  • 61. Data: 2009-09-27 13:17:20
    Temat: Re: Skimming reklamacja .
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    maruda pisze:
    > Nieprawda. Nie w każdym. Przeanalizowałeś WSZYSTKIE regulaminy? Ile ich
    > tak naprawdę dokładnie przeczytałeś? Kłamiesz i to publicznie! Domagam
    > się, abyś to odwołał.
    > Radziłbym większą powściągliwość w używaniu kwantyfikatorów.

    Masz rację. Modyfikuję tezę : w każdym regulaminie dotyczącym KK, którą
    ja posiadałem.

    > No popatrz - a moja nie ma, a da się korzystać! ;) Obalenie przez
    > kontrprzykład.

    To co to za karta ?

    > Spróbuj "dochować należytej staranności" i nie ujawnić PINa wklepując go
    > w kasie supermarketu (zapis wideo, do którego ma dostęp
    > byle-ochroniarz), na nieprzysłonięty PINpad, mając jedną rękę zajętą.

    Ale co to kogo obchodzi ? Masz nie ujawniać PINu i tyle.

    --
    Mithos

  • 62. Data: 2009-09-27 13:22:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    maruda <r...@n...com> writes:

    > ... oczywiście o ile w regulaminie nie ma zapisu, że "operacje z
    > użyciem PIN uważa się za wykonane przez właściciela karty" - takie
    > zapisy moim zdaniem dyskwalifikują kartę.

    IMHO wcale nie wiadomo dokladnie co taki zapis mialby oznaczac. Bo
    normalnie wszystkie transakcje uwaza sie za dokonane przez klienta (moze
    poza ewidentnymi fraudami).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 63. Data: 2009-09-27 13:23:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > PIN zna tylko jej posiadacz, jeśli pozna go inna osoba to może to
    > nastąpić na skutek :
    > - ujawnienia PIN przez posiadacza karty lub
    > - podpatrzenia PIN przez osobę trzecią wtedy gdy posiadacz karty nie
    > dochował należytej staranności.

    A takze np. wyludzenia PINu podstawionym urzadzeniem, przechwyceniem go
    z normalnego urzadzenia, uzyskania go z komputera banku itd.
    Mozliwosci jest wiele i prawie wszystkie sa poza kontrola klienta.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 64. Data: 2009-09-27 13:34:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@W...gazeta.pl> writes:

    > tez jest to dla mnie zagadką, ale robią to często (mniej lub bardziej
    > świadomie ; aby doszło do autoryzcji musi sie odbic zapias sciezki na
    > serwerach i moze mają problem z jego skutecznym usunięciem ?)

    Co sie musi dokladnie?

    Tak jak napisalem, te dane nie powinny byc przechowywane w bazie
    transakcji sklepu/acquirera nawet przez chwile.

    BTW: skad informacje ze robia to czesto i kto tak robi? Organizacje
    pewnie chcialyby sie o takich rzeczach dowiadywac.

    > teraz juz moze tak, ale jeszcze 3-4 lata temu wire tapping był masowy tam,
    > gdzie były powszehcne niekodowane łącza (np egipt, sri lanka, tajlandia) -
    > efekt podobny do duzego data breach, jesli sie w dobrym miejscu wpieli w
    > łącza.

    Zrodlo tych informacji?

    > a sprawa tjmaxx'a opisana jest np tutaj
    > http://www.huffingtonpost.com/2008/08/05/biggest-ide
    ntity-theft-
    > ca_n_117094.html

    Eee tam, opisana - nie ma tam zadnych szczegolow. Skad wniosek, ze oni
    w ogole znali PINy/CVV/CVC? "Biggest Identity Theft Case Ever: 11
    Indicted For Stealing And Selling Over 40 Million Credit Card Numbers"
    ^^^^^^^
    --
    Krzysztof Halasa

  • 65. Data: 2009-09-27 13:41:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    maruda wrote:

    > Czy przypadkiem nie jest odwrotnie?
    > Czy to nie bank powinien udowodnić, że to Ty dokonałeś transakcji, za
    > którą Cię chce obciążyć?

    A i owszem. W sądzie. Na drodze reklamacyjnej, wystarczy, ze bank ci
    odpowie "pocałuj naas w d..." i kasy nadal nie masz.

    > (Udowodnić może np. zapisem wideo, który jest przy każdej kasie w
    > supermarkecie)

    to niczego nie dowodzi, bo pin mogłeś komuś przekazać.

    > ... oczywiście o ile w regulaminie nie ma zapisu, że "operacje z użyciem
    > PIN uważa się za wykonane przez właściciela karty" - takie zapisy moim
    > zdaniem dyskwalifikują kartę.

    a znajdz taki, który tego nie ma.

  • 66. Data: 2009-09-27 13:42:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Seba wrote:

    > problem rozłożony w czasie to wciąz problem

    jak nie widziszz różnicy to nic na to nie poradze

  • 67. Data: 2009-09-27 20:01:13
    Od: Michal <m...@n...org>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Nieprawdopodobna?

    A była choć jedna TAKA sytuacja opisana w mediach? Która nie była
    ewidentna i pieniądze nie zostały oddane?

    > Poznać Twój pin, przy założeniu, że używasz karty jestem
    > w stanie w ciągu kilku Twoich transakcji.

    Jesteś w stanie, tylko po co, jak możesz wybrać tysiące innych osób
    płacących kartami... Zresztą- jakoś o szajkach kieszonkowców-
    podpatrywaczy nie słychać póki co.

    Płacę w ten sposób średnio 50-60 razy na miesiąc od około 2ch lat
    (wczesniej karta miała pasek i był podpis) i nic się nie stało do tej pory.
    A kto wie ile razy już zczytali mi pasek i wyłożyli się na "użyj chipa"? ;))

    > Dodajemy do tego dwóch wprawnych kieszonkowców i po zakupach w sklepie ja
    > znam Twój PIN, doliniarze mają Twoją kartę, co oznacza, że Ty jesteś
    > bankowi winien kupe kasy.

    Chyba, że kartę odpowiednio wcześnie zastrzegę i posiadam ubezpieczenie
    chroniące od takich sytuacji.

    > Masz prawo. I co z tego?

    W sumie... nic ;) Tyle tylko, że nie porównuję ryzyka skorzystania z
    bankomatu do skorzystania z usług dam lekkich obyczajów.

    --
    Michał

  • 68. Data: 2009-09-27 20:53:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 22:01:13 +0200, Michal napisał(a):

    > A była choć jedna TAKA sytuacja opisana w mediach? Która nie była
    > ewidentna i pieniądze nie zostały oddane?

    Nie mam pojęcia. Banki utrzymują, że jesli transakcja była lewa, ale z
    pinem, to PION nie był właściwie zabezpieczony.

    > Jesteś w stanie, tylko po co, jak możesz wybrać tysiące innych osób
    > płacących kartami... Zresztą- jakoś o szajkach kieszonkowców-
    > podpatrywaczy nie słychać póki co.

    Nie słychać <> nie ma.

    > Chyba, że kartę odpowiednio wcześnie zastrzegę i posiadam ubezpieczenie
    > chroniące od takich sytuacji.

    Czyli masz kilka minut na zastrzeżenie, a jeśli mam płacić za
    ubezpieczenie, to wole nie płacic i nie korzystać z takiego 'instrumentu'.

    > W sumie... nic ;) Tyle tylko, że nie porównuję ryzyka skorzystania z
    > bankomatu do skorzystania z usług dam lekkich obyczajów.

    W drugim przypadku masz mniejsze szanse na wyjście goło i wesoło.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 69. Data: 2009-09-27 21:37:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 22:31:42 +0200, Magniana napisał(a):
    > On Tue, 22 Sep 2009 19:57:00 +0200, Marcin Wasilewski

    > Ale chociaż jest możliwość ich zdefiniowania....sytuacja z dzisiaj dzwonię
    > na partyline Allianz Banku prosząc o zmianę limitu wypłat dziennych KK z
    > bankomatu do 0zł, okazuje się że kwota najniższa to 1000zł dziennie!

    O, czyli kolejny bank na czarną listę - po citibanku, który w ogóle nie
    pozwala ustalić limitu wypłat gotówkowych dla KK :(

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 70. Data: 2009-10-10 11:55:29
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4ab905c4$1@news.home.net.pl>, games <g...@g...home.pl>
    wrote:

    > Wyplaty dokonano w bulgarii w nocy a ja zglosilem rano o 9 jak chcialem
    > wziac kase z bankomatu i okazalo sie ze zniknelo 10kzl. Nie moglem byc
    > w 2 miejscach jednoczesnie zreszta karte zastrzeglem.

    To zdecyduj sie. Bulgar czy Rumun?

    TA