  • 1. Data: 2004-03-12 18:09:08
    Temat: przelewy m-narodowe w euro po 1.05
    Od: "wlodi" <m...@S...gazeta.pl>

    witam,

    natknalem sie na rozporzadzenie Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr
    2560/2001, ktore mowi, ze od poczatku lipca 2003 przelewy w EUR miedzy
    krajami czlonkowskimi maja kosztowac nie wiecej niz przelewy w ramach
    jednego kraju.
    tekst:
    http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!c
    elexapi!prod!CELEXnumdoc&lg=en&numdoc=32001R2560&mod
    el=guichett

    Czy wiadomo Wam cos moze na temat przygotowania naszych bankow do
    dostosowania sie do tego rozporzadzenia?

    Pozdrawiam,

    wlodi

  • 2. Data: 2004-03-12 18:24:59
    Temat: Re: przelewy m-narodowe w euro po 1.05
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    wlodi wrote:
> [...]
    > tekst:

    http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!c
    elexapi!prod!CELEXnumdoc&lg=en&numdoc=32001R2560&mod

    czytalem kiedys, ze w unii nie dziala do dzis i koszty sa rozne w zaleznosci od
    kraju - tak wiec skoro u nich sie tym zbytnio nie przejeli wiec nie wymagaj zeby
    nasze banki juz sie tym martwily.
    Poza tym oni to wprowadzili ze wzgledu na jednakowa walute, przedtem jak byly
    rozne to nawet przy stalym parytecie wymiany nic takiego nie do lba nikomu nie
    przyszlo.
    Poczekajmy jeszcze kilka lat az bedziemy mieli Euro to wtedy przyjdzie sie
    naszym bankom dostosowac
    *** blad ***
    PS. KIR prowadzi prace nad systemem rozliczeń w euro (EuroELIXIR)

  • 3. Data: 2004-03-12 22:47:17
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "wlodi" <m...@S...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > 2560/2001, ktore mowi, ze od poczatku lipca 2003 przelewy w EUR miedzy
    > krajami czlonkowskimi maja kosztowac nie wiecej niz przelewy w ramach

    Ale w _tej samej_ walucie. My nie mamy przelewów krajowych w euro, a
    transgranicznych w złotówkach się nie wykonuje więc problemu nie ma.

    pzdr
    KK

    ps. Ostatnio to temat niemal tak popularny jak otwieranie konta w VW ;)

  • 4. Data: 2004-03-14 11:46:33
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > transgranicznych w złotówkach się nie wykonuje

    i tu sie kolega myli... ale to drobiazg

  • 5. Data: 2004-03-14 13:38:22
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Zbyszek" <z...@W...o2.pl> wrote in message

    > i tu sie kolega myli... ale to drobiazg

    Hmm, a które to banki wykonują przelewy SWIFT w PLN? Chętnie się dowiem.
    Niemniej problem ten nie dotyczy banków, które NIE wykonują przelewów
    transgranicznych w PLN - czyli wg mojej wiedzy wszystkich normalnie
    dostępnych (zaciekawiłeś mnie z tym SWIFT w PLN).

    pzdr
    KK