: ....do dnia .... zachowuje prawa studenta.

    Mowisz o zaswiadczeniu, ktore oddawalem co semestr do banku? I tylko
    tyle wystarczy? A moze jakas podstawa?

    > I masz problem rozwiazany. do momentu obrony pracy nic nie splacasz,
    > gdy sie
    > obronisz przedstawiasz w banku odpowiednie zaswiadczenie i rozpoczynasz
    > splate od 1.10.2003 r.

    Bardzo optymistycznie. Moze pomozesz mi w sformulowaniu odpowiedniego
    pisma? Z banku dostalem pismo, w ktorym prosza o dostarczenie odpisu
    dyplomu lub zaswiadczenia o ukonczeniu studiow do dnia 15.11.2002. Ze
    tak powiem czasu mam troche malo :-)
    Oczywiscie zaswiadczenie z uczelni zdolam wydobyc do konca listopada,
    chocbym mial wysadzic w powietrze moj dziekanat ;-)

    Jak chcesz mozemy przejsc na priva lub GG.

    Dziekuje i pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-11-16 17:17:29
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "KOmiX" <m...@p...NOSPAM.pl> wrote in message
> [...]
    > sobie sprawe, ze jesli nic nie uda mi sie zrobic, rozpoczne "od zaraz"
    > splate kredytu z oprocentowaniem rownym 0,75 stopy redyskontowej NBP.

    Co to znaczy repetować V rok? Który semestr powtarzasz - IX czy X? I z
    jakiego powodu? Na kartach zaleczeniowych masz wszystko zaliczone? To co w
    takim razie powtarzasz? Pytam - bo nie rozumiem. IMHO tok studiów
    zakończyłeś, praca to trochę inna historia. Napisz jak to wygląda u Ciebie.

    K. Kowalski

  • 5. Data: 2002-11-16 18:18:20
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Nov 2002 18:17:29 +0100,
    osoba podpisana: Krzysztof Kowalski <kowalski@___nospam___bankier.pl>
    napisała:
> [...]
    > takim razie powtarzasz? Pytam - bo nie rozumiem. IMHO tok studiów
    > zakończyłeś, praca to trochę inna historia. Napisz jak to wygląda u Ciebie.
    To zależy od regulaminu uczelni, czy nawet wydziału.
    I nie zawsze musi być to formalnie "brak pracy".
    Czasami jest to odrębny "przedmiot"
    pod tytułęm pracamgr. A czasami jest tak ze jak nie oddasz pracy to nie
    zaliczysz seminarim magisterskiego => nie zaliczysz roku.
    W obu tych przypadkach brakuje ci jednego zaliczenia(podkreślam
    formalnie)

    KJ

    --
    You never know how many friends you have until you rent a house on the beach.

  • 6. Data: 2002-11-17 08:02:27
    Od: KOmiX <m...@p...nospam.pl>

    Dnia 02-11-16 18:17, Użytkownik Krzysztof Kowalski napisał:

    > Co to znaczy repetować V rok? Który semestr powtarzasz - IX czy X? I z
    > jakiego powodu? Na kartach zaleczeniowych masz wszystko zaliczone?
    > To co w
    > takim razie powtarzasz?

    Nie obronilem w terminie pracy magisterskiej. To wszystko.
    Zaliczenia wszystkie mam (takze z seminarium), indeks jest - ze tak
    powiem - w porzadku. Brakuje "tylko" obrony pracy magisterskiej. I w
    zwiazku z powyzszym zlozylem podanie do dziekana o repete V roku
    (bez podawania, ktorego semestru).
    A dla banku potrzebny jest odpis dyplomu lub swiadectwo ukonczenia
    studiow...

  • 7. Data: 2002-11-17 09:56:31
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

> [...]
    > (bez podawania, ktorego semestru).
    > A dla banku potrzebny jest odpis dyplomu lub swiadectwo ukonczenia

    Hmm. No to jeśli dziekanat jest Ci w stanie wystawić zaświadczenie, że
    jesteś nadal studentem to masz sytuację komfortową. Ale ja i tak tego do
    końca nie łapię ;-) lepiej się upewnij, że jest tak jak myślisz. IMHO nie
    można repetować V roku. Można IX lub X semestr (może też oba naraz) ale nie
    rok ot tak.
    Ja znam taką sytuację. Ukończnie toku studiów i brak pracy. Trzeba do banku
    zanosić zaświadczenie o zakończeniu studiów i jakieś pismo od promotora, że
    praca będzie broniona np za pół roku.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 8. Data: 2002-11-17 11:41:06
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Nov 2002 10:56:31 +0100,
    osoba podpisana: Krzysztof Kowalski <kowalski@___nospam___bankier.pl>
    napisała:
    [...]
    > można repetować V roku. Można IX lub X semestr (może też oba naraz) ale nie
    > rok ot tak.

    Można. Zależy (zapewne) od regulaminu studiów.
    Przykład Wydział Matematyki,Informatyki i Mrechaniki UW.

    KJ

    --
    "Nie można wlecieć w trzecie tysiaclecie
    na drzwiach od stodoły" - biskup polowy WP Sławoj Leszek Głódź.

  • 9. Data: 2002-11-17 16:46:47
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Można. Zależy (zapewne) od regulaminu studiów.
    > Przykład Wydział Matematyki,Informatyki i Mrechaniki UW.

    I co masz w indeksie wpisane w takiej sytuacji w indeksie? Skoro wpisy w
    indeksie są semestrami a nie latami.

    K. Kowalski

  • 10. Data: 2002-11-17 17:35:05
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Nov 2002 17:46:47 +0100,
    napisała:
    > "Kamil Jonca" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > I co masz w indeksie wpisane w takiej sytuacji w indeksie? Skoro wpisy w
    > indeksie są semestrami a nie latami.
    ??
    KJ

    --
    EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler