  • 51. Data: 2009-09-27 00:59:18
    Temat: Re: Skimming reklamacja .
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal wrote:

    > I reklamacja takiej transakcji będzie bezproblemowa- nie wyraziłeś zgody
    > na więcej niż 1zł.

    Ale my ciagle o tym samym.
    Będzie pozytywna. Za dwa miesiące. Do tego czasu zamiast zablokowanego
    limitu na karcie kredytowej, bedziesz miał zablokowaną własną kasę.

    > A po cóż ten podpis niby? Podpisem w żaden sposób nie jesteś w stanie
    > zweryfikować, czy faktycznie posiadacz płaci. A na pewno nie może to
    > zrobić kasjerka. Całkiem niedawno była dyskusja na ten temat z której
    > jasno wynikło, że kasjerki nie mają kompetencji grafologicznych. A i
    > grafolog nie ma zdolności nadprzyrodzonych. Nie takie podpisy się
    > podrabiało.

    Ale przed sądem w razie czego przeciwko bankowi jestem wstanie wykazać,
    ze to nie mój podpis. natomiast tego, że to nie ja wprowadziłem pin nie
    jestem wstanie.

    > Podsumowując: Ryzyko fraudu przy transakcji POS typu EMV (chip + PIN)
    > mamy w praktyce tylko wtedy, kiedy ktoś naszą ukradzioną kartą zapłaci,
    > znając nasz PIN. Jest to dość nieprawdopodobna sytuacja, ale na wszelki
    > wypadek porządne banki oferują ubezpieczenia od sytuacji typu rozbój +
    > wyłudzenie PINu.

    oczywiscie nie za darmo. I chyba o to w tym wszystkich chodzi.

  • 52. Data: 2009-09-27 06:26:44
    Od: maruda <r...@n...com>

    witek pisze:

> [...]
    >

    > Ale przed sądem w razie czego przeciwko bankowi jestem wstanie wykazać,
    > ze to nie mój podpis. natomiast tego, że to nie ja wprowadziłem pin nie

    Czy przypadkiem nie jest odwrotnie?
    Czy to nie bank powinien udowodnić, że to Ty dokonałeś transakcji, za
    którą Cię chce obciążyć?
    (Udowodnić może np. zapisem wideo, który jest przy każdej kasie w
    supermarkecie)
    ... oczywiście o ile w regulaminie nie ma zapisu, że "operacje z użyciem
    PIN uważa się za wykonane przez właściciela karty" - takie zapisy moim
    zdaniem dyskwalifikują kartę.

    BTW - ponawiam apel do właścicieli stronek/portali karcianych:
    wprowadźcie to proszę jako kryterium przy wyborze karty.

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.

  • 53. Data: 2009-09-27 09:16:21
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > nych
    >
    > Teoretycznie nie powinno to byc mozliwe. Wiem ze teoria i praktyka
    > w teorii sa takie same, a w praktyce nie, ale CVC/CVV oraz PINy (a takze
    > CVC2/CVV2) nie powinny byc zapisywane w zadnej bazie, a tylko uzywane
    > podczas autoryzacji i nastepnie zapominane.
    >
    > W kazdym razie jesli acquirer lub merchant takie rzeczy robi, to
    > powinien sie liczyc z klopotami. Swoja droga, nie wiem po co mialby to
    > robic (sam chcialby troche pofraudowac?).

    tez jest to dla mnie zagadką, ale robią to często (mniej lub bardziej
    świadomie ; aby doszło do autoryzcji musi sie odbic zapias sciezki na
    serwerach i moze mają problem z jego skutecznym usunięciem ?)

    > Naturalnie to nie eliminuje ryzyka przechwycenia tych informacji
    > w czasie autoryzacji, ale to duzo mniejszy problem.

    teraz juz moze tak, ale jeszcze 3-4 lata temu wire tapping był masowy tam,
    gdzie były powszehcne niekodowane łącza (np egipt, sri lanka, tajlandia) -
    efekt podobny do duzego data breach, jesli sie w dobrym miejscu wpieli w
    łącza.
    a sprawa tjmaxx'a opisana jest np tutaj
    http://www.huffingtonpost.com/2008/08/05/biggest-ide
    ntity-theft-
    ca_n_117094.html
    , i to nie jest jakis straszny wyjątek, tylko skala więszka niz zwykle

  • 54. Data: 2009-09-27 09:18:05
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Różnica zwykle kilku miesięcy oraz faktu, że nagle zostałeś baz kasy
    > mimo, że wcale tego nie planowałeś.

    problem rozłożony w czasie to wciąz problem

  • 55. Data: 2009-09-27 09:34:26
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michal pisze:
> [...]
    > jasno wynikło, że kasjerki nie mają kompetencji grafologicznych. A i
    > grafolog nie ma zdolności nadprzyrodzonych. Nie takie podpisy się

    Ale to nie obchodzi w żaden sposób posiadacza karty. To już jest tylko i
    wyłącznie odpowiedzialność banku/sprzedawcy.

    W przypadku nieuprawnionego użycia PIN musisz udowadniać, że nie jesteś
    wielbłądem. Bo w jaki sposób udowodnisz, że nie ujawniłeś numer PIN ?

> [...]
    > (wtedy mamy transacje bezpinową, czyli łatwą do reklamacji) lub prosić o
    > użycie chipu (a na karcie skopiowanej chipu nie ma złodziej jest w

    Niestety działa to tylko w teorii. Sporo część banków wydaje karty
    kredytowe, które mają chip + pasek, autoryzację PINem i jednocześnie nie
    umożliwiają obniżenia limitu na transakcje gotówkowe. A więc : kopiujemy
    pasek, podpatrujemy PIN i w bankomacie czyścimy rachunek KK. Ja
    osobiście nie straciłem odwagę na używanie takowych KK.

    Co do zasady to faktycznie jest tak, że np moja KK Alior zawsze domaga
    się aby ją przez terminal przepuszczono chipem i wtedy autoryzacja jest
    PINem, natomiast jeśli się nie da i idzie wszystko przez pasek to
    autoryzacja jest podpisem. Ale ja dodatkowo zablokowałem transakcje
    gotówkowe.

    > Przy kartach bez chipa skimmer ma nieporównywalnie większe pole manewru-
    > może iść gdziekolwiek i zapłacić za cokolwiek, nie znając wcale PINu i
    > nie ryzykując praktycznie niczym (karta nie upomni się o użycie chipa,
    > nie poprosi o PIN).

    Tak jak pisałem wcześniej : to już nie obchodzi posiadacza karty.

    --
    Mithos

  • 56. Data: 2009-09-27 09:38:14
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    maruda pisze:
    > ... oczywiście o ile w regulaminie nie ma zapisu, że "operacje z użyciem
    > PIN uważa się za wykonane przez właściciela karty" - takie zapisy moim
    > zdaniem dyskwalifikują kartę.

    Takie zapisy (lub podobne) są w każdym regulaminie, bo inaczej
    uniemożliwiłoby to korzystanie z karty. Podobnie jest przy transakcjach
    na odległość.

    PIN zna tylko jej posiadacz, jeśli pozna go inna osoba to może to
    nastąpić na skutek :
    - ujawnienia PIN przez posiadacza karty lub
    - podpatrzenia PIN przez osobę trzecią wtedy gdy posiadacz karty nie
    dochował należytej staranności.

    A jeszcze kwestia różnych pseduo ubezpieczeń : w większości jest zapis,
    że nie obejmują one transakcji autoryzowanych PINem. Kuriozalne w
    przypadku kart, które podobno mogą być autoryzowane tylko w ten sposób.

    --
    Mithos

  • 57. Data: 2009-09-27 10:37:57
    Od: maruda <r...@n...com>

    Mithos pisze:

    > Takie zapisy (lub podobne) są w każdym regulaminie,

    Nieprawda. Nie w każdym. Przeanalizowałeś WSZYSTKIE regulaminy? Ile ich
    tak naprawdę dokładnie przeczytałeś? Kłamiesz i to publicznie! Domagam
    się, abyś to odwołał.
    Radziłbym większą powściągliwość w używaniu kwantyfikatorów.

    bo inaczej
    > uniemożliwiłoby to korzystanie z karty. Podobnie jest przy transakcjach
    > na odległość.

    No popatrz - a moja nie ma, a da się korzystać! ;) Obalenie przez
    kontrprzykład.

> [...]
    > - ujawnienia PIN przez posiadacza karty lub
    > - podpatrzenia PIN przez osobę trzecią wtedy gdy posiadacz karty nie

    Spróbuj "dochować należytej staranności" i nie ujawnić PINa wklepując go
    w kasie supermarketu (zapis wideo, do którego ma dostęp
    byle-ochroniarz), na nieprzysłonięty PINpad, mając jedną rękę zajętą.

    > A jeszcze kwestia różnych pseduo ubezpieczeń : w większości jest zapis,
    > że nie obejmują one transakcji autoryzowanych PINem. Kuriozalne w
    > przypadku kart, które podobno mogą być autoryzowane tylko w ten sposób.

    Wszelkie ubezpieczenia, to czysta ściema. Gdyby ubezpieczenie było
    korzystne dla ubezpieczonego, to TU poszłyby z torbami. To elementarna
    logika.

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.

  • 58. Data: 2009-09-27 12:23:01
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 01:15:49 +0200, Michal napisał(a):

> [...]
    > znając nasz PIN. Jest to dość nieprawdopodobna sytuacja, ale na wszelki
    > wypadek porządne banki oferują ubezpieczenia od sytuacji typu rozbój +

    Nieprawdopodobna? Poznać Twój pin, przy założeniu, że używasz karty jestem
    w stanie w ciągu kilku Twoich transakcji.

    Dodajemy do tego dwóch wprawnych kieszonkowców i po zakupach w sklepie ja
    znam Twój PIN, doliniarze mają Twoją kartę, co oznacza, że Ty jesteś
    bankowi winien kupe kasy.

    > W podróży bankomaty przydają sie nieporównywalnie częściej i jako klient
    > banków mam prawo oczekiwać, że maszyny będą bezpieczne... i wracamy do
    > punktu wyjścia.

    Masz prawo. I co z tego?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 59. Data: 2009-09-27 12:27:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 11:38:14 +0200, Mithos napisał(a):

> [...]
    > - ujawnienia PIN przez posiadacza karty lub
    > - podpatrzenia PIN przez osobę trzecią wtedy gdy posiadacz karty nie

    Oraz:
    - Podpatrzenia PINu przez osobę trzecią wtedy gdy posiadacz karty zachował
    należytej staranności.
    - Przechwycenia PINu przez zmodyfikowany pinpad.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 60. Data: 2009-09-27 12:28:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 Sep 2009 12:37:57 +0200, maruda napisał(a):

    > Spróbuj "dochować należytej staranności" i nie ujawnić PINa wklepując go
    > w kasie supermarketu (zapis wideo, do którego ma dostęp
    > byle-ochroniarz), na nieprzysłonięty PINpad, mając jedną rękę zajętą.

    Lub też niech poda metodę na zweryfikowanie, że pinpad nei został
    zmodyfikowany tak, że przesyła PIN nie tylko do modułu szyfrującego, ale
    też do kogoś nieuprawnionego.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356