  • 11. Data: 2004-04-11 23:32:44
    Temat: Re: Różne konta w BH (było: przelew - rachunki za gaz ?) (was: przelew - rachunki za gaz ?)
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Krzysztof K. Maj wrote:
> [...]
    > Banku Handlowego i właśnie zauważyłem, że co miesiąc na fakturze jest
    > podawany inny numer rachunku na który należy dokonać zapłaty. Różnica
    > nie jest duża, zmieniają się tylko 3 ostatnie cyfry, ale powoduje to,
    > że przelewy zdefiniowane mBanku stają się w tym przypadku
    > bezużyteczne.
    > Tak wygląda, jak gdyby dla każdego miesiąca był inny numer konta, co
    > wydaje mi się być raczej pozbawione sensu. W dodatku, numer konta
    > podawany jest w starym systemie, niezgodnym z NRB.
    > Czy ktoś wie, o co tutaj chodzi i jaki to może mieć cel?

    Podobnie wygląda to w Górnośląskiej Spółce Gazownictwa, przy czym rachunki
    są w BPH i niedawno przeszli na format NRB. Cel jest pewnie taki, że dla
    każdej faktury jest osobny numer rachunku (u mnie te trzy cyfry mają związek
    z numerem faktury) co im upraszcza księgowość a nam utrudnia przelewy.
    Osobiście wybrałem sobie jeden z tych numerów i wpłacam na niego wszystko
    jak leci.

    Bogdan B.

  • 12. Data: 2004-04-12 06:12:44
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Osobiście wybrałem sobie jeden z tych numerów i wpłacam na niego wszystko
    > jak leci.

    tez krakow - robie tak samo :-)
    a od maja powinny byc juz chyba nowe rachunki w standardzie nrb

  • 13. Data: 2004-04-12 10:21:32
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    krab wrote:
    > Użytkownik "Bogdan B."

    > tez krakow - robie tak samo :-)
    > a od maja powinny byc juz chyba nowe rachunki w standardzie nrb

    Ale ja już dostaję faktury z numerami NRB i każdy rachunek jest inny.
    NRB nic tu nie zmieniło.

    Bogdan B.

  • 14. Data: 2004-04-15 08:34:54
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Mon, 12 Apr 2004 12:21:32 +0200, "Bogdan B." <b...@h...pl> wrote:

    >Ale ja już dostaję faktury z numerami NRB i każdy rachunek jest inny.
    >NRB nic tu nie zmieniło.

    I pewnie nie zmieni. Wiele instytucji podaje dla kazdej wplaty co miesiac inny
    numer konta. Nalezy to olac i spokojnie przelewac na ten sam co poprzednio.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------