  • Data: 2016-01-18 14:55:16
    Temat: Re: Repolonizacja banków po nowemu :)
    Od: "MarekZ" <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup

    > 1. To co opisałeś, trochę przypomina wprowadzanie socjalizmu w krajach
    > Ameryki Południowej - "Panowie, kapitał zagraniczny jest zły, więc
    > nacjonalizujemy - albo nam sprzedacie, za ile chcemy, albo w ogóle nic nie
    > dostaniecie"

    Kapitał zagraniczny to super świetna sprawa, ale w przedsiębiorstwach
    produkcyjnych, a w mniejszym stopniu w usługowych. W przypadku banków czy
    instytucji ubezpieczeniowych, owszem - generalnie "jest zły", a to dlatego,
    że te dwa typu instytucji zarabiają bez względu na ogólna koniunkturę (poza
    przypadkami skrajnymi). Byłoby dobrze aby te zyski zostawały w jak
    największej części w polskim państwie.

    > 2. Nawet jakby wyceny spadły jeszcze bardziej, i będzie jeszcze taniej, to
    > nie znaczy, że da się na giełdzie skupić pakiet kontrolny

    W przypadku niektórych banków może się dać, w przypadku niektórych nie. Ale
    zawsze to krok w pożądaną stronę.

    > 3. W naszym budżecie jest dziura na 200 następnych lat, więc "jakaś polska
    > agencja" i tak nie będzie miała pieniędzy na zakup. No, gdzieś w roku 2017
    > pewnie ZUS przejmie całkowitą kontrolę nad OFE, może tam znajdą się jakieś
    > możliwości, o ile nie wydamy w rok na "czarne złoto"

    "Nie ma pieniędzy"? No to drukujemy, co za problem. Oczywiście ubieramy to w
    jakieś "obligacje stuletnie". To i tak wyłącznie gra pozorów prowadzona po
    to, aby w miarę wygodnie funkcjonowało się w czasie teraźniejszym,

    > I oczywiście bardziej prawdopodobny jest inny scenariusz: polskie fundusze
    > inwestycyjne (w których w większości trzymają pieniądze Polacy) i OFE będą
    > wyprzedawać za bezcen, bo nie będą nadążać z wypłatami dla spanikowanych
    > klientów. I za ten bezcen odkupi to zagranica, bo tak naprawdę tylko ona
    > dysponuje jakąś większą kasą.

    Niestety. Z tym pozostaje mi się zgodzić. Aczkolwiek dopóki obrót jest tylko
    na GPW, a zatem za złote, jest ta szansa druku i rozpoczęcia odkupu przed
    paniką funduszową.