  • 61. Data: 2009-03-13 11:35:13
    Temat: Re: Samodzielne odkładanie na emeryturę - jak?
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > A nie tanieją?

    Nie.

    > Z tego co widzę, to tylko roboczogodziny fachowców od wykończeniówki
    > jeszcze trzymają zbyt wysoki poziom. Materiały tanieją.

    Ile? 2% w porownaniu do 2008 a nie 2005.
    w 2005 materialy byle srednio o 50% tansze.

    > Metr kwadratowy mieszkania w dużej aglomeracji w USA kosztuje taniej niż
    > w dużym mieście Polski. Wystarczy?

    Przyklad poprosze.

    1m2 w miastach starej UE jest o 200% wiekszy niz w Polsce. Co to ma
    dowodzic?

    --
    Pete

  • 62. Data: 2009-03-13 11:36:33
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości news:gpdf59

    > No przecież wszystko jedno. Napisałem nieruchomości, a żeście się czepili
    > tego domu za 100 tys, jak baba wozu.

    Nie, nie wszysto jedno, ale Ty uparcie nie chcesz tego zrozumieć.
    Kupowanie ziemi z ruderą wiąże się z tym, że trzeba będzie włożyć dodatkową
    kasę w rozbiórkę/remont rudery. Czyli nieruchomość (grunt + zabudowania)
    kupiona za 100 tys zł w rzeczywistości pochłonie dużo więcej.
    Tak samo, jak chciałbyś kiedyś sprzedać tę ziemię z ruderą za 200 tys zł,
    to nikt Ci za tyle nie kupi, tylko pomniejszy tę kwotę o kwotę potrzebną do
    utylizacji ruin nieruchomości. Inwestycja jak cholera.
    Czy to tak trudno pojąć? :)

  • 63. Data: 2009-03-13 11:39:17
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości news:gpdf59$ntb$3@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Dałem Ci źródło. Poczytaj dokładnie forum muratora. I znajdziesz, jeżeli
    > chcesz znaleźć.

    > To co piszesz jest dość dobrym uzasadnieniem swoich naprędce powziętych
    > decyzji dla 500 000 Polaków, którzy wzięli kredyt we frankach podczas
    > boomu na rynku nieruchomości...

    Ogromna większość ludzi brała kredyt z prostej przyczyny - musieli gdzieś
    mieszkać (a niekoniecznie chcieli z mamą, ciocią czy w kurnej chacie na
    Podhalu), nie mieli odłożonej gotówki, nie mieli innych możliwości
    sfinansowania tej inwestycji. Pech chciał, że brali kredyty na górce, ale
    nie mieli większego wyboru. No chyba, że ktoś z nich miał szklaną kulę ;-)

  • 64. Data: 2009-03-13 11:59:43
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Na forum znalazlem jedynie to, co wkleilem wczesniej. 220tys nie liczac
    > dzialki i stanu zerowego na tej dzialce. I dlatego zwrocilem sie do guru
    > budowania za 100 tysiecy zeby mi wskazal, bo ja, slepy, nie potrafie

    No widzisz. Nie znalazłeś. Na tym polega życie, że jedni widzą coś, czego
    inni nie dostrzegają. Ludzie się różnią. Widocznie nie powinieneś się
    zabierać za budowę domu za 100 tys.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 65. Data: 2009-03-13 12:00:18
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Poza tym na tym zadupiu tylko ta ziemia nie jest warta tego, co krzycza
    > sobie za te rudery.

    To nie kupuj!

    > Na pewno.

    Uff

  • 66. Data: 2009-03-13 12:15:51
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Nie.

    Widzisz Pete, tracisz kontakt z rzeczywistością...

    "Wlistopadzie 2008 r., w porównaniu z poprzednim miesiącem, spadły ceny w
    siedmiu grupach towarowych, w jednej grupie wzrosły, a w trzech nie zmieniły
    się. O 5,1% staniały materiały izolacji wodochronnej, o 2,1% narzędzia i
    sprzęt budowlany, o 2% sucha zabudowa wnętrz. Spadek cen poniżej 2%
    zanotowano w przypadku drewna i materiałów drewnopochodnych, betonu
    komórkowego, silikatów oraz ma["

    http://www.sigma-not.pl/publikacja-40646-trendy-zmia
    ny-cen-materia%C5%82%C3%B3w-budowlanych-w-grudniu-20
    08-roku-materialy-budowlane-2009-1.html

    http://www.sigma-not.pl/publikacja-39919-trendy-zmia
    ny-cen-materia%C5%82%C3%B3w-budowlanych-w-listopadzi
    e-2008-roku-materialy-budowlane-2008-12.html

    http://www.materialybudowlane.info.pl/index.php?opti
    on=com_content&task=view&id=1508

    > Ile? 2% w porownaniu do 2008 a nie 2005.
    > w 2005 materialy byle srednio o 50% tansze.

    Zmiana trendu rozpoczęła się dopiero pół roku temu. Teraz tylko czekać.

    > Przyklad poprosze.

    Nie chce mi się. Jak byś chciał, to byś znalazł. Jestem przekonany, że Ty
    nie znajdziesz. Uważam, że to dobrze, bo dzięki temu inteligentniejsi mogą
    na tym zarobić.

    > 1m2 w miastach starej UE jest o 200% wiekszy niz w Polsce. Co to ma
    > dowodzic?

    Uważam, że większość ludzi nie rozumie co to znaczy. Tacy ludzie też mają
    internet.

  • 67. Data: 2009-03-13 12:17:32
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kupowanie ziemi z ruderą wiąże się z tym, że trzeba będzie włożyć
    > dodatkową kasę w rozbiórkę/remont rudery. Czyli nieruchomość (grunt +

    Jeżeli się nie opłaca rozbierać, to po co chcesz to rozbierać???
    Naprawdę nie rozumiem w jaki sposób zamiast lokować kapitał chcesz się bawić
    w budowlańca?

  • 68. Data: 2009-03-13 12:18:47
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    >
    > Ogromna większość ludzi brała kredyt z prostej przyczyny - musieli gdzieś
    > mieszkać (a niekoniecznie chcieli z mamą, ciocią czy w kurnej chacie na

    Bzdura. Uwierzyli frajerzy, że złotówka po wsze czasy będzie drożała i
    spłacą kredyt za grosze jak to było za Gierka.

    > Podhalu), nie mieli odłożonej gotówki, nie mieli innych możliwości
    > sfinansowania tej inwestycji. Pech chciał, że brali kredyty na górce, ale
    > nie mieli większego wyboru. No chyba, że ktoś z nich miał szklaną kulę ;-)

    Mieli wybór. Nie brać kredytu na górce, kiedy rynek jest przegrzany.

  • 69. Data: 2009-03-13 12:28:20
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > Widzisz Pete, tracisz kontakt z rzeczywistością...

    Nie, to Ty ufasz pismakom, natomiast nie masz pojęcia jak wyglądają realia.
    Ja z kolei znam to z autopsji - buduję dom i wiem, jak kształtują się ceny
    materiałów i robocizny na przestrzeni ostatnich kilknastu miesięcy.
    Spadają, owszem, jedynie w reklamach, artykułach gazetowych i plotkach
    przekazywanych z ust do ust. Aha, jeszcze na na grupach dyskusyjnych :>

    > Nie chce mi się.

    LOL. Jasne. Rzuciłeś kolejną plotę usłyszaną od szwagra i myślisz, że inni
    naiwni dadzą się złapać tak, jak Ty się dałeś.

    > Jak byś chciał, to byś znalazł. Jestem przekonany, że Ty nie znajdziesz.
    > Uważam, że to dobrze, bo dzięki temu inteligentniejsi mogą na tym
    > zarobić.

    No to pochwal się ile tych apartemantów na Manhattanie już kupiłeś? :>
    I ile zarobiłeś na tej inwestycji.

  • 70. Data: 2009-03-13 12:32:28
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości news:gpdjh0$

    > Jeżeli się nie opłaca rozbierać, to po co chcesz to rozbierać???
    > Naprawdę nie rozumiem w jaki sposób zamiast lokować kapitał chcesz się
    > bawić w budowlańca?

    Kapitał lokuje się po to, żeby go potem po latach odzyskać, prawda?
    No więc pytam po raz kolejny - jaki jest sens lokowania kapitału w czymś,
    co wymagać będzie (przez Ciebie lub kupca - nieważne kogo, bo ktoś będzie
    musiał kasę wyłożyć, więc ta kasa pomniejszy wartość kapitału) kolejnej
    inwestycji w postaci sfinansowania rozbiórki/remontu domu? A po co
    rozbiórka i remont? Na to pytanie odpowiedź zna nawet mój 5-letni syn ;-)