  • 61. Data: 2005-12-14 22:15:29
    Temat: Re: Pytanie o karte kredytowa w Citibank Handlowy
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 14 Dec 2005 07:06:22 +0000 (UTC), " r3d3"
    <r...@N...gazeta.pl> wrote:

    >nie da sie zaprzeczyc :) Daja Ci te 5 czy 10 tys do reki, mowia rob co
    >chcesz a potem tak na wszelki wypadek sa czujni. Dziwisz sie?
    >Siedze w "branzy" juz czas jakis i powiem ze wole takie podejscie niz
    >przypadki dosyc bulwersujace nieuznawania reklamacji po skimmingu,
    >dopuszczania do gigantycznych strat itp. Ostatecznie to klient placil.
    >Wierz mi ze Citek w tej kwestii to klasa sama dla siebie.

    A wiesz co... Jaky tak zablokowali wszystkie karty na zawsze, to nie
    mieliby żadnych fraudów :)))

    PG

  • 62. Data: 2005-12-14 22:16:02
    Od: k...@p...onet.pl

    > Z reklamacjami.
    > Ale za to kupuje się inny kłopot - możliwość zablokowania karty przy
    > podejrzanej transakcji (tak, tak, wiem, można zadzwonić za darmo
    > choćby i z Zimbabwe i sprawę wyjaśnić)

    Tak na marginesie, to slyszalem o telefonach z mbanku w podobnych sytuacjach.
    Ciekawe czy dzwonia tez do kredytowek (ja slyszalem o telefonie do debetowki).

    Pozdrawiam,
    Karciarz

  • 63. Data: 2005-12-14 22:21:57
    Od: Trzypion <_...@n...pl>

    On Wed, 14 Dec 2005 22:02:21 +0000, maho <m...@p...net> wrote:

    >No ja to zrozumiałem w ten sposób, że wnuczka musiała się pozbyć swojego
    >mieszkania żeby spłacić długi zaciągnięte przez babcię.

    No to bardzo nierozsądna wnuczka. Możesz spadek przejąć wprost, albo z
    dobrodziejstwem inwentarza. Jak ktoś się na to drugie decyduje, to
    cóż, jego ryzyko.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/Reporterka/II_

  • 64. Data: 2005-12-14 22:22:17
    Od: "Artur A. Surowiec" <s...@k...pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message
    | To nie jest takie pewne. Oprocentowanie karty to 21,95%-25,95%.
    Do tego
    | poszczegolne transakcje mozna rozlozyc na raty (plan Komfort), a
    wtedy
    | oprocentowanie chyba od 9,99%, dla transakcji gotowkowych 14,99%,
    a to juz
    | jest oprocentowanie porownywalne z liniami kredytowymi/debetowymi
    w innych
    | bankach.
    Aha, jasne! Na prawde tak Ci się wydaje? Zdradzę Ci tajemnice.
    Koszty odsetek od debetu sa nizsze niż dla rat, nawet jesli %
    nominalne jest na znacznie wyzszym poziomie. W przypadku debetu
    płacisz tylko za faktyczne zadłużenie danego dnia, na przykład
    jesteś do tyłu 3000, na koncie masz 500 (płacisz odsetki od 2500)
    następnego dnia wpływa Ci wynagrodzenie 4000 (nie płacisz nic),
    potem robisz zakupy/opłaty i jesteś na minusie, ale odsetki płacisz
    tylko od kwoty o jaką zadłużenie przekracza saldo na koncie.
    Dlatego najlepiej kupować wszystko na kartę do 55 dni (0%) i ew.
    bardzo sporadycznie ratować się spłatą z debetu.
    Jeleń, który daje się naciąć na raty może mieć jednocześnie na
    koncie środki oprocentowane na 0,5%, zadłużenie na 9,9% albo 14,99%
    i jeszcze mu się wydaje, że robi interes. Na karcie zadłużenie
    szybko byś spłacił, a pieniądze wydawał z karty na 0%, dlatego
    proponują Ci, żebyś popłacił im odsetki o połowę mniejsze, na
    przykład 7 razy dłużej - to dopiero jest dochodowość.
    Karta + debet = najlepszy wariant dla klienta, karta + raty =
    najlepszy wariant dla banku.
    BTW w Banku BPH mają kartę, która może być na 9,9%.

    --
    Pozdrawiam!
    AASurowiec

  • 65. Data: 2005-12-14 22:28:17
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 14 Dec 2005 23:16:02 +0100, k...@p...onet.pl
    wrote:

    >Tak na marginesie, to slyszalem o telefonach z mbanku w podobnych sytuacjach.
    >Ciekawe czy dzwonia tez do kredytowek (ja slyszalem o telefonie do debetowki).

    Dzwonią również i z Rajfajzena (a w zasadzie to z Polcardu w imieniu
    Rajfajzena). Raz zadzwonili parę minut po dużej transakcji w sklepie
    zwykłym. Zadzwonili też kiedyś po tym jak dokonałem jedna po drugiej
    kilka transakcji w necie na małe kwoty.

    PG

  • 66. Data: 2005-12-14 22:32:02
    Od: Trzypion <_...@n...pl>

    On Wed, 14 Dec 2005 22:09:28 GMT, g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)
    wrote:

    >Z reklamacjami.
    >Ale za to kupuje się inny kłopot - możliwość zablokowania karty przy
    >podejrzanej transakcji (tak, tak, wiem, można zadzwonić za darmo
    >choćby i z Zimbabwe i sprawę wyjaśnić)

    To nie jest dla mnie kłopot. Większy to jak mi dmuchną kartę i
    natrzaskają transakcji.

  • 67. Data: 2005-12-14 22:32:15
    Od: Trzypion <_...@n...pl>

    wrote:

    >Tak na marginesie, to slyszalem o telefonach z mbanku w podobnych sytuacjach.
    >Ciekawe czy dzwonia tez do kredytowek (ja slyszalem o telefonie do debetowki).

    Dzwonią.

  • 68. Data: 2005-12-14 22:53:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Trzypion <_...@n...pl> writes:

    > No to bardzo nierozsądna wnuczka. Możesz spadek przejąć wprost, albo z
    > dobrodziejstwem inwentarza. Jak ktoś się na to drugie decyduje, to

    Na to pierwsze, jesli juz.

    MJ

  • 69. Data: 2005-12-14 22:59:34
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 12/14/2005 11:21 PM, Trzypion wrote:

    > No to bardzo nierozsądna wnuczka. Możesz spadek przejąć wprost, albo z
    > dobrodziejstwem inwentarza. Jak ktoś się na to drugie decyduje, to
    > cóż, jego ryzyko.

    Szanowny, intelektualnie wyrobiony kolego,
    zapominasz, jak się zdaje, że żyjesz w kraju, w którym dalece ponad
    połowa obywateli nie posiada konta w banku - a o takich niuansach jak
    to, że członek zarządu odpowiada całym majątkiem za zobowiązania spółki,
    o ile sie od tej odpowiedzialności nie uwolni - wie może ze 3% populacji.

    Mój post miał posłużyć jako przykład, że siedząc w domu i nie robiąc nic
    można wdepnąć w niezłe gówno.
    Przykład był w kontekście ubezpieczeń - czyli tego, co się może zdarzyć
    - a nie tego, co się zdarza nagminnie i jest powszechne.

    Ubezpieczasz się od tego, że może na łeb spaść dachówka - a ile osób
    znasz, którym spadła?
    Być może nie miałeś pecha - i wydaje się Tobie, że zawsze będziesz
    kontrolował bieg wydarzeń. Gratuluję samopoczucia.

    Pzdr: Witek

  • 70. Data: 2005-12-14 23:02:17
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 12/14/2005 7:53 PM, Piotr Gralak wrote:

    > Cóż...
    > Czy jak się rodziłeś, to ktoś Ci obiecał, że będzie łatwo? :)

    Mnie też nie jest łatwo - tyle, że ja wiem, jak zrobić dom "niedostępny"
    dla komornika, no i mam gdzie legalnie ukraść, gdyby mi zabrakło "do
    pierwszego" :-)

    Pzdr: Witek