  • 1. Data: 2005-12-13 11:50:38
    Temat: po co kredyt hipot w PLN skoro wchodzimy do strefy EURO ?
    Od: "tomiwe " <t...@g...pl>

    czy banki juz teraz przypadkiem nie chca projektowac przyszlych zyskow z
    przewalutowania kredytow zlotowkowych na EURO ?

  • 2. Data: 2005-12-13 13:09:28
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    tomiwe wrote:
    > czy banki juz teraz przypadkiem nie chca projektowac przyszlych
    > zyskow z przewalutowania kredytow zlotowkowych na EURO ?

    Niby jak? Czy wiesz w jaki sposób dokonuje się przewalutowań przy wejściu do
    strefy Euro? Nie po kursie kupna/sprzedaży, tylko po stałym, sztywnym i z
    góry ustalonym kursie.
    Inna sprawa jaki to będzie kurs, ale to już od banków komercyjnych
    bezpośrednio nie zależy.

    --
    Dawid

  • 3. Data: 2005-12-13 13:21:33
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Dawid Kulbicki napisał(a):

> [...]
    > sztywnym i z góry ustalonym kursie.
    > Inna sprawa jaki to będzie kurs, ale to już od banków komercyjnych

    Ja nie znam jeszcze zadnego kraju, w ktorym zwykly obywatel dobrze by
    wyszedl na zmianie kursu narodowej waluty na euro. W Holandii ceny
    czesto zostaly zamienione 1 do 1 (guldeny - euro), a mialo byc 1 euro =
    2 guldeny. Czyli niektore produkty (a glownie uslugi) zdrozaly o 100%.
    Praktycznie nic nie zostalo przeliczone tak jak mialo, w najlepszym
    wypadku zmiana cenowa byla tylko niewielka (oczywiscie niekorzystnie).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-12-13 13:24:58
    Od: "Uwiusz" <U...@p...pl>

    > wyszedl na zmianie kursu narodowej waluty na euro. W Holandii ceny

    To jest tkz półprwda, bo ludzie zaczali zarbiać więcej

    jkolina

  • 5. Data: 2005-12-13 14:59:33
    Od: Przemek Jaroszewski <p...@c...pl>

    Mithos wrote:

> [...]
    > Praktycznie nic nie zostalo przeliczone tak jak mialo, w najlepszym
    > wypadku zmiana cenowa byla tylko niewielka (oczywiscie niekorzystnie).

    Ale jak się to ma do kredytów? Czy w ogóle wiesz, o czym piszesz? Zmiana
    waluty w tym przypadku wygląda dokładnie tak samo, jak denominacja -
    tyle, że zamiast mnożyć przez np. 0.0001 mnoży się przez ustalony dużo
    wcześniej sztywny kurs. Nie ma absolutnie żadnego miejsca na
    niepodziewaną zmianę wysokości kredytu. Zmieniają się tylko jednostki, w
    jakich ta wysokość jest wyrażona.

    --
    Przemek

  • 6. Data: 2005-12-13 15:44:18
    Od: "tomiwe " <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > wcześniej sztywny kurs. Nie ma absolutnie żadnego miejsca na
    > niepodziewaną zmianę wysokości kredytu. Zmieniają się tylko jednostki, w

    ale z was qurna naiwniaki, pewnie na pis zescie glosowali hehehhehe

  • 7. Data: 2005-12-13 17:18:40
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Przemek Jaroszewski napisał(a):

> [...]
    > wcześniej sztywny kurs. Nie ma absolutnie żadnego miejsca na
    > niepodziewaną zmianę wysokości kredytu. Zmieniają się tylko jednostki, w

    Ja to napisalem w ramach bonusu.

    --
    pozdrawiam
    Mithos