  • 111. Data: 2012-02-17 09:08:30
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 17 Feb 2012 00:20:03 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >na 100%. Więc nie pisz o "pchaniu pieniędzy", bo jest to
    >nie-neutralne, a nieuzasadnione określenie, nawiązujące od razu do
    >pewnej kategorii sformułowań demagogicznych. A to automatycznie

    hmmm, a jak "neutralnie" nazwać dawanie komuś swoich pieniędzy w 2012
    roku za mniej niż 0,1% procent rocznie?

    >I jeszcze: zastanów się, jakie ja i Ty mamy podstawy, aby to
    >ryzyko szacować ?

    mamy: 100 mld redukcji zadłużenia grecji, pomoc 110 mld i dług rosnie
    http://en.wikipedia.org/wiki/Greek_government_debt_c
    risis

    >pewnie ani połowy. Natomiast przy moim scenariuszu te dwadzieścia
    >parę mld PLN nie będzie niczym krytycznym dla naszego budżetu na 2016.

    hmmm, dla mnie perspektywa np. całkowitej likwidacji PIT przynajmniej
    dla części dochodów (kwoty z PIT i te "dwadzieścia parę miliardów" są
    porównywalne) jest bardzo kusząca.
    Innymi słowy: wolałbym "zrobić interes polityczny" na swoim własnym
    PIT niż na ratowaniu socjalu greckiego.
    Ale oczywiście Ty możesz ich dobrobyt cenić bardziej niż własny.

    >Tak, bo trzeba byłoby zrobić zrzutkę :-) I Niemcy musieliby
    >dopłacić najwięcej :-P

    "Meine Damen und Herren, robimy zrzutkę, bo Grecy, Portugalczycy,
    Hiszpanie i Włosi uznali, że nie chce im się pracować więcej, żeby
    oddać dług. Proponuję na początek pracę w soboty i niedziele, a potem
    zobaczymy, czy to wystarczy."

    "Jawohl, Frau Kanzlerin"
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 112. Data: 2012-02-17 09:11:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-16 23:38, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Do niedawna, znaczy do kiedy? Oczywiscie wypadaloby ze wskazaniem na
    > zrodlo.
    >
    > Podobne kary stosowano w Polsce za czasow I Rzeczpospolitej, czyli
    > troche ponad 200 lat temu (za wikipedia). W pamiec pokolen najwyrazniej
    > sie nie wrylo.

    W pamięć pokoleń Polaków wryło się ze 200 lat niewoli i ciągłego ucisku
    obcych sił. Umiejętność kombinowania przez ostatnie 50 lat było
    synonimem zaradności. Nie mów więc, że obecne wzorce zachowań Polaków
    wzięły się z niczego i nie mają związku z naszą historią.

    Podobnie w Szwecji - nie sztuka być uczciwym w bogatym i kwitnącym
    kraju, który nigdy nie zaznał wojny ani cierpień na swoim terytorium.

  • 113. Data: 2012-02-17 09:19:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > a ponoć to ja jestem Kasandrą... :-)

    Europa ma wyjście, o którym zaczyna się coraz głośniej mówić:
    Przestać pieprzyć o ekologii, przestać skupiać się na opłatach za CO2,
    przestać wygłupiać się z elektrowniami wiatrowymi, przestać PODRAŻAĆ
    CENĘ ENERGII. To koszt energii decyduje o konkurencyjności gospodarki.

    Europejscy politycy dali się wciągnąć w "ekologiczną grę" przez
    lobbystów koszących na tym miliardy. Próbowali wciągnąć w to resztę
    świata, inni jednak nie poszli tą drogą. Teraz politycy próbują mówić,
    że jesteśmy elitą ekologiczną. Kryzys na szczęście zmusi ich do
    zweryfikowania poglądów. Taką mam nadzieję.

  • 114. Data: 2012-02-17 09:25:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    > Hiszpanie i Włosi uznali, że nie chce im się pracować więcej, żeby
    > oddać dług. Proponuję na początek pracę w soboty i niedziele, a potem

    Błąd! To nie narody doprowadziły do kryzysu. To politycy!
    Ludzie robią to, na co władza pozwala, chcą przede wszystkim spokoju i
    bezpieczeństwa dla dzieci. Mają gdzieś politykę. Liczą, że politycy
    zatroszczą się o globalne sprawy. Tymczasem politycy okazali się
    idiotami albo złodziejami. Dziwisz się, że Grecy się wściekają? Ja nie.

  • 115. Data: 2012-02-17 09:44:45
    Od: AJay <a...@b...u-area.org>

    Dnia Fri, 17 Feb 2012 08:57:51 +0100, Jarek Andrzejewski napisał(a):

    > Znalazłem coś takiego:
    > http://www.historicallocks.com/en/site/hl/Articles/T
    heft-and-punishment/

    > za kradzież można było być skazanym w Szwecji na karę śmierci do 1855
    > roku.

    A Polsce do 1965. http://pl.wikipedia.org/wiki/Afera_mi%C4%99sna

    Pozdr,

    Andrzej

  • 116. Data: 2012-02-17 10:04:21
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Marcin N <m...@o...pl> wrote on 2012-02-17_10:11
> [...]
    >
    > Podobnie w Szwecji - nie sztuka być uczciwym w bogatym i kwitnącym
    > kraju, który nigdy nie zaznał wojny ani cierpień na swoim terytorium.

    J.A. podał odsyłacz, pod którym można znaleźć otwartym tekstem, że
    kary za kradzież nie zmieniały się tam od XVII wieku. A jak łatwo
    sobie przypomnieć szwedzkie wojny były skutkiem skrajnej biedy w
    jakiej w owym czasie państwo szwedzki się znajdowało.

    Szwecja bogatym krajem od 17 w. ? Twoja wiedza historyczna
    zadziwia mnie :-)

    witrak()

  • 117. Data: 2012-02-17 10:05:38
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    z <z...@g...pl> wrote on 2012-02-17_7:11

    > A najlepiej to włącz sobie http://oognet.pl/content/details/1152
    > bo mtv to już nie to co kiedyś

    > PS. Wczoraj skończyłem składać książkę 400 stron.
    > Miej litość z akapitami :-)

    No dobra... :-)

    A w czym składasz ?

    witrak()

  • 118. Data: 2012-02-17 10:10:11
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    z <z...@g...pl> wrote on 2012-02-17_7:19

    > Dokładnie takie same jak Twoje.
    >
    > Nie. Nie dokładnie. Czasem mi się zdarza napisać o akcyzie.
    > To taki drobny przykład ale jakże symptomatyczny :-)

    Eeee. Jesteś taki jak Jarek - nie zawsze doczytasz i od razu
    odpowiadasz. Moje pytanie odnosiło się do oceniania "mojego
    towarzystwa" - o którym przecież nic nie wiesz, więc bez
    prorokowania nie możesz o nim nic mówić.

    Chyba, że to Ty mnie do jakiegoś "towarzystwa" zakwalifikowałeś,
    ale wtedy oceniasz swoją "kwalifikację mojej osoby", a nie mnie :-P

    > PS. Jak chcesz to mogę jeszcze o złym kierowaniu kasy w służbie
    > zdrowia. Same konkrety bez demagogi, bez drukowania pieniędzy,
    > bardzo konstruktywnie.

    Na razie mi dyskusji wystarczy - napisałem się za trzy tygodnie w
    jeden wieczór ;-)

    witrak()

  • 119. Data: 2012-02-17 10:18:04
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2012-02-17_9:27

    > Maleje? Raczysz żartować.
    > http://www.robertsinn.com/2011/06/06/one-chart-that-
    perfectly-summarizes-the-greek-debt-crisis/

    A czytajże podpisy...
    To jest projekcja długu, D-Ł-U-G-U, a nie kosztu. Dług to można
    zaprojektować dowolny, zwłaszcza jak się jest jedynym, co pożycza,
    i można wymuszać dowolne warunki.
    A potem i tak kiedyś dochodzi do rachunków, i podpisuje się
    papier, mówiący, że "to wyczerpuje rozliczenia" i długu już nie ma.

    > a ponoć to ja jestem Kasandrą... :-)

    A czytaj uważnie i ze zrozumieniem (no dobra, jesteś w
    kassandrycznym delirium, nie wszystko dociera do Ciebie ;-) więc
    jesteś częściowo usprawiedliwiony).
    Nie napisałem, że wszystko sp.eprza (tak dobra to nie jest :-) )
    tylko, że *potrafi*.

    witrak()

  • 120. Data: 2012-02-17 10:18:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-17 11:04, witrak() pisze:
> [...]
    > jakiej w owym czasie państwo szwedzki się znajdowało.
    >
    > Szwecja bogatym krajem od 17 w. ? Twoja wiedza historyczna

    Niepotrzebnie szukasz zbyt głęboko. Mówimy o OBECNEJ uczciwości. W 17
    wieku uczciwość była wymuszana toporem.