  • 1. Data: 2009-09-22 10:53:39
    Temat: Dziwne zachowanie MasterCard'a z BZWBK
    Od: XWindowsMen <x...@g...com>

    Witam.
    Mam KK z BZWBK (hybryda MasterCard + PayPass). Wydana ok. 3 m-ęcy
    temu. Czasami tak po prostu robię z siebie durnia w sklepie bo
    kredytówka odmawia przyjęcia transakcji... ni z tego ni z owego :/ 2
    próby z komunikatem, że transakcja odrzucona... a 3 próba przechodzi.
    Następnego dnia - robię zakupy i wszystko OK. O co może chodzić!?!
    Wadliwa karta/terminal!? Oczywiście środki na karcie są. Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-09-22 19:02:32
    Temat: Re: Dziwne zachowanie MasterCard'a z BZWBK
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    XWindowsMen <x...@g...com> napisał(a):

    > Witam.
    > Mam KK z BZWBK (hybryda MasterCard + PayPass). Wydana ok. 3 m-=EAcy
    > temu. Czasami tak po prostu robi=EA z siebie durnia w sklepie bo
    > kredyt=F3wka odmawia przyj=EAcia transakcji... ni z tego ni z owego :/ 2
    > pr=F3by z komunikatem, =BFe transakcja odrzucona... a 3 pr=F3ba przechodzi.
    > Nast=EApnego dnia - robi=EA zakupy i wszystko OK. O co mo=BFe chodzi=E6!?!
    > Wadliwa karta/terminal!? Oczywi=B6cie =B6rodki na karcie s=B1. Pozdrawiam.

    jesli ta karta obsluguje transakcje offline to moze byc inny PIN offline i
    online oraz jakis problem z pobraniem skryptu nadpisującego na chipie
    wlasciwy pin - mozesz trafiac na terminale bez obslugi skryptow. korzystales
    z niej w bankomacie WBK ?

  • 3. Data: 2009-09-22 21:31:37
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Użytkownik "Seba" napisał:
> [...]
    > online oraz jakis problem z pobraniem skryptu nadpisującego na chipie
    > wlasciwy pin - mozesz trafiac na terminale bez obslugi skryptow.

    Nie ma terminali bez obsługi skryptów - ta funkcjonalność jest obowiązkowa.
    To też zresztą nie powinno niczemu przeszkadzać. Żeby coś stwierdzić
    przydałoby się więcej szczegółów:
    - jaki terminal i agent rozliczeniowy?
    - który czynik użyty do transakcji?
    - czy był podawany PIN?
    - na jakim etapie transakcja jest odrzucana?
    - czy był online (choćby nieudana próba połączenia)?
    - co było na wydruku (powód odmowy, AID, TC, AAC)?

    --
    MG

  • 4. Data: 2009-09-23 19:07:41
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    MG <n...@s...com> napisał(a):

    > Nie ma terminali bez obsługi skryptów - ta funkcjonalność jest obowiązkowa.

    są, terminale offline, choc w Polsce faktycznie ich raczej poki co nie
    uswiadczysz. Ale w Beigii sam mialem przypadki ze mimo wystawionego przez
    bank skryptu nie został on pobrany, wszystko szlo offline, dopiero wizyta w
    bankomacie pomogla

    poza tym moze byc np niewystawiony wlasciwy skrypt z powodu jakiegos bledu i
    dlatego sie nie pobiera na karte

  • 5. Data: 2009-09-23 19:53:42
    Od: "MG" <n...@s...com>

    Użytkownik "Seba" napisał:

> [...]
    > bank skryptu nie został on pobrany, wszystko szlo offline, dopiero wizyta

    'Offline only' z racji swojej natury skryptów nie obsługują, ale jak
    wspomniałeś rozmawiamy o polskich warunkach.
    Z ciekawości:
    - jaki bank wystawił Ci tę kartę i ile było tych transakcji offline?
    Większość kart, jakie znam ma dosyć restrykcyjną politykę odnośnie
    transakcji offline.
    - skąd wiesz, że skrypt był wystawiony i rzeczywiście wysłany do karty? Co
    on robił?

    > poza tym moze byc np niewystawiony wlasciwy skrypt z powodu jakiegos bledu
    > dlatego sie nie pobiera na karte

    Co do tego konkretnego przypadku to nie rozumiem dlaczego obstawiasz problem
    ze skryptami. Co miałby ten skrypt zmieniać takiego, że uniemożliwia
    normalną autoryzację?

    --
    MG