  • 1. Data: 2009-09-22 16:59:02
    Temat: czy przelew walutowy SEPA idzie eliksirem? czy jakimś innym, wolniejszym przesyłem?
    Od: z...@o...pl

    planuje założyć konto walutowe w banku, z
    przeznaczeniem, że gdy nastanie godzina "0"
    chcę dokonać przelewu. Będzie to jeden duży,
    kilkudziesięciotysieczny przelew,
    około 45.000 euro

    Oferta przeróżna, niektóre banki 0zł za prowadzenie
    rachunku, inne chcą 5zł, jeszcze inne 1-2 euro,

    jedni za pierwszy przelew obiecują "0" ale pracownik
    banku objaśnia mi że te "0" należy rozumieć jako "0"
    za przelew plus 5zł za użycie standardu SEPA,

    inni w cenniku piszą od razu 5zł,
    jeszcze inni 10zł albo 15zł
    deutsche bank zaśpiewał sobie aż 80zł/przelew
    nawet ten jeden jedyny pierwszy w miesiącu
    i to pomimo wyjaśnień że odbiorca ma konto
    walutowe w Euro w banku na terenie Polski

    ale nie o tym chcę pisać...

    natomiast dziwi mnie ciągłe podkreślanie, że
    przelewy walutowe idą trzy dni.

    w regulaminach banków przeróżnych nawet o zlotówkach
    jest mowa np. "do 2 dni roboczych" ale mimo tego
    zazwyczaj przelew wychodzi najbliższym eliksirem

    <najważniejsze>
    czy jeżeli np. zaloguję sie na www banku X rano o 6:30
    i złożę dwa przelewy, jeden złotówkowy krajowy PLN-PLN
    a drugi eurowy SEPA krajowy EUR-EUR
    to przelew walutowy wyjdzie z banku później niż złotowy?
    </najważniejsze>

  • 2. Data: 2009-09-22 17:05:23
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    <z...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > a drugi eurowy SEPA krajowy EUR-EUR
    > to przelew walutowy wyjdzie z banku później niż złotowy?

    One "idą inną drogą". Technicznie to każdy z nich z banku może wyjść
    wcześniej ale nie determinuje to daty dotarcia na rachunek docelowy.

    SEPA obecnie do 3 dni bankowych. Ten okres będzie skracany. Za jakiś czas
    będzie do dwóch dni, a od 2011 czy tam 2013 dopiero 1 dzień.

  • 3. Data: 2009-09-22 17:09:31
    Od: z...@o...pl

    > czy jeżeli np. zaloguję sie na www banku X rano o 6:30
    > i złożę dwa przelewy, jeden złotówkowy krajowy PLN-PLN
    > a drugi eurowy SEPA krajowy EUR-EUR
    > to przelew walutowy wyjdzie z banku później niż złotowy?

    pierwszy z brzegu link po wpisaniu SEPA w googlach
    http://www.mbank.pl/indywidualny/rachunki/osobiste/e
    KONTO/SEPA.html
    wskazuje na to że owszem, później i "czymś innym" niż eliksir

    skladanie do 14:25 (eliksiry wyszły sobie godzine wcześniej)
    no i wzmianka o obciążeniu teraz i przekazaniu do 3 dni

  • 4. Data: 2009-09-22 18:01:14
    Od: BK <b...@g...com>

    On 22 Wrz, 19:09, z...@o...pl wrote:

> [...]
    >
    > skladanie do 14:25 (eliksiry wyszły sobie godzine wcześniej)
    > no i wzmianka o obciążeniu teraz i przekazaniu do 3 dni

    Jasne, ze ida czyms innym niz elixir bo elixir to system rozliczen w
    zlotowkach.

    Od euro i sepy jest euro-elixir.