  • 1. Data: 2005-01-20 03:50:05
    Temat: Metoda przed ujawnieniem nr karty ??
    Od: "gilberto" <g...@p...onet.pl>

    Niedawno sobie otworzylem konto w HSBC USA i zafascynowal mnie sposob operacji z
    karta, a mianowicie praca z wirtualna klawiatura na stronie. Nr karty oraz hasla
    wpisuje sie przy pomocy wirtualnej klawiatury, ktora mozna wpisac tylko za
    pomocy klikania myszka, proba wpisania z klawiatury konczy sie uwaga w postaci
    wyskakujacego okna, ze nie da sie z klawiatury. Napewno, zadne keyloggery nie
    przechwyca nr karty i hasla. A co ze spywarem lub trojanami? Chyba tylko takie,
    co dadza robic screeny z ekrana, gdzie klikamy myszka. Czy rodzime banki nie
    moglyby wpasc na taka metode ?? Moim zdaniem bardzo bezpieczne !!

    Przyklad:
    http://gilberto.republika.pl/hsbc.gif

  • 2. Data: 2005-01-20 06:07:12
    Temat: Odp: Metoda przed ujawnieniem nr karty ??
    Od: "kuba" <k...@r...pl>

    Czy rodzime banki nie
    > moglyby wpasc na taka metode ?? Moim zdaniem bardzo bezpieczne !!
    >
    > Przyklad:
    > http://gilberto.republika.pl/hsbc.gif

    Witam !
    Alez rodzime banki juz cos takiego maja.:))))
    Pierwszy przyklad z brzegu: Kredyt Bank. Pojawia sie wirtualna klawiaturka
    przy wpisywaniu PINu przy logowaniu.
    Keylogery i trojany analizujace "skreeny z ekrana" (o ile takie istnieja)
    nic tu nie pomoga bo za kazdym razem uklad wirtualnej klawiaturki jest inny.

    Zdrow
    KUB'a

  • 3. Data: 2005-01-20 07:29:13
    Temat: Re: Odp: Metoda przed ujawnieniem nr karty ??
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    kuba napisał(a):

    > Alez rodzime banki juz cos takiego maja.:))))
    > Pierwszy przyklad z brzegu: Kredyt Bank.

    A jako drugi BPH ;)

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 4. Data: 2005-01-20 07:40:32
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Markus Sprungk <z...@c...cy> wrote:
    > A jako drugi BPH ;)

    Jako pierwszy BPH, a potem dopiero KB :)
    A sama klawiaturka na najbardziej zaawansowane trojany i wirusy odporna nie
    jest. Ale na te mniej - jak najbardziej

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 5. Data: 2005-01-20 08:46:09
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 20 Jan 2005 08:40:32 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Jako pierwszy BPH, a potem dopiero KB :)
    > A sama klawiaturka na najbardziej zaawansowane trojany i wirusy odporna nie
    > jest. Ale na te mniej - jak najbardziej

    Musiałby to być trojan napisany specjalnie pod BPH, który w dodatku
    przechwyci klucz prywatny do podpisu przelewów...
    Inna sprawa że te fajne klawiaturki są bardzo NIEodporne na trojana pt.
    "kolega zaglądający przez ramię", do tego skrajnie niewygodne :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 6. Data: 2005-01-20 09:17:14
    Temat: Re: Metoda przed ujawnieniem nr karty ??
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On 20 Jan 2005 04:50:05 +0100, "gilberto"
    <g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >co dadza robic screeny z ekrana, gdzie klikamy myszka. Czy rodzime banki nie
    >moglyby wpasc na taka metode ?? Moim zdaniem bardzo bezpieczne !!

    Bosz... kolejny co uważa, że numer karty trzeba strzec jak oka w
    głowie...
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/fotki/koty/kropek/

  • 7. Data: 2005-01-20 09:19:05
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Szczególnie, że naprawdę trudno wprowadzać znaki spoza alfabetu i cyfr.
    JaC

  • 8. Data: 2005-01-20 09:27:22
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Bosz... kolejny co uważa, że numer karty trzeba strzec jak oka w
    > głowie...

    To podaj Twój numer karty wspierającej MO/TO/IO. Może być tutaj.

    Mnie jakoś średnio podnieca każdorazowe zastrzeganie karty, czekanie na
    nową i procedury reklamacyjne. Chyba, że ktoś jest masochistą.

  • 9. Data: 2005-01-20 09:33:50
    Od: none <""david\"@(none)">

    gilberto wrote:
> [...]
    > co dadza robic screeny z ekrana, gdzie klikamy myszka. Czy rodzime banki nie
    > moglyby wpasc na taka metode ?? Moim zdaniem bardzo bezpieczne !!

    Rodzime banki wpadly na ta metode. (nie tylko te wspomniane)
    Jest to metoda na keyloggera, ale mozna nadal Cie zalatwic w inny
    sposob. Nie jest to wcale takie doskonale zabezpieczenie.
    Jest bardzo niewygodne w uzyciu.

  • 10. Data: 2005-01-20 09:52:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    Znaczy, telefon to mordęga?