  • 21. Data: 2003-01-04 21:46:22
    Temat: Re: Odmowa przyjecia karty - jak postraszyc sprzedawce?
    Od: "Darek R." <d...@...pl>

    Witam!

    > Proponuje pismo :)

    Dzięki - dobry pomysł ;)

    > PolCard dziala skutecznie w takich wypadkach :)

    Polcard to to nie jest na pewno.

    > BTW raczej nie eCard a eService :)

    No fakt.

    --
    Pozdrowienia
    Darek Rzońca

  • 22. Data: 2003-01-04 21:47:51
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Żyj i daj żyć innym.
    > Dla sprzedawcy karta to dodatkowa strata.

    1. jesli karta to strata, to nie ma obowiazku wprowadzania takiej
    formy platnosci, ale jak juz jest, to powinna byc!
    Nie mam _nigdy_ zalu do kioskarza, ze tam place gotowka.
    Nie mam zalu kiedy w sklepie nie ma wogule kart.
    Mam wielki zal, jesli ktos sie oblepi nalepkami a potem wydziwia.
    Mam wielki zal jesli ktos mi kaze liczyc wartosc moich zakupow,
    bo od liczenia jest w sklepie kasa fiskalna.

    2. niech zyja i dadza mi pozyc. stracilem X czasu wybierajac sobie
    towary, posiadajac _wlasciwe dla tego sklepu_ srodki platnicze,
    a przy kasie dowiaduje sie, ze nie stac mnie???
    a moze jak dorzuce do zakupow cos jeszcze to nagle bedzie mnie stac?
    sorry nie licze w trakcie cen - mam to niebywale szczescie ;-)
    ze mnie stac i jedyne moje zmartwienie w sklepie, to zeby wypelnic
    koszyk tym _co_ mi jest potrzebne.

    3. jesli karta to strata, to nikt by jej nie mial!
    zadowolony klient przychodzacy czesto to czysty zysk.
    Nawet jesli okupiony _inwestycja_ w postaci przyjecia platnosci
    karta za zakupy warte 80 gr. To bardzo mala inwestycja!

    pozdrawiam

    romekk

  • 23. Data: 2003-01-04 21:54:19
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Jan 04, 2003 at 09:40:57PM +0000, Roman Kubik wrote:

    >aha. nie moge tez zaplacic 10 PLN pieciogroszowkami,
    >bo koszty dostarczenia tego do banku i wplacenia sa za wysokie?

    Swoja droga musze sprobowac kupic cos w takiej 'walucie' ;-)

    >zapewne tez mi poradzisz nie chodzic po jeden kefirek, bo moga mi odmowic
    >obslugi, bo 30 sec. pracy kasjerki nie jest warte tyle, ile na tym kefirku
    >zarobia?

    Maciek nie twierdzil ze nie wolno, ale ze to jego uwaga. Uwaga sluszna
    - nie mozesz __kazac__ sklepowi aby akceptowal Twoje karty, chocby z
    tego powodu ze sklep moze Cie uznac za niewiarygodnego i odmowic
    przyjecia platnosci karta (swoja droga na takie dictum by mi szczeka
    opadla, a na limit to tylko sie wpieniam).

    >naprawde nie chce i nie bede o tym wszystkim myslec.
    >Mysle nogami chodzac do sklepow w ktorych nikt mi nie _stwarza_
    >_sztucznych_ problemow.

    I dobrze ;-)

    >Jesli ktos nie chce _raz_ na mnie stracic 30 gr. to ja nie chce
    >u niego _stracic_ w postaci marzy przez nastepne lata _tysiecy_ zlotych.
    >w Moim Ulubionym Sklepie Spozywczym+ (tm) przepuszczam karta miesiacznie
    >ponad 1000 PLN. Mysle, ze marza z tego nie jest mala.
    >i choc mam do niego 500m maszeruje do niego, a nie do
    >tego, co mam do niego 100m, ale za to z klopotami z karta...

    Wszyscy broniacy limitow powoluja sie na te straszne 30gr jakie
    "traci" sklep na autoryzacji (ew.). Nikt naprawde nie liczy jednak
    kosztow transportu gotowki, ubezpieczenia, wplaty etc.

    --

    --w

  • 24. Data: 2003-01-04 21:58:06
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:av7kog$qic$1@news.tpi.pl, Darek R. wrote:

    > Żebyś wiedział ze jak będę miał sklep to będę obsługiwał wszystkie
    > transakcje kartą. Skąd mam wiedzieć czy facet który kupuje coś za 50
    > groszy jutro nie przyjdzie wydać 500 zł? Średnia transakcja kartą
    > chyba i tak jest na tyle wysoka żeby przeboleć kilka niskich.

    Własnie takiego myślenia zdumiewająco duża część polskich "biznesów" jakoś
    nie może się nauczyć :(

    --
    Robert

  • 25. Data: 2003-01-04 21:58:38
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > aha. nie moge tez zaplacic 10 PLN pieciogroszowkami,
    > bo koszty dostarczenia tego do banku i wplacenia sa za wysokie?

    Oczywiscie, ze mozesz. Jakbys chcial, mam na takie okazje tak z 10 kg tego
    typu monet :-)

    > zapewne tez mi poradzisz nie chodzic po jeden kefirek, bo moga mi odmowic
    > obslugi, bo 30 sec. pracy kasjerki nie jest warte tyle, ile na tym kefirku
    > zarobia?

    Tak mowiac szczerze, to jeszcze paragon fiskalny, kasa itepe.... Ale tego
    juz nikt nie liczy :-(

    M.

  • 26. Data: 2003-01-04 22:00:39
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Wszyscy broniacy limitow powoluja sie na te straszne 30gr jakie
    > "traci" sklep na autoryzacji (ew.). Nikt naprawde nie liczy jednak
    > kosztow transportu gotowki, ubezpieczenia, wplaty etc.

    Wiesz, znam pewna organizacje handlowa, ktora z zalozenia jest "Cash &
    Carry", a nie przyjmuje i pewnie w dosc okreslonej przyszlosci nie bedzie
    przyjmowac kart. Tyle, ze rok temu zajmowali bodajze 8 miejsce na liscie 500
    Rzeczpospolitej. Cos w tym jest :-)

    M.

  • 27. Data: 2003-01-04 22:12:33
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Jan 04, 2003 at 11:00:39PM +0100, Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    >przyjmowac kart. Tyle, ze rok temu zajmowali bodajze 8 miejsce na liscie 500

    Ale oni operuja na zbiorczych opakowaniach. Tego chyba nie da sie o
    konkurentach powiedziec? ;-)

    --

    --w

  • 28. Data: 2003-01-04 22:21:50
    Od: "Kovalek" <k...@c...nu>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:av7hft$3q7

    > A ja jednak mysle, ze lepiej (po)myslec. W przypadku kart elektronicznych
    > transakcja jest autoryzowana telefonicznie (min. 35 gr, chociaz moze byc
    > mniej, szczegolnie poza Warszawa :-) i dodtakowo pobierane jest ok. 3-4 %
    > transakcji. Przy marzy na poziomie 10 % jaka Ci wychodzi kwota minimalna,
    > zeby cokolwiek zarobic? Albo, zeby nie stracic?

    To teraz sie spytam, jak to jest w przypadku duzych hipermarketow, gdzie co
    3 osoba płaci karta.
    Czy tam tez terminal normalnie wybiera numer i autoryzuje transakcje, czy
    jest to rozwiazane w jakis inny sposob (np. stale lacze). Jakby sklep mial
    placic 35groszy za kazda autoryzacje, to byloby to niekorzystne no i
    zbedne... No chyba, ze jakies umowy z TP S.A. maja...

    A druga sprawa, to kwota minimalna...
    Juz nie przesadzajmy, ze bedziemy placic karta za jakis kefirek, ktory
    kosztuje 80groszy (zreszta chyba tylko eService nie ma zadnego limitu, bo
    Polcard, PeKaO i WBK to maja odpowiednio 1zl, 2,01zl, 5zl)
    Prawda tez jest taka, ze w sklepie gdzie za lada stoi pracownik, nie bedzie
    problemu z placeniem karta. Natomiast gdy trafimy na wlasciciela, to juz
    moga byc problemy....

    Leszek Kowalski

  • 29. Data: 2003-01-04 22:28:55
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:av7msq$bk9$1@news.tpi.pl, Kovalek wrote:

> [...]
    > czy jest to rozwiazane w jakis inny sposob (np. stale lacze). Jakby
    > sklep mial placic 35groszy za kazda autoryzacje, to byloby to

    Wlasnie stałe łącze. 35 groszy to jedno, strata czasu na łączenie modemowe
    to drugi poważny czynnik.

    --
    Robert

  • 30. Data: 2003-01-04 22:47:35
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Ale widocznie ty bywasz w miejscach, gdzie prawie wszyscy karty przyjmują,
    a ja w takich, gdzie z karty mały pożytek.

    W Kielcach nie mam z tym problemow, ale 1 stycznia nauczylem sie ze dalej od
    domu trzeba targac ze soba gotowke :-/ W Lublinie na dworcu bankomat PKO BP
    "Out of service" - 5 min do odjazdu pociagu - godz 6 rano, biegiem do kasy -
    na szczescie byl POS. W Deblinie przesiadka, ni cholerki widoku na
    bankomat - jedna budka otwarta - udalo mi sie wygrzebac cale 6 PLN na
    zywnosc :) Kolejna przesiadka w Radomiu - i tu sie wreszcie zaopatrzylem w
    gotowke w bankomacie ING BSK :)

    A u siebie mam pod nosem 4 stacje paliw i ostatnimi czasy Wybiorcza kupuje
    na JETcie :) - platnosc oczywiscie karta (a na dodatek ta ktora ma wyzsze
    prowizje :)).

    --
    JaKi