  • 51. Data: 2009-03-13 10:26:56
    Temat: Re: Samodzielne odkładanie na emeryturę - jak?
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > W 2010 będzie jeszcze taniej.
    > Bankructwa deweloperów dopiero przed nami.

    Mowilismy chyba o kosztach budowy domu? Co ma deweloper do budowy domu
    za 100 tys.
    Cegly stanieja? Dachowka? Drewno?

    Jak 100 razy jeszcze to sobie powtorzysz, to na pewno tak sie stanie.

    Powodzenia.

    --
    Pete

  • 52. Data: 2009-03-13 10:36:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    >

    > To jest dyskusja o inwestowaniu. Dałem kilka przykładów LOKATY KAPITAŁU
    > w inwestycje, a Ty szukasz willi do zamieszkania.
    > To ma przechować kapitał i ewentualnie zyskać, a nie służyć do
    > czegokolwiek.

    Napisales:
    "Zakładając 1000 miesięcznie daje nam to 360 000 zł bez odsetek.
    30% z 80% w nieruchomościach to 90000. To znaczy, że co 5 lat ma kupić
    działkę za 15 tysięcy, albo raz w życiu wybudować dom za 100 000 (tak,
    da się za te pieniądze)."

    Wiec
    po pierwsze - zalozyles, ze za 100tys PLN da sie wybudowac dom. Tego sie
    nie da zrobic. I nie da sie w przyszlosci. (pomijajac ew. denominacje).

    po drugie - te 100 tys bedziesz mial dopiero po 30 latach oszczedzania.
    Aaa, rozumiem, ty bedziesz go budowal przez 30 lat. Za 100 tys pewnie
    sie da, jak bedziesz sam robil cegly, dachowki, zasadzisz drzewa na
    drewno. Masz czas, w koncy to 30 lat. LOL.

    I jedynie sens ma kupowanie ziemi (uwzgledniajac kwoty tego rzedu jak w
    podanym przykladzie.

    --
    Pete

  • 53. Data: 2009-03-13 10:39:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > Mam na myśli możliwość zakupu nieruchomości, jako długoterminowej lokaty
    > kapitału.
    >
    > O kosztach budowy można długo. Robocizna na ten sam projekt może
    > kosztować 18 jak i 70 tysięcy - przykłady są w internecie.

    Jak tak dobrze wiesz, ze "przyklady sa w internecie", to znajdz w koncu
    w tym "internecie" projekt ktory mozna zbudowac za 100tys.

    > Drogo kupić i
    > tanio sprzedać to każdy głupi potrafi.

    I gadac glupoty tez kazdy glupi potrafi.

    --
    Pete

  • 54. Data: 2009-03-13 10:42:32
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Wiesz co?
    > Nie kupuj!

    Problem jest taki z tymi ruderami, ze (zaryzykuje i kupie), boje sie, ze
    za 30 lat ja nie znajde drugiego takiego glupiego, kto wywali kase na te
    rudere.

    --
    Pete

  • 55. Data: 2009-03-13 11:05:56
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Mowilismy chyba o kosztach budowy domu? Co ma deweloper do budowy domu za
    > 100 tys.
    > Cegly stanieja? Dachowka? Drewno?

    A nie tanieją?
    Z tego co widzę, to tylko roboczogodziny fachowców od wykończeniówki jeszcze
    trzymają zbyt wysoki poziom. Materiały tanieją.

    > Jak 100 razy jeszcze to sobie powtorzysz, to na pewno tak sie stanie.

    Metr kwadratowy mieszkania w dużej aglomeracji w USA kosztuje taniej niż w
    dużym mieście Polski. Wystarczy?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 56. Data: 2009-03-13 11:09:08
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > po pierwsze - zalozyles, ze za 100tys PLN da sie wybudowac dom. Tego sie
    > nie da zrobic. I nie da sie w przyszlosci. (pomijajac ew. denominacje).

    A ten swoje...
    Dom może mieć też 70m2 a nie koniecznie 200 czy 300.

> [...]
    > Aaa, rozumiem, ty bedziesz go budowal przez 30 lat. Za 100 tys pewnie sie
    > da, jak bedziesz sam robil cegly, dachowki, zasadzisz drzewa na drewno.

    Możesz wziąć kredyt itp. Możesz np teraz wykorzystać okazję na giełdzie i
    zainwestować większy udział w akcje, a potem je sprzedać, dobrać kredyt i
    się budować. Chodzi o to, aby w CAŁYM PORFTELU emerytalnym był np po 20
    latach określony udział nieruchomości. Nie musisz kupować ich na górce już
    teraz.

    > I jedynie sens ma kupowanie ziemi (uwzgledniajac kwoty tego rzedu jak w
    > podanym przykladzie.

    No przecież wszystko jedno. Napisałem nieruchomości, a żeście się czepili
    tego domu za 100 tys, jak baba wozu.

  • 57. Data: 2009-03-13 11:11:21
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Jak tak dobrze wiesz, ze "przyklady sa w internecie", to znajdz w koncu w
    > tym "internecie" projekt ktory mozna zbudowac za 100tys.

    Dałem Ci źródło. Poczytaj dokładnie forum muratora. I znajdziesz, jeżeli
    chcesz znaleźć.

    > I gadac glupoty tez kazdy glupi potrafi.

    To co piszesz jest dość dobrym uzasadnieniem swoich naprędce powziętych
    decyzji dla 500 000 Polaków, którzy wzięli kredyt we frankach podczas boomu
    na rynku nieruchomości...

  • 58. Data: 2009-03-13 11:14:24
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Problem jest taki z tymi ruderami, ze (zaryzykuje i kupie), boje sie, ze
    > za 30 lat ja nie znajde drugiego takiego glupiego, kto wywali kase na te
    > rudere.

    Ja bym kupił w cenie ziemi i cegły rozbiórkowej.
    Ale Ty nie kupuj!!!

  • 59. Data: 2009-03-13 11:30:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Dałem Ci źródło. Poczytaj dokładnie forum muratora. I znajdziesz, jeżeli
    > chcesz znaleźć.

    Na forum znalazlem jedynie to, co wkleilem wczesniej. 220tys nie liczac
    dzialki i stanu zerowego na tej dzialce. I dlatego zwrocilem sie do guru
    budowania za 100 tysiecy zeby mi wskazal, bo ja, slepy, nie potrafie
    znalezc.
    I prosze o aktualna informacje, a nie sprzed 4-ch lat.

    --
    Pete

  • 60. Data: 2009-03-13 11:32:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Ja bym kupił w cenie ziemi i cegły rozbiórkowej.

    Przeciez te chalupy nie sa nawet zbudowane z cegly.

    Poza tym na tym zadupiu tylko ta ziemia nie jest warta tego, co krzycza
    sobie za te rudery.

    > Ale Ty nie kupuj!!!

    Na pewno.

    --