  • 71. Data: 2009-03-13 12:35:22
    Temat: Re: Samodzielne odkładanie na emeryturę - jak?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:gpdjhr$ikj$1@news.onet.pl...

    > Nie, to Ty ufasz pismakom, natomiast nie masz pojęcia jak wyglądają
    > realia. Ja z kolei znam to z autopsji - buduję dom i wiem, jak kształtują
    > się ceny materiałów i robocizny na przestrzeni ostatnich kilknastu
    > miesięcy. Spadają, owszem, jedynie w reklamach, artykułach gazetowych i
    > plotkach przekazywanych z ust do ust. Aha, jeszcze na na grupach
    > dyskusyjnych :>

    Kiedy zacząłeś budowę? Niech zgadnę... W 2007?

    > LOL. Jasne. Rzuciłeś kolejną plotę usłyszaną od szwagra i myślisz, że inni
    > naiwni dadzą się złapać tak, jak Ty się dałeś.

    Nie. Po prostu nie muszę Ci niczego udowadniać. Nawet nie muszę dyskutować.
    Tobie się ciągle wydaje, że coś powinienem uzasadniać...

    > No to pochwal się ile tych apartemantów na Manhattanie już kupiłeś? :>
    > I ile zarobiłeś na tej inwestycji.

    Nie rozumiesz napisanego tekstu. Podobnie jak większość biorących CHF na
    górce.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 72. Data: 2009-03-13 12:36:16
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał

    > Bzdura. Uwierzyli frajerzy, że złotówka po wsze czasy będzie drożała i
    > spłacą kredyt za grosze jak to było za Gierka.

    Oj bzdurzysz to Ty i to okrutnie.
    Przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem.
    Może Ty nie znalazłeś się jeszcze w sytuacji, w której życie przycisnęło
    Cię do tego, by sfinansować sobie własne lokum, ale nie oznacza to, że inni
    też się nie znaleźli.

    > Mieli wybór.

    To tylko Tobie się tak wydaje. Ktoś, kto nie ma gdzie mieszkać rozumuje
    "nieco" inaczej i nie ma w tym jego winy, że takie są realia.

    > Nie brać kredytu na górce, kiedy rynek jest przegrzany.

    Proroku!! Naprawdę wiedziałeś, że to była górka? To powiedz nam teraz
    zbawco, co mamy w chwili obecnej - górkę czy dołek? ;-)

  • 73. Data: 2009-03-13 12:38:55
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:gpdjh0$

    > Kapitał lokuje się po to, żeby go potem po latach odzyskać, prawda?
    > No więc pytam po raz kolejny - jaki jest sens lokowania kapitału w czymś,
    > co wymagać będzie (przez Ciebie lub kupca - nieważne kogo, bo ktoś będzie
    > musiał kasę wyłożyć, więc ta kasa pomniejszy wartość kapitału) kolejnej
    > inwestycji w postaci sfinansowania rozbiórki/remontu domu? A po co
    > rozbiórka i remont? Na to pytanie odpowiedź zna nawet mój 5-letni syn ;-)

    Dlaczego zakładasz, że odzyskanie kapitału po 20 latach wymaga rozbiórki???
    Posiadasz jakieś konkretne dane dotyczące tak odległej przyszłości?

    PS Gruz na budowie jest w cenie. Można drogę wysypać itp. Ale tu nie
    planujemy budowy.

  • 74. Data: 2009-03-13 12:45:12
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > Może Ty nie znalazłeś się jeszcze w sytuacji, w której życie przycisnęło
    > Cię do tego, by sfinansować sobie własne lokum, ale nie oznacza to, że

    Ale dlaczego za wszelką cenę? Dlaczego nie za swoje pieniadze?

> [...]
    >
    > Proroku!! Naprawdę wiedziałeś, że to była górka? To powiedz nam teraz
    > zbawco, co mamy w chwili obecnej - górkę czy dołek? ;-)

    Nikt tego nie wie na pewno. Jest zawsze wiele sygnałów, że sytuacja jest
    niebezpieczna. Niektórzy je widzą i na ich podstawie podejmują decyzje.
    W nowobudowanych budynkach i mieszkaniach w horyzoncie kilkuletnim mamy
    ciągle górkę. W ziemi, to mocno zależy od tego gdzie ta ziemia jest. Jest
    duża szansa, że masowe bankructwa deweloperów dopiero przed nami.
    To jest moje zdanie, a nie przepowiednia.
    Proroctwa są dla debili.

  • 75. Data: 2009-03-13 13:26:54
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Kiedy zacząłeś budowę? Niech zgadnę... W 2007?

    Nie zgadłeś. Poza tym nie wiem, co ma piernik do wiatraka. Gdybym zaczął w
    2007 to materiały by nie potaniały, a gdybym zaczął w innym roku to
    materiały by potaniały??

    > Nie. Po prostu nie muszę Ci niczego udowadniać. Nawet nie muszę
    > dyskutować. Tobie się ciągle wydaje, że coś powinienem uzasadniać...

    Ok, ale zdajesz sobie sprawę z tego, że robisz z siebie błazna?

    > Nie rozumiesz napisanego tekstu. Podobnie jak większość biorących CHF na
    > górce.

    Pudło. Tekst zrozumiałem, kredytu na górce nie brałem. Natomiast pewne
    jest, że Ty nie znasz pojęcia ironia.

  • 76. Data: 2009-03-13 13:33:51
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Dlaczego zakładasz, że odzyskanie kapitału po 20 latach wymaga
    > rozbiórki???

    Liczysz na to, że rudera wsiąknie w glebę albo zniknie w inny magiczny
    sposób?

    > Posiadasz jakieś konkretne dane dotyczące tak odległej przyszłości?
    > PS Gruz na budowie jest w cenie. Można drogę wysypać itp.

    Człowieku, czy Ty masz choć nikłe pojęcie o tym, czym jest rozbiórka domu,
    utylizacja zgliszcz i rekultywacja terenu? Gruzem drogę wysypać? ROTFL.
    Chyba, że na własnej działce.

    > Ale tu nie planujemy budowy.

    Ale na Boga cierpliwego - inni, a konkretnie ci, którym sprzedasz kiedyś w
    przyszłości grunt, żeby odzyskać kapitał, taką budowę mogą planować. Chyba,
    że naiwnie zakładasz, że tak do końca wieczności wszyscy będą ten grunt
    odsprzedawać jedynie jako lokatę kapitału :>

  • 77. Data: 2009-03-13 13:35:28
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > Liczysz na to, że rudera wsiąknie w glebę albo zniknie w inny magiczny
    > sposób?

    Ale po co ją rozbierać? Kupujesz i sprzedajesz.

  • 78. Data: 2009-03-13 13:37:54
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    wiadomości

    > Ale dlaczego za wszelką cenę?

    Bo po prostu nie mieli gdzie mieszkać.

    > Dlaczego nie za swoje pieniadze?

    Bo ich jeszcze nie uzbierali w wystarczającej ilości.
    Janie - ile Ty masz lat, że zadajesz takie dziwne pytania?

    > Jest duża szansa, że masowe bankructwa deweloperów dopiero przed nami.

    Szansa... Chyba nie rozumiesz znaczenia tego słowa. Albo jesteś jednym z
    tych, którzy sądzą, że jak deweloperka zbankrutuje, to oni szybiutko kupią
    za półdarmo te wszystkie pustostany i potem to już będzie tylko fajnie i
    szczęśliwie i wszystko wróci do normy. Jasne, do takiej "normy", że
    mieszkań znów zabraknie, bo nie będzie ich komu i za co budować.

  • 79. Data: 2009-03-13 13:39:29
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w wiadomości

    > Ale po co ją rozbierać? Kupujesz i sprzedajesz.

    Wyjaśniałem niżej. Prościej już nie potrafię.

  • 80. Data: 2009-03-13 13:41:40
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości

    > Bo po prostu nie mieli gdzie mieszkać.

    Mieszkali pod mostem? I takim ludziom dano kredyt???

    > Bo ich jeszcze nie uzbierali w wystarczającej ilości.
    > Janie - ile Ty masz lat, że zadajesz takie dziwne pytania?

    Czy dziwnym pytaniem jest dlaczego bank daje kredyt gołodupcowi pod zastaw
    nieruchomości na 90% jej wartości, kiedy jej cena jest wyśrubowana na maksa?

    > za półdarmo te wszystkie pustostany i potem to już będzie tylko fajnie i
    > szczęśliwie i wszystko wróci do normy. Jasne, do takiej "normy", że
    > mieszkań znów zabraknie, bo nie będzie ich komu i za co budować.

    Ale to nie będzie mój problem, prawda?