  • 1. Data: 2009-03-11 08:48:55
    Temat: Przelewy zagraniczne w mBank - jakim prawem ten bank ustala kurs waluty?
    Od: nightwatch77 <r...@g...com>

    Witam, robiłem parę dni temu przelew w EUR z zagranicznego banku na
    konto mBank. Banki pobierają sobie prowizję za taką operację - 25 EUR,
    ale to jest nic w porównaniu z prowizją na kursie waluty jaką sobie
    mBank przyznał. Dziś rano EUR kosztuje 4.65 PLN, zaś na moim rachunku
    operację zaksięgowano po 4.52. Jak to nazwać - złodziejstwo chyba
    pasuje? 13 groszy podatku od każdego euro. Czy my jesteśmy w Europie,
    czy w krajach III świata żeby tak być kantowanym przez instytucję
    finansową. Nie sprawdziłem tego wcześniej bo byłem zadowolony z konta
    mbank. Czy jest to w ogóle dozwolone zeby bank sam sobie kurs waluty
    ustalał?

  • 2. Data: 2009-03-11 08:56:55
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "nightwatch77" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
[...]

    Kiedy Ci księgowali przelew, wynosił on 4,5289, obecnie wynosi 4,4947.

[...]

    Masz rację, to jest absolutnie karygodne. Ty powinieneś ustalać te kursy!

    marekz

  • 3. Data: 2009-03-11 10:10:44
    Od: perszing <m...@w...pl.pl>

    nightwatch77 pisze:

    > finansową. Nie sprawdziłem tego wcześniej bo byłem zadowolony z konta
    > mbank. Czy jest to w ogóle dozwolone zeby bank sam sobie kurs waluty

    Dzisiaj bakom nie mozna ufac, bo sa nastawione na maksymalizacje zysku.
    Na przyszlosc musisz uwaznie czytac regulamin i cennik.

    p.

  • 4. Data: 2009-03-11 10:17:12
    Od: nightwatch77 <r...@g...com>

    On Mar 11, 9:56 am, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Kiedy Ci księgowali przelew, wynosił on 4,5289, obecnie wynosi 4,4947.
    Przelew był księgowany dziś rano.

> [...]
    > ustalał?
    >
    > Masz rację, to jest absolutnie karygodne. Ty powinieneś ustalać te kursy!
    E tam, przesadzasz. Gdyby wzięli parę groszy nie miałbym z tym żadnego
    problemu.
    Jaki bank pozwala realizować przelewy zagranicznie EUR/PLN przy
    niższym spreadzie?

  • 5. Data: 2009-03-11 10:32:36
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "nightwatch77" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

    E tam, przesadzasz. Gdyby wzięli parę groszy nie miałbym z tym żadnego
    problemu.
    Jaki bank pozwala realizować przelewy zagranicznie EUR/PLN przy
    niższym spreadzie?

    Nie ma jednoznacznie dobrego wyboru, mBank nie jest tu jakims negatywnym
    wyjątkiem. Uważam jednak, że jest błędem dokonywanie przelewu na rachunek w
    PLN. Trzeba sobie otworzyć rachunek w EUR i przelewać na niego, a wymiany na
    PLN dokonać wtedy kiedy sie będzie chciało. mBank do takich operacji się nie
    nadaje, bo nie da się wypłacić gotówki z rachunku w EUR.

    Należy wziąć pod uwagę ING, Getin, BZWBK oraz Citi.

    Co to za opłata 25 EUR, kto ją pobrał, bo chyba nie mBank?

    marekz

  • 6. Data: 2009-03-11 11:04:43
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    nightwatch77 pisze:

    > Jaki bank pozwala realizować przelewy zagranicznie EUR/PLN przy
    > niższym spreadzie?

    Wystarczy jeden telefon i masz konto walutowe w euro w mBanku.
    Wyplacic sie tego nie da i leciec z nimi do kantoru tak wiec mBank
    odpada bo przelew do nastepnego banku to kolejne koszty.
    Tak wiec konto walutowe w innym banku.BZWBK chyba odpada bo pobiera
    prowizje od wplat przychodzacych?
    Moze Alior albo inne propozycje bo tez mnie to interesuje.

  • 7. Data: 2009-03-11 12:45:23
    Od: nightwatch77 <r...@g...com>

    On 11 Mar, 11:32, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Co to za opłata 25 EUR, kto ją pobrał, bo chyba nie mBank?

    To opłata za przelew zagraniczny SWIFT, pobierana przez bank z którego
    się wysyła pieniądze.
    Czyli gdy wysyłam kasę za granicę pobiera mBank z mojego konta, przy
    transferze w drugą stronę bank zagraniczny.
    Natomiast nie wiem w jakiej proporcji instytucje dzielą się tymi
    pieniędzmi.

  • 8. Data: 2009-03-11 13:00:03
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "nightwatch77" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

[...]

    Skąd to wysyłałeś, że pobrało się 25 EUR? Bank wysyłający nie jest
    uczestnikiem SEPA albo w trakcie wklepywania przelewu nie zaproponowała
    sięopcja SEPA?

    Najdroższe przelewy w EUR mam ze Szwajcarii i kosztują one 10 EUR. A z
    krajów EU a także z Norwegii w NOK to wszędzie są za darmo. PL jest jednym z
    nielicznych niechlubnych wyjątków, ale SEPA z PL tez kosztuje 5 zł a nie 25
    EUR. Jaki to bank nie uczestniczący w SEPA się uchował z oplatą 25 EUR i po
    co mieć w nim konto, z którego się wykonuje przelewy?

    marekz

  • 9. Data: 2009-03-11 16:09:10
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > EUR. Jaki to bank nie uczestniczący w SEPA się uchował z oplatą 25 EUR i
    > po co mieć w nim konto, z którego się wykonuje przelewy?

    Żeby to była SEPA to docelowe konto też powinno być w EUR. Nieprawdaż ?

    pozd
    as

  • 10. Data: 2009-03-11 16:24:26
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam S." <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Żeby to była SEPA to docelowe konto też powinno być w EUR. Nieprawdaż ?

    Chyba nie musi. Bank może sobie wprowadzić takie ograniczenie w celu
    zmniejszenia swoich "strat" z tytułu niższych prowizji, ale standard SEPA
    nakłada chyba tylko takie ograniczenie aby walutą transakcji było EUR.
    Waluty rachunku źródłowego i docelowego mogą być chyba dowolne.

    marekz