  • 121. Data: 2012-02-17 10:29:50
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji... [+Ostrzeżenie :-) ]
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Marcin N <m...@o...pl> wrote on 2012-02-17_11:18

    > Niepotrzebnie szukasz zbyt głęboko. Mówimy o OBECNEJ uczciwości. W
    > 17 wieku uczciwość była wymuszana toporem.

    A to nie Ty pisałeś o 200 latach niewoli Polaków ??? Więc jak o
    Polsce - sięgamy na wieki w przeszłość, a jak o Szecji - to tylko
    o jej aktualnym bogactwie a o trwającej wiekami biedzie - nic ?!?

    Jeszcze bardziej zadziwiasz mnie przenikliwością analizy i
    jakością wywodu...

    Kilka wieków drakońskiego prawa w Szwecji pozostawiło ją do lat
    70-tych XX w. krajem niezwykłej uczciwości - można było zostawić
    walizkę na ulicy i wrócić po nią następnego dnia (terrorystów
    jeszcze nie było). Potem trzy dekady napływu uchodźców
    politycznych z Wietnamu, Kambodźy, krajów "najweselszego obozu"
    itd. sprowadziło Szwecję do "normalności".

    W tzw. międzyczasie mieliśmy tam ponad 60%-owy podatek dochodowy i
    najsilniejszy system socjalny w Europie, który zlikwidowały
    dopiero skutki lawinowego wzrostu liczebności odłamu społeczeństwa
    na socjalu ("zlikwidowały" w szwedzkim rozumieniu - bo dla nas i
    tak dalej jest tam jak niebie).

    Chłopie, nie plącz się w zeznaniach :-)

    witrak()

  • 122. Data: 2012-02-17 10:44:23
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2012-02-17_10:08

    > hmmm, a jak "neutralnie" nazwać dawanie komuś swoich pieniędzy w 2012
    > roku za mniej niż 0,1% procent rocznie?

    No wiesz, nie kompromituj się :-) bo przestane odpowiadać :-)
    I z kim wtedy będziesz się kłócił ? :-P

    > mamy: 100 mld redukcji zadłużenia grecji, pomoc 110 mld i dług rosnie
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Greek_government_debt_c
    risis

    Żartujesz ?!? To ja Cię przepraszam, nie wiedziałem, że jesteś
    takim ekspertem (nie: Expertem), Pewnie tu pisujesz pod
    pseudonimem, a jesteś doradcą (pewnie opozycji? bo rządu nie
    lubisz) ? A może przeciwnie, jesteś doradcą rządowym, a tu - jako
    J.A. - rozładowujesz stres związany z pisaniem ekspertyz za
    (dobre) pieniądze, ale wbrew własnym poglądom, i dajesz upust
    frustracji piszą PRAWDĘ ?!?

    Serio: "znaj proporcją, mociumpanie". Nie mamy ani kwalifikacji,
    ani wiedzy, ani umiejętności. Ja na pewno - do tego się przyznaję
    od zawsze. Ty - no cóż, masz prawo uważać co chcesz, ale uważaj bo
    mnie zaczynasz przypominać Emila, tę mrówkę z kawału o mrówkach i
    słoniu (co to inne mrówki wołają z dołu do mrówki, znajdującej się
    na szyi słonia, który rozdeptał im mrowisko: Emil, uduś go, uduś!).

    > hmmm, dla mnie perspektywa np. całkowitej likwidacji PIT przynajmniej
    > Ale oczywiście Ty możesz ich dobrobyt cenić bardziej niż własny.

    Wiesz mnie się też różne rzeczy śnią - jak śpię, ale żeby o tym
    pisać? na listę ? nawet w żartach ? ;-)

    witrak()

  • 123. Data: 2012-02-17 10:53:13
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji...
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    MarekZ <b...@a...w.pl> wrote on 2012-02-17_9:30
    > Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
    > wiadomości grup
    com...

    > Poziom życia się Grekom obniża. W takich warunkach łatwo może
    > dojść do głosu jakieś demagogiczne ugrupowanie i powiedzieć to o
    > tej dupie. Naród jako naród, konsekwencji tego raczej w pełni nie
    > rozumie, bo już pal diabli to równoważenie budżetu (co wygeneruje
    > gigantyczne bezrobocie i Grecja zapewne przejmie rolę Polski w
    > dostarczaniu taniej siły roboczej), ale to się drastycznie odbije
    > na normalnym obrocie gospodarczym - nie wyobrażam sobie
    > udostępniania finansowania jakimkolwiek greckim firmom w takich
    > warunkach przez kilka najbliższych lat.

    Eeee, kto powiedział, że Grecji muszą być jakieś firmy greckie ? ;-)
    A niemieckim, holenderskim, brytyjskim pożyczek udzieli każdy
    (prawie ) :-)

    > Z kolejnej strony: to musi zostać rozwiązane jakoś w formie szoku.
    > Te pierdoły co proponuje Eurokołchoz, MFW i reszta, to nic nie
    > może dać, tylko ludzi wkurzy, bo się ciągle gada o jakichś
    > groszowych oszczędnościach, co nic nie pomaga tylko tworzy złą
    > atmosferę.

    Przecież to jest tylko piasek w oczy publiki. Chodzi o czas, a jak
    dostatecznie dużo go upłynie, to już nie szok będzie, tylko
    szoczek, jak tsunami w balii...

    witrak()

  • 124. Data: 2012-02-17 11:00:24
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 17 Feb 2012 10:25:54 +0100, Marcin N
    <m...@o...pl> wrote:

    >Błąd! To nie narody doprowadziły do kryzysu. To politycy!

    hmmm, przeoczyłem podanie informacji, żem IRONIZOWAŁ? :-)

  • 125. Data: 2012-02-17 11:02:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-02-17 11:44, witrak() pisze:

> [...]
    > słoniu (co to inne mrówki wołają z dołu do mrówki, znajdującej się
    > na szyi słonia, który rozdeptał im mrowisko: Emil, uduś go, uduś!).

    Z jednej strony - masz rację. Jeden człowiek niewiele może.
    Z drugiej - rządy nieuków na tym się opierają. Człowiek, który ma
    pojęcie o ekonomii zdaje sobie sprawę ze skomplikowania powiązań i
    jednocześnie "wie, że niewiele wie". Jednak to nie jest powód by
    milczeć, bo "i tak niczego to nie zmieni".

  • 126. Data: 2012-02-17 11:05:36
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości grup

    > Eeee, kto powiedział, że Grecji muszą być jakieś firmy greckie ? ;-)
    > A niemieckim, holenderskim, brytyjskim pożyczek udzieli każdy
    > (prawie ) :-)

    Te greckie firmy tam teraz istnieją. I one będą musiały w większości
    pobankrutować. Bezboleśnie się to nie odbędzie.

    > Przecież to jest tylko piasek w oczy publiki. Chodzi o czas, a jak
    > dostatecznie dużo go upłynie, to już nie szok będzie, tylko
    > szoczek, jak tsunami w balii...

    No nie wiem. Na pewno przeciąganie tego co nieuniknione w czasie i
    wymuszanie jakichś pozorowanych rozwiązań spowoduje, że na końcu zapewne to
    MFW i UE zostaną obwinione za to co się ostatecznie wydarzy. Będą nowe pola
    do popisu w szukaniu winnych. Gdyby Grecję zostawiono samej sobie, trudniej
    byłoby winę za to wszystko zwalić na innych. Tzw. "niepokoi społecznych" na
    wielką skalę i tak moim skromnym zdaniem nie da się w Grecji uniknąć.

  • 127. Data: 2012-02-17 11:10:56
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 17 Feb 2012 11:44:23 +0100, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:

    >No wiesz, nie kompromituj się :-) bo przestane odpowiadać :-)
    >I z kim wtedy będziesz się kłócił ? :-P\

    obiecanki, cacanki.
    Poza tym jeszcze dodam, że moje wypowiedzi nie są i nie mają być
    neutralne.

    >/.../ ani kwalifikacji,
    >ani wiedzy, ani umiejętności. Ja na pewno /.../

    tu przynajmniej się zgadzamy.

  • 128. Data: 2012-02-17 11:30:20
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-02-17 11:10, witrak() pisze:

    > Na razie mi dyskusji wystarczy - napisałem się za trzy tygodnie w
    > jeden wieczór ;-)

    To zrób sobie przerwę i poczytaj o podatkach (akcyzach ;-) ).
    Kiedyś może pogadamy :-)

  • 129. Data: 2012-02-17 11:32:27
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-02-17 11:05, witrak() pisze:

    > A w czym składasz ?

    ID CS3 + masa różniastego softu. Jak to w drukarni :-)

  • 130. Data: 2012-02-17 13:12:04
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    TZ <g...@t...cy[ROT13]> wrote on 2012-02-16_9:42

> [...]
    > [...]
    > Poinformował, że minister finansów zwrócił się do zarządu NBP w dniu 16 stycznia
    > tego roku z prośbą o udzielenie MFW pożyczki z naszych rezerw dewizowych w
    > wysokości 6,27 mld euro,"
    > [...]
    > Tłumaczył także, że umowa pożyczkowa zostanie tak skonstruowana, że będziemy
    > mogli te środki wycofać z MFW jeżeli tylko byśmy mieli sami kłopoty finansowe
    > ale w związku z tym oprocentowanie tych środków będzie niskie. Padły nawet
    > sugestie, że może być nawet niższe niż 0,1 pkt. procentowego.

    Prosiłem zdaje się o źródła na określonym poziomie. No ale niech
    będzie, sam wycisnę pomyje z tego tekstu, to zobaczymy co zostanie.
    [...] Prezes NBP Marek Belka [...] Poinformował, że minister
    finansów zwrócił się do zarządu NBP w dniu 16 stycznia tego roku z
    prośbą o udzielenie MFW pożyczki z naszych rezerw dewizowych w
    wysokości 6,27 mld euro [...] umowa pożyczkowa zostanie tak
    skonstruowana, że będziemy mogli te środki wycofać z MFW jeżeli
    tylko byśmy mieli sami kłopoty finansowe [...]

    Kropka.

    Nigdzie tu nie ma, że idzie o pożyczkę "na Grecję" (choć skądinąd
    wiadomo, że w istocie tak miało być). [Zatem popracuj nad
    cytowaniami.]
    I nie jest to żadna pomoc, tylko pożyczka. Nie słyszałem, żeby MFW
    nie zwracał pożyczek.

    Zatem sugestia, że tracimy pieniądze to czysta demagogia.

    > Tu Marcin N podał już linka i google też Ci w tym pomoże.

    O nie, nie zamierzam szukać źródeł. Ten kto stawia tezę,
    przedstawia dowody. Ja kwestionuję nieudowodnione stwierdzenia o
    wyrzucaniu czy traceniu pieniędzy, sponsorowaniu itp. demagogiczne
    banialuki.

    witrak()