  • 31. Data: 2003-09-04 23:08:51
    Temat: Re: Pytanie praktyczne o kredyt hipoteczny
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Nicek <n...@g...pl> writes:

    > Następny teoretyk.

    Nie, praktyk.

    > Z mieszkania hipotecznego też można Cię wyrzucić -
    > np. jeżeli ma przez nie przebiegać autostrada i co poradzisz?

    Ale jest to duzo trudniejsze, a poza tym wtedy wyrzuceni zostana wszyscy.
    Sam jestes wlasnie teoretykiem.

    Moglbys podac inny przyklad - sensowny - ale tego nie zrobiles.

    > Jako członek spółdzielni wybieram zarząd i mam głos w sprawach
    > dotyczących spółdzielni.

    To jakas malenka spoldzielnia? Bo w duzej nie masz praktycznie zadnego
    glosu. Chyba ze sam jestes w zarzadzie.

    > Więc jakim cudem miałaby upaść?

    Np. na skutek tzw. niegospodarnosci.
    Z tym ze to sie zdaza niezbyt czesto, zwykle po prostu wieksze oplaty
    pokrywaja te tzw. straty.

    > Ale Ty wiesz
    > oczywiście lepiej.

    To prawdopodobne, biorac pod uwage korzystanie z obu form "wlasnosci".

    Nie jestem niestety lekarzem.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 32. Data: 2003-09-07 12:53:07
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    Radosław Popławski wrote:

    > Gwarantujesz, że ta spółdzielnia nie buduje nowych domów na kredyt wzięty pod
    > hipotekę poprzednich??

    Po prostu to wiem.

    > I co z tego, że spółdzielnia istnieje 31 lat? 31 lat ta sama kadra w niej jest?
    > A jeśli nie ta sama, to w jaki sposób zagwarantujesz, że ta nowa kadra jest tak
    > samo uczciwa jak stara??

    Znam tych ludzi. Sam ich wybierałem.

  • 33. Data: 2003-09-07 12:54:41
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    Radosław Popławski wrote:

> [...]
    Polecam
    > Ale co my poradzimy, że nie masz pojęcia o tym co się dzieje w świecie realnym?

    Chcesz powiedzieć, że przeczytałeś wyborczą i wiesz lepiej ode mnie jak
    działa spółdzielnia, w której mieszkam 31 lat? Nawet nie wiesz jaka to
    spółdzielnia. Albo jesteś nawiny, albo jasnowidz.

  • 34. Data: 2003-09-07 12:58:02
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    Radosław Popławski wrote:

    > Twierdzisz, że to co on pisał jest nieprawdziwe?

    Tak.

  • 35. Data: 2003-09-07 16:30:38
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 07 Sep 2003 14:54:41 +0200, w <3...@g...pl>, Nicek
    <n...@g...pl> napisał(-a):

    Polecam

    > Chcesz powiedzieć, że przeczytałeś wyborczą i wiesz lepiej ode mnie jak
    > działa spółdzielnia, w której mieszkam 31 lat?

    To jak działa nie ma _żadnego_ związku z tym jak będzie działać.

    >Nawet nie wiesz jaka to
    > spółdzielnia.

    Czy ty jesteś nieprzytomny? Pytałeś się czy warto nabyć mieszkanie w
    "spółdzielni mieszkaniowej", a nie w "spółdzielni mieszkaniowej XYZ".

    > Albo jesteś nawiny, albo jasnowidz.

    Haha, ty mi lepiej powiedz czy to mieszkanie już stoi, czy jest to na razie
    mieszkanie wirtualne za niewirtualne pieniądze :D

  • 36. Data: 2003-09-08 01:36:26
    Temat: Re: konto firmowe - koniecznosc?
    Od: "stach" <s...@N...gazeta.pl>

    Jarosław Łysio <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > osoby które chcą to ominąć proszą kontrahentów o wpisanie w tytule np.
    > "Rozliczenie" lub "Rozliczenie za styczeń". Wtedy czujne pracownice PKO BP
    > SA nie mogą się pokapować i przelew zostaje przyjęty na konto osobiste.
    > A prowadzenie działalności gospodarczej z wykorzystaniem eKonta w mBanku nie
    > stwarza żadnych problemów - wszystkie przelewy są przyjmowane i wysyłane,
    > niezależnie od tego, co jest wpisane w tytule przelewu.
    >
    > JŁ.
    >
    > Jeśli ktoś w banku zatrzymuje przelewy za faktury czy przelewy
    podatków "z i na" konto osobiste - to chyba w interesie klienta. Na całym
    świecie są przepisy i praktyka , że działalność gospodarczą prowadzi się na
    osobnych kontach, a do rozliczeń z dochodów osobistych służą konta osobiste.
    I jakim janosikowym prawem buntujemy klientów na jedne banki odsyłajac do
    drugich "lepszych"?
    Kiedy właśnie ten np.PKO BP działa w interesie klienta zwracająć mu uwagę,
    a poza tym nie można np. określić wielkości lini
    kredytowej /kredytu odnawialnego/ na koncie osobistym jeśli przez niego w m-
    cu przechodzą milionowe obroty
    "gospodarcze", bo trudno ustalić które wpływy są dochodami osobistymi.
    Tak, że proszę nie słuchać takich doradców, bo będą kłopoty z Urzędem
    Skarbowym. Inaczej jest z ZUS.A propos (w g mnie i w moim banku) na koncie
    osobistym mogą swoją dzialność gospodarczą prowadzić "nie przedsiebiorcy" - w
    rozumieniu ustawy o działalności gospodarczej - są to wolne zawody
    jak.radcowie prawni, kancelarie prawnicze, a także rolnicy otrzymujący
    wpływy /przelewem/ za dostarczone płody rolne też za sprzedane mle4czarni
    mleko.

  • 37. Data: 2003-09-08 06:38:32
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Kolego skoro chcesz sie wladowac w zabawy ze spoldzielnia ktora rzekomo
    znasz bo w niej mieszkasz 31 lat to prosze bardzo. A moze w takim razie
    wyjawisz wszystkim jaka to wspaniala spoldzielnia, gdzie to jest i jak sie
    nazywa i ilu ma czlonkow (pewnie znasz liczbe czlonkow skoro tak dobrze - 31
    lat - znasz te spoldzielnie). I napisz prosze jaki czynsz placi sie w tej
    spoldzielni.

  • 38. Data: 2003-09-08 06:42:40
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    > Krzysztof Halasa wrote:
    > Następny teoretyk. Z mieszkania hipotecznego też można Cię wyrzucić -
    > np. jeżeli ma przez nie przebiegać autostrada i co poradzisz?
    > Jako członek spółdzielni wybieram zarząd i mam głos w sprawach
    > dotyczących spółdzielni. Więc jakim cudem miałaby upaść? Ale Ty wiesz
    > oczywiście lepiej.
    Jako czlonek spoldzielni wybierasz zarzad ?? Nie rozsmieszaj mnie.
    Chyba nie wiesz jakie pieniadze wiaza sie z byciem w zarzadzie spoldzielni i
    jakie przekrety mozna robic i nic nie mozna im zrobic bo ty sam jestes nikim
    dla zarzadu. To kwestia skali. Wspolnoty sa male i ludzie dosc dobrze sie w
    nich znaja. Spoldzielnie sa z reguly o wiele wieksze (ile Twoja ma
    czlonkow??) wiec panuje tam totalna anonimowosc.

  • 39. Data: 2003-09-08 06:45:26
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Ok, zwolenniku spoldzielni.
    Podaj fakty:
    - ilu czlonkow ma spoldzielnia
    - jaka jest wysokosc czynszu
    - gdzie znajduje sie ta spoldzielnia (miasto dzielnica)

    Wtedy moze podyskutujemy merytorycznie

  • 40. Data: 2003-09-13 09:14:07
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    Radosław Popławski wrote:

    > Czy ty jesteś nieprzytomny? Pytałeś się czy warto nabyć mieszkanie w
    > "spółdzielni mieszkaniowej", a nie w "spółdzielni mieszkaniowej XYZ".

    Nie pytałem, czy warto nabyć mieszkanie w spółdzielni mieszkaniowej. Do
    nie jest grupa o budownictwie mieszkaniowym. Pytałem o procedury
    związane z braniem kredytu. To jest grupa o bankach. Tak, więc chyba coś
    Ci się przywidziało.