  • 1. Data: 2005-01-20 08:15:16
    Temat: Raty 0% w Mega avans
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

    W Mega Avans w Poznaniu jest informacja: Raty 0%, 0% Prowizji, 0%Wpłaty.
    Kredyt można wziąć nawet na 30 miesięcy.
    Czy taka informacja jest rzetelna? bo jak się dowiedziałem, przy próbie
    wzięcia takiego kredytu na zakup AGD (wartość ok. 3500PLN), kredyt taki musi
    być ubezpieczony. Ubezpieczenie wynosi 0,8% od wartości do każdej raty! Co
    daje ok. 28PLNx30=840PLN!
    Coś słyszałem, że przy kredytach konsumenckich trzeba podawać rzeczywiste
    oprocentowanie, ale może takie "ubezpieczenie" to jest forma obejścia tego
    przepisu, czy tak?

    Piotr K.

  • 2. Data: 2005-01-20 09:25:40
    Temat: Re: Raty 0% w Mega avans
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Piotr K. napisał:

> [...]
    > być ubezpieczony. Ubezpieczenie wynosi 0,8% od wartości do każdej raty! Co

    Nie badzmy nawini, nikt nie udziela kredytu na 0%. Nie dosc, ze trzeba
    zaplacic ubezpieczenie to w dodatku oprocentowanie jest juz wliczone w
    cene! Przy platnosci gotowka istnieje mozliwosc negocjacji ceny, co
    sprowadza sie zawsze do obnizenia ceny mniej wiecej o wysokosc
    ewentualnego oprocentowania. W wiekszosci sklepow, ktore stosuja taka
    praktyke wisza stoswone informacje (mniej lub bardziej widoczne). Jezeli
    trafimy na uczciwego sprzedawce to udzieli on z wlasnej woli stosownej
    informacji.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-01-20 09:30:11
    Od: "Przemysław Szalbierz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr K." <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    musi
    > być ubezpieczony. Ubezpieczenie wynosi 0,8% od wartości do każdej raty! Co

    Piszesz, że ubezpieczenie naliczane jest od wartości każdej raty, zaś 28 zł
    to 0,8% od całej kwoty kredytu. Coś musiałeś pomylić.

    Przemek

  • 4. Data: 2005-01-20 09:44:36
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Przemysław Szalbierz" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > Piszesz, że ubezpieczenie naliczane jest od wartości każdej raty, zaś 28

    > to 0,8% od całej kwoty kredytu. Coś musiałeś pomylić.

    jest roznica "od warosci do kazdej raty", a twoim przeinaczeniem w postaci
    "od wartosci kazdej raty"
    trzeba umiec czytac - (zwlaszcza umowy kredytowe)
    a co do zapytania, to owszem - jest to swiadome obejscie obowiazku podawania
    rzeczywistego kosztu kredytu, JESLI na tym samym plakacie nie jest on
    zaznaczony; z jednej strony z punktu widzenia sklepu jest to prawda, ale z
    punktu widzenia kredytobiorcy absolutny falsz i wlasnie tą pierwszą
    informacją się zasłaniają

  • 5. Data: 2005-01-20 09:54:56
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <k...@O...fm>

    Pewna osoba, czyli Piotr K.
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > Coś słyszałem, że przy kredytach konsumenckich trzeba podawać
    > rzeczywiste oprocentowanie, ale może takie "ubezpieczenie" to jest
    > forma obejścia tego przepisu, czy tak?

    Kredyt _musi_ być ubezpieczony?
    W sierpniu brałem w Lukasie i owszem, było ubezpieczenie,
    ale była to opcja.
    Jaki bank daje ten kredyt?

    --
    Pozdrawiam,
    www.henryk.biz and http://plumowski.swistak.pl

  • 6. Data: 2005-01-20 09:56:13
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 20 Jan 2005 09:15:16 +0100, "Piotr K." <d...@w...pl> wrote:

> [...]

    >oprocentowanie, ale może takie "ubezpieczenie" to jest forma obejścia tego

    a może nie jest obowiązkowe? W RTV EURO AGD też mi próbowali wcisnąć,
    ale odmówiłem,

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2005-01-20 17:33:44
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

    > Nie badzmy nawini, nikt nie udziela kredytu na 0%. Nie dosc, ze trzeba
    > zaplacic ubezpieczenie to w dodatku oprocentowanie jest juz wliczone w
    > cene!

    och, jaka ja naiwna, dlugo chodzilam za kilkoma rzeczami, znalam ich ceny od
    pol roku. firmy (me i mm) wprowadzily raty 0 %, ceny nie zmienila, z
    ubezpieczenia pozwolili zrezygnowac, zadnych oplat nie pobrali - och jaka ja
    naiwna.

    > Przy platnosci gotowka istnieje mozliwosc negocjacji ceny, co
    > sprowadza sie zawsze do obnizenia ceny mniej wiecej o wysokosc
    > ewentualnego oprocentowania.

    jest to dobry sposob, ale tylko dla tych, co maja gotowke. ale tez jest
    jedno "ale". ja wole rozlozyc np. 7.000 zl na 10 nieoprocentowanych rat, niz
    wywalic tyle lub troche mnie w gotowce.

  • 8. Data: 2005-01-20 17:35:26
    Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl>

    Użytkownik "Piotr K." <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > kredyt taki musi
    > być ubezpieczony. Ubezpieczenie wynosi 0,8% od wartości do każdej raty! Co
    > daje ok. 28PLNx30=840PLN!

    w me i mm nie zgodzilam sie na ubezpieczenie i nie musialam go wziac. w
    sklepie obslugiwanym przez lukasa pracownik sie ze mna klocil, zadzwonilam
    do banku, oddzwonili do sklepu i nie placilam ubezpieczenia.

  • 9. Data: 2005-01-20 17:59:23
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 20 Jan 2005 09:15:16 +0100, Piotr K. naskrobał(a):

> [...]
    > wzięcia takiego kredytu na zakup AGD (wartość ok. 3500PLN), kredyt taki musi

    Najprwdopodobniej nie musi.

> [...]
    > oprocentowanie, ale może takie "ubezpieczenie" to jest forma obejścia tego

    należy podawać i zawsze RRSO jest w każdej umowie kredytowej. Wystarczy
    spojrzeć.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 10. Data: 2005-01-21 07:33:47
    Od: "Piotr K." <d...@w...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Thu, 20 Jan 2005 09:15:16 +0100, Piotr K. naskrobał(a):

    > Najprwdopodobniej nie musi.

    > należy podawać i zawsze RRSO jest w każdej umowie kredytowej. Wystarczy
    > spojrzeć.

    Takiej umowy nie widziałem na oczy, bo niedostałem tego kredytu (patrz post
    niżej). Chodzi mi o to, czy można taką informację (0%, 0 prowizji itd.)
    można podawać w ogłoszeniach bez podania rzeczywistej stopy.

    Piotr K.