  • 1. Data: 2004-03-12 18:05:00
    Temat: Re: ROR 4,20 proc. - BS Bank
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f127.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    10 Mar 04 12:57, janke pisal do All:

    j> oplaty powyzsze na pewno stanowia o atrakcyjnosci skoku ;)
    j> i zapytam retorycznie - zwracane oplaty (50+10) sa oprocentowane az do
    j> momentu zwrócenia? :)))

    60 zł trzymane na ROR w BS po roku na 4,20% (przy założeniu kapitalizacji
    comiesiecznej) dadzą dochód po opodatkowaniu w wys. 1,97 PLN.

    Czy uważasz że to w istotny sposób rzutuje na atrakcyjność SKOK'ów ? :)))))

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 2. Data: 2004-03-12 22:33:52
    Od: "janke" <j...@p...onet.peel>

    "Mariusz Mroczkowski"

    > 60 zł trzymane na ROR w BS po roku na 4,20% (przy założeniu
    kapitalizacji
    > comiesiecznej) dadzą dochód po opodatkowaniu w wys. 1,97 PLN.

    w skoku natomiast dadza ... hehe, policzmy, chyba 0, prawda?

    ;))) biegnę wiec do skoku w podskoku :)))

    zbyszko janke

  • 3. Data: 2004-03-12 22:39:37
    Od: "janke" <j...@p...onet.peel>

    "Mariusz Mroczkowski"

> [...]
    > comiesiecznej) dadzą dochód po opodatkowaniu w wys. 1,97 PLN.
    >
    > Czy uważasz że to w istotny sposób rzutuje na atrakcyjność SKOK'ów ?
    :)))))

    o NIEATRAKCYJNOSCI skokow decyduje i rzutuje upierdliwosc procedur -
    jakies udzialy, oplaty, skladki, wpisowe, wkłady, ble-ble-tam-cos

    po co to? wchodzisz do banku podajesz dowod i masz ror czy lokate

    zreszta ile jest r-ków w skokach a ile rorow w bankach?

    obudź sie "Mariusz Mroczkowski"!

    zbyszko janke

  • 4. Data: 2004-03-13 11:38:03
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "janke" <j...@p...onet.peel> napisał w wiadomości
    > o NIEATRAKCYJNOSCI skokow decyduje i rzutuje upierdliwosc procedur -
    > jakies udzialy, oplaty, skladki, wpisowe, wkłady, ble-ble-tam-cos
    >
    > po co to? wchodzisz do banku podajesz dowod i masz ror czy lokate

    Jasne. Np. w takim BZWBK. Musisz odstać swoje w kolejce, po czym odeślą Cię
    do jakieś paniusi, która każe Ci wypełnić jakiś formularz i już za godzinę
    masz konto oprocentowane na 0,00 ;]] Świetne rozwiązanie!

    SKOKi mają zdecydowanie atrakcyjną ofertę, ale nie dla każdego. Osoby
    zarabiające sporo, z dużych miast, mające spore wymagania co do oferty nie
    będą w zasadzie zainteresowane. Problem w tym, że takich osób jest
    mniejszość w tym kraju.

    Poza tym jeśli ktoś chce ulokować paręnaście tysięcy życiowych oszczędności
    (a nie pozostałości z pensji), to różnica w oprocentowaniu jest bardzo
    istotna. Jeśli jeszcze w okolicy jedyną ofertą jest PKOBP albo SA, to sam
    się zastanów czy warto poświęcić te parę minut na wypełnienie kilku
    formularzy. Tym bardziej, że w bankach przy kredycie i tak się to robi
    (tylko formularze są inne) i nikt nie płacze.

    Poza tym skoro depozyty w SKOKach w ciągu ostatnich dwóch lat (z 11
    działalności) wzrosły dwukrotnie i wynoszą ponad 3 mld, to znaczy, że jednak
    Twoje oczekiwania nie do końca odzwierciedlają wymagania rynku.

    > zreszta ile jest r-ków w skokach a ile rorow w bankach?

    A ile lat działają banki, a ile SKOKi? Poza tym każdy chyba wie, co to jest
    bank, a o SKOKach tego samego powiedzieć nie można.

    > obudź sie "Mariusz Mroczkowski"!
    >
    > zbyszko janke

    Polecam to samo. Banki nie są dla wszystkich tak samo jak i SKOKi, ale
    oferta tych ostatnich jest atrakcyjna, bo inaczej nie rozwijały by się w
    takim tempie.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 5. Data: 2004-03-13 14:25:46
    Od: "janke" <j...@p...onet.peel>

    "Tomasz Waszczynski"

> [...]
    godzinę
    > masz konto oprocentowane na 0,00 ;]] Świetne rozwiązanie!

    jestes sfrustrowany po swoim ostatnim pobycie w BeZecie w centrum miasta?
    sa inne oddziały i inne banki, gdzie nie trzeba stać w kolejkach, i nie są
    to skoki, gdzie nie ma kolejkek, bo mało kto (czytaj: niemalże nikt) o
    skoku słyszał.

    > SKOKi mają zdecydowanie atrakcyjną ofertę, ale nie dla każdego.

    atrakycjność oferty polega między innymi na jej wachlarzu, jego szerokości
    i rozległość. czyli co jest atrakcyjniejsze - banki z ofertą uzupelniającą
    sie i dla wszystkich, czy skoki ze swoją wybiórczością i ograniczonością?

    > (osoby) zarabiające sporo, z dużych miast, mające spore wymagania co do
    oferty nie
    > będą w zasadzie zainteresowane. (piszesz o skoku - przyp. by moi)

    widzisz - sam sobie zaprzeczyłeś. jeśli ma się spore wymagania, nie jest
    się a priori zainteresowanym skokiem. tylko po co Twój cały elaborat, hehe
    ;)))

    > Poza tym jeśli ktoś chce ulokować paręnaście tysięcy życiowych
    oszczędności
    > (a nie pozostałości z pensji), to różnica w oprocentowaniu jest bardzo
    > istotna.

    różnica jest istotna dla każdego wkładu, dla każdej jednostki, obojętnie
    jak bardzo poetycko ją nazwiesz, "resztką z pensji", "oscędnością życiową"
    czy jakkolwiek inaczej. dla każdej złotówki oprocentowanie ma znaczenie, z
    każdej z tych pojedynczych złotówek składa się zdeponowany kapitał.

    >Poza tym skoro depozyty w SKOKach w ciągu ostatnich dwóch lat (z 11
    działalności) wzrosły dwukrotnie i wynoszą ponad 3 mld/.../

    to faktycznie fascynujący wynik :) jak myślisz, jaką sumę depozytów
    posiada obecnie któryś z internetowych? a nie mogą one poszczycić się
    historią 11 letnią jak skoki... ile lat jest na rynku mbank? i zobacz
    tutaj: http://www.internetstandard.com.pl/news/22078.html
    jest to 2001 rok, jeden tylko bank, duzo młodszy niż wychwalane przez
    Ciebie skoki. ile może być w takim mbanku, inteligo czy vw dzisiaj, trzy
    lata pózniej? :)))

> [...]
    > formularzy. Tym bardziej, że w bankach przy kredycie i tak się to robi
    > (tylko formularze są inne) i nikt nie płacze.

    nie rozumiem. piszesz o kłopotliwości wypełniania formularzy, że "w
    bankach przy kredycie i tak się to robi". więc wniosek z Twoich słów, że w
    skokach także ;) więc co chciałeś udowodnić? bo IMO do nieczgo nie dążysz,
    mielisz w miejscu.
    a jeśli już gdzieś jest skok, to jest tam też bank, i nie tylko PKO czy
    PeKaO. tragizujesz więc.

    > A ile lat działają banki, a ile SKOKi?

    tak? wystarczy tylko porównać liczbę r-ków z multibanku, inteligo, mbanku,
    vwbd czy eurobanku (tylko przykłady), które są DUŻO młodsze od skoków.
    Twoje argumenty są bezzasadne

    > Poza tym każdy chyba wie, co to jest
    > bank, a o SKOKach tego samego powiedzieć nie można.

    co jest kolejnym dowodem na atrakcyjność skoków. nieźle się uśmiałem.

    > Banki nie są dla wszystkich tak samo jak i SKOKi, ale
    > oferta tych ostatnich jest atrakcyjna, bo inaczej nie rozwijały by się w
    > takim tempie.

    a jak rozwija się oferta banków? ale Ty chyba uparłeś się że by udowodnić,
    że czarne jest białe.
    w związku z czym dalsza dyskusja nie ma sensu.

    zbyszko janke

  • 6. Data: 2004-03-13 15:15:16
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > sa inne oddziały i inne banki, gdzie nie trzeba stać w kolejkach, i nie są
    > to skoki, gdzie nie ma kolejkek, bo mało kto (czytaj: niemalże nikt) o

    LOL. Sfrustrowany bankiem. Ja raczej podzielam poglądy Glenn w tej materii.
    :)

> [...]
    > sie i dla wszystkich, czy skoki ze swoją wybiórczością i ograniczonością?

    No to różnie postrzegamy pojęcie atrakcyjności. Dla mnie atrakcyjny jest
    taki _produkt_, który idealnie pasuje do moich potrzeb, a nie jeden bank z
    10 produktami, ale każdy taki sobie. I zupełnie mi obojętne czy mam konta w
    10 bankach czy w jednym, bo korzystam z produktów, a nie z banków.
    Tak samo może być ze SKOKami, naturalnie z zachowaniem proporcji.

    I powiedz mi - po co renciście, emerytce czy mieszkającemu w małym
    miasteczku lub na wsi PZ, darmowe przelewy czy dostęp przez internet, skoro
    oni nawet VE nie używają, ale potrzebują pożyczyć 2000 zł na swoje potrzeby?
    Albo włożyć parę tysięcy na lokatę, ale komputera nie potrafią obsługiwać, a
    okoliczne banki jeśli są, to mają dużo gorszą ofertę?

    Po co debet w rachunku, skoro to się wiąże z operacjami bezgotówkowymi (albo
    co najmniej wypłatami z bankomatów)?

    Po co karty kredytowe, skoro w okolicy nich ich nie akceptuje?

    Naprawdę super ofertę mają dla takich ludzi banki. A już najlepszą te, które
    nie mają placówek w tych miejscowościach :>

> [...]
    > się a priori zainteresowanym skokiem. tylko po co Twój cały elaborat, hehe

    Napisałem "w zasadzie". I niespecjalnie widzę, gdzie sobie zaprzeczyłem.

> [...]
    > czy jakkolwiek inaczej. dla każdej złotówki oprocentowanie ma znaczenie, z
    > każdej z tych pojedynczych złotówek składa się zdeponowany kapitał.

    Ktoś już Ci wykazywał jaki zysk wypracuje rocznie te nieszczęsne 60 zł...

> [...]
    > jest to 2001 rok, jeden tylko bank, duzo młodszy niż wychwalane przez
    > Ciebie skoki. ile może być w takim mbanku, inteligo czy vw dzisiaj, trzy

    Zapomniałeś tylko dodać jakie straty przynosi mBank i w zasadzie to
    pozostawić można jako komentarz ;]

    > tak? wystarczy tylko porównać liczbę r-ków z multibanku, inteligo, mbanku,
    > vwbd czy eurobanku (tylko przykłady), które są DUŻO młodsze od skoków.
    > Twoje argumenty są bezzasadne

    Ech, koszty, koszty, koszty...

    Kolosalne pieniądze na promocję, które jeszcze długo się nie zwrócą (w
    ogóle?). Nieosiągalny na razie BEP. I wszystko po co? Po to, żeby
    przyciągnąć rzeszę mobilnych, niedochodowych studentów? Ten sposób robienia
    biznesu z pewnością jest efektowny, ale jak na razie mało efektywny.

    > co jest kolejnym dowodem na atrakcyjność skoków. nieźle się uśmiałem.

    Oczywiście, bo muszą stale pracować nad atrakcyjnością oferty - w przeciwnym
    razie klienci przestaną przychodzić. W końcu banki są pewniejsze.

    > a jak rozwija się oferta banków? ale Ty chyba uparłeś się że by udowodnić,
    > że czarne jest białe.
    > w związku z czym dalsza dyskusja nie ma sensu.

    To Ty chcesz na siłę i wbrew liczbom udowodnić, że oferta SKOKów jest do
    dupy. To, że setki tysięcy korzystają oznacza tylko, że są durni :>
    Ja natomiast sądzę, że najzwyczajniej w świecie nie masz odwagi powiedzieć,
    że bankom wyrasta konkurencja. Tak konkurencja. Na razie malutka, w małych
    miasteczkach. Z małą gamą produktów, ale z wysokim oprocentowaniem. Na
    rynku, który banki same spisały na straty swojego czasu, otwierając się
    przede wszystkim na bogatych. I dlatego właśnie PKOBP ma największy zysk, bo
    ma zbliżon profil klienteli...

    EOT.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-03-13 16:19:03
    Od: "janke" <j...@p...onet.peel>

    przeinaczasz, bo: "jestes sfrustrowany po /.../ pobycie w /banku/"
    nie jest tym samym co: "Sfrustrowany bankiem". taka dyskusja nie ma sensu
    :(
    _____________

    > No to różnie postrzegamy pojęcie atrakcyjności. Dla mnie atrakcyjny jest
    > taki _produkt_, który idealnie pasuje do moich potrzeb, a nie jeden bank
    > 10 produktami, ale każdy taki sobie.

    tak, i przy rozlokowaniu skokow bedziesz jezdzil po ileś kilometrów (20?,
    wiecej?) by w jednym skoku niec rachunek, w innym kredyt, w innym splacić
    lodówke... no, ale przecież napisaleś, że:

    >I zupełnie mi obojętne czy mam konta w
    > 10 bankach czy w jednym, bo korzystam z produktów, a nie z banków.
    > Tak samo może być ze SKOKami, naturalnie z zachowaniem proporcji.

    niezle :))) a koszty dojazdów do poszczególnych skoków oferujących
    poszukiwane przez Ciebie "produkty" pokryjesz z wysokiego oprocentowania w
    tychże skokach. hihihhaha.
    ____________

> [...]
    skoro
    > oni nawet VE nie używają, ale potrzebują pożyczyć 2000 zł na swoje

    czy klientela banków bądź skoków to tylko emeryt i rencista?
    i w wymienionym jako symbol "miasteczku" czy na wsi jest skok? bo BS, PKO
    lub BGZ jest na pewno.

    > Po co karty kredytowe, skoro w okolicy nich ich nie akceptuje?

    a kto pisał o kryterium karty kredytowej. zaczynasz fantazjować :-)

    > Naprawdę super ofertę mają dla takich ludzi banki. A już najlepszą te,
    które
    > nie mają placówek w tych miejscowościach :>

    już pisałem wyżej. na pewno skoki są liczniejsze od banków, na każdym rogu
    każdego miasteczka są, i obok każdego GSu na wiosce stoją. kulam się.
    __________

    > /.../ niespecjalnie widzę, gdzie sobie zaprzeczyłem.

    o tu : "[osoby] zarabiające sporo, z dużych miast, mające spore wymagania
    co do oferty nie będą w zasadzie zainteresowane." to Twoje słowa, prawda?
    :)))

    > Ktoś już Ci wykazywał jaki zysk wypracuje rocznie te nieszczęsne 60
    zł...

    nie rzecz w zysku z 60pln, tylko w tym, gdzie sens pobierania 60pln, by je
    później zwracać. a przy okazji doszła kwestia potraktowania jako władu
    oprocentowanego (lepsze) bądź nieoprocentownego (co ma miejsce i jest DUŻO
    GORSZE W SKOKU) tych samych 60pln.
    a skoro sam skierowałeś te dyskusje na "rencistów i emerytów" co nie mają
    komputera ani VE - jak im wyjaśnisz sens i atrakcyjność pobierania od nich
    tych pieniędzy? przyszedł emeryt do skoku po Twoje hipotetyczne 2000pln i
    słyszy, że ma wpłacić 60...buhahaha!!! dawno się tak nie bawiłem,
    dziekuję!
    ____________

    o bankach nowych i promocjach napisałeś:
    > Kolosalne pieniądze na promocję, które jeszcze długo się nie zwrócą (w
    > ogóle?)

    masz rację. nikt tego nigdy nie liczył, nie szacował, nie robił symulacji.
    a teraz będzie prowadził te wszystkie banki i do nich dokładał w
    nieskończoność. przestań, już mnie brzuch boli! :)

    > Oczywiście, bo muszą [o skokach] stale pracować nad atrakcyjnością
    oferty - w przeciwnym
    > razie klienci przestaną przychodzić.

    a banki będą robiły wszytsko, żeby ich, klientów, odepchnąć, a oni i tak
    będą tam okupować sale operacyjne - do tego zmierzasz? ROTFL

    > To Ty chcesz na siłę i wbrew liczbom udowodnić, że oferta SKOKów jest do
    > dupy.

    jesteś egzaltowany, i do tego wulgaryzujesz. a liczby już przytaczałem -
    dane sprzed trzech lat banków młodszych wtedy od skoków trzykrotnie
    pozostawiają je w tyle.

> [...]
    > miasteczkach. Z małą gamą produktów, ale z wysokim oprocentowaniem. Na
    > rynku, który banki same spisały na straty swojego czasu, otwierając się

    bzdury. banki już tam są (od dawna!), zobacz
    http://www.bs.net.pl/zrzeszenia/zrzeszenia.php?id_z=
    10&id_b=0 i nie pisz
    takich bredni, nie ośmieszaj się.

    zbyszko janke

  • 8. Data: 2004-03-13 18:33:20
    Temat: Re: ROR 4,20 proc. - BS Bank [OT]
    Od: LUZYTA <l...@n...cieplekapcie.net>

    janke wrote:
    > bzdury [...] ! [...]
    > nie pisz takich bredni, nie ośmieszaj się.

    zbyszko, wyloozuj!
    Zrelaksuj się z Towarzystwem Ubezpieczeń Wzajemnych SKOK
    (to instytucja swą powagą prawie dorównująca BFG)
    http://tuw.skok.pl/tuwman.php
    ;-)
    --
    loozyta

  • 9. Data: 2004-03-14 12:31:35
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "janke" <j...@p...onet.peel> wrote in message
> [...]
    > sie i dla wszystkich, czy skoki ze swoją wybiórczością i ograniczonością?

    Jesli potrzebujesz zwyklej lokaty, bez dostepu przez Internet, WAP, IVR i
    tym podobnych to SKOK jest lepszy. Atrakcyjnosc to jest stopien
    przystawalnosci do oczekiwan. Do oczekiwan konkretnego klienta, a nie ogolu.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak