  • 11. Data: 2003-05-18 20:24:00
    Temat: Re: Sens kapitalizacji miesiecznej...
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    news:74eb.000000ee.3ec7e334@newsgate.onet.pl...

    > A dlaczego nie do ciągłej??. Znacznie prostsze wzory.

    Wtedy by trzeba uwzgledniac godzine kazdej operacji przy liczeniu salda,
    gdyby miala byc naprawde ciagla. Obled.

    marekz

  • 12. Data: 2003-05-19 06:57:13
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Wilczek wrote:
    > Czy nie uwazacie, ze w dobie obecnie symbolicznego oprocentowania
    > ROR'ow lepszym pomyslem byloby przejscie przez banki na kapitalizacje
    > kwartalna?

    banki tego nie zrobia bo im sie nie oplaca. Nie potrafie tego dokladnie
    wyjasnic ale mam w rodzinie glowna ksiegowa banku i wiem ze w przypadku
    kapitalizacji kwartalnej inaczej sie to ksieguje (chodzi chyba o kalkulacje
    kosztow) i dla banku bardziej oplaca sie kapitalizowac w okresie miesiaca.
    Kapitalizacja w okresach krotszych niz miesiac oznaczalaby dodatkowy naklad
    pracy przy ksiegowaniu i wiazalaby sie z ryzykiem proponowania obejscia
    podatku dlatego tez tego bank nie wprowadzi.

    D.

  • 13. Data: 2003-05-19 07:31:54
    Od: "Piotr Solarz" <p...@...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Idąc dalej tym tropem to przy spadających stopach jeszcze
    > lepiej wyglądałaby kapitalizacja roczna ;-)

    BZWBK mógłby mieć nawet i stuletnią :-)

    Piotrek