  • 41. Data: 2020-06-02 14:11:51
    Temat: Re: Przy jakich kumulacjach oplaca sie grac?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Thu, 28 May 2020 21:22:48 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:

    >- W jednej z generacji lotomatów (około 10 lat temu) faktycznie był
    >problem z użytym w nim generatorem rnd, posiadał pewien błąd (problem
    >z entropią), ktory ograniczał zakres przestrzeni do losowania, pewne
    >kombinację nie był w stanie wylosować. Już nie pamiętam czy to
    >poprawiono, czy następna generacja usunęła ten problem.

    To tak niekoniecznie istotny blad.
    Ludziom i tak wszystko jedno, totkowi tez wszystko jedno, najwyzej
    czesciej kumulacja bedzie ... a potem wiecej 6-tek.

    >- Nie ma potrzeby wysyłać wiele zakładów (mozliwych kombinacji) by
    >zwiększyć prawdopodobieństwo. Można skreślać więcej liczb, to się
    >nazywa zakład systemowy. Np. w DL maksymanie można skreślić 12
    >liczb, koszt takiej 12 to 3696 zł, przy takim zakaldzie
    >prawdopodobieństwo z 1:~14 mln rośnie do 1:15tys (duży skok, prawda?)

    A ile kosztuje jeden zaklad ?
    Bo tu na oko ten kupon realizuje ~1000 zwyklych kuponow, a kosztuje
    ... 1200x wiecej niz 3 zl ?

    >- Nie ma potrzeby ulegać magii dużych głównych wygranych o małym
    >prawdopodobieństwie. Można grać o mniejsze wygrane, za mniejszą kasę
    >i większym prawdopodobieństwem. Np. w ML mamy główną z
    >prawdopodobieństwem 1:800tys (ponad 10x większe niż w DL) a wygrać
    >można nawet 300tys jeśli będzie kumulacja.

    Masz na mysli MultiMulti, czy jakis Maly Lotek ?

    A widzisz - i tu dochodzimy do wartosci oczekiwanej wygranej.
    TL to jest niezly zlodziej, skoro na wygrane przeznacza tylko polowe
    wplywow.

    Im wiecej grasz, tym wiecej przegrasz :-)
    Oczywiscie srednio.
    Tylko ze srednio zamieni sie w rzeczywistosc, jak sie nastawisz na
    male wygrane.

    Natomiast przy duzej wygranej ... jest ta szansa, ze na Ciebie trafi,
    wygrasz miliony,
    a grajac np co tydzien po 3 zl, to przez 40 lat to wydasz raptem 6
    tys.

    A jak sobie pomyslisz, ze mozesz wydac 300 zl co tydzien, i miec
    wysoka szanse na wygrana ... to sie okaze, ze wydales dwa razy wiecej
    niz wygrales - oczywiscie znow - srednio :-)

    >- Zgodnie z zasadą "czy znasz kogoś kto wygrał? na pewno nie - więc
    >to ściema" były zarzuty, że "system" wie jakie zakłady zostały
    >założone, więc maszyna losująca losuje te kombinacje, których grający
    >nie obstawili :-). Aby wyjść na przeciw tym zarzutom lotto
    >przyhotowało grę Kaskada, w której losuje się kombinacje tylko z
    >tych, które obstawili gracze.

    I tak nie wiesz, czy taka kombinacja istniala i czy nie wymyslili
    sobie zwyciezcy :-)

    No dobra, jesli podaja jeszcze kolekture, i powiedza "wygral kupon z
    Pcimia", to pracownicy kolektur moga nabrac watpliwosci :-)
    Ale ... przeciez pensje biora z tego, wiec buzia w ciup albo na
    bezrobocie :-)

    Tylko znow - zasady jakos nie opisane, ale smierdzi mała wygrana ...
    wiec 50% straty :-)

    Ale opis mowi:
    "Kaskada to loteria, a zatem z góry znana jest liczba niepowtarzalnych
    losów w puli na każde losowanie oraz liczba wygrywających losów.
    Wygrywa się za trafienie 8, 9, 10, 11 lub 12 liczb w jednym z dwóch
    zestawów liczb na losie. Główna wygrana to 250 000 zł.

    Gdyby wszystkie losy zostały sprzedane, liczba i wartość wygranych,
    które trafiłyby do graczy, wyglądałyby następująco:"

    Czyli cos chyba inaczej to dziala i znow uslyszysz "nikt nie wygral".

    >- z badań dziennikarzy śledczych wynika, że bez względu na wysokość
    >głównych wygranych, większość szczęśliwców traci wszystko między
    >drugim a trzecim rokiem od wygranej.

    A to juz inny temat. Chyba, ze na Totka traca :-)

    J.

  • 42. Data: 2020-06-02 21:33:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 2 Jun 2020 14:11:51 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A ile kosztuje jeden zaklad ?

    2773 ( lub 3696 z plusem)

    > Bo tu na oko ten kupon realizuje ~1000 zwyklych kuponow, a kosztuje
    > ... 1200x wiecej niz 3 zl ?

    W wygranej systemowej "12" płacą też wielokrotnosci poszczególnych
    stopni, i tak np. jeśli trafisz trójkę płacą za 84 trójki a nie
    jedną. Odsyłam do tabeli:
    https://www.lotto.pl/lotto/tabela-systemowa-lotto

    > Masz na mysli MultiMulti, czy jakis Maly Lotek ?

    Mini lotto (dawniej Express Lotek).

> [...]
    > trafi,
    > wygrasz miliony,
    > a grajac np co tydzien po 3 zl, to przez 40 lat to wydasz raptem 6

    Ktoś policzył, że grając przez całe życie codziennie trafienie 6 jest
    jak 1:~4tys

    --
    Marek

  • 43. Data: 2020-06-02 23:13:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-02 o 21:33, Marek pisze:

    > Ktoś policzył, że grając przez całe życie codziennie trafienie 6 jest
    > jak 1:~4tys

    Musiał się pomylić.
    Przecież każde losowanie to zdarzenia niezależne
    i za każdym razem przy pojedyńczym zakładzie
    szansa jest taka sama.

  • 44. Data: 2020-06-03 01:38:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 2 Jun 2020 23:13:02 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
    > Musiał się pomylić.

    Tam chyba w założeniach było, że jest ciągle ten sam zakład wysyłany
    przez całe życie

    > Przecież każde losowanie to zdarzenia niezależne
    > i za każdym razem przy pojedyńczym zakładzie
    > szansa jest taka sama.

    Ale nie rozpatrujemy prawdopodobieństwo jednego zdarzenia-losowania
    tylko grupy losowań jako jedno zdarzenie.
    Przecież jednak wyniki się _nie_ powtarzają, więc da się to policzyć
    jako jedno zdarzenie.

    --
    Marek

  • 45. Data: 2020-06-03 07:35:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-06-02 o 23:13, cef pisze:

    > Musiał się pomylić.
    > Przecież każde losowanie to zdarzenia niezależne
    > i za każdym razem przy pojedyńczym zakładzie
    > szansa jest taka sama.

    Nie pomylił się on, tylko ty, bo te 1:4 tysiące to nie jest
    prawdopodobieństwo wygrania w jednym losowaniu, tylko w ciągu całego życia.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2020-06-03 11:02:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Powiedzmy że na kopalni może 4 tys. ludzi pracować każdy codziennie grał czyli szansa
    na kolegę milionera jest ;-)

    -----

  • 47. Data: 2020-06-03 12:25:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >Tam chyba w założeniach było, że jest ciągle ten sam zakład wysyłany
    >przez całe życie

    I w dodatku Lotek moze sprawdzic, ze w tej kolekturze taki kupon
    istotnie zlozono,
    i teraz czeka na odbior wygranej regulaminowy czas.

    Ba - chyba nawet sprawdzili, ze istotnie kupon do lottomatu wsadzono,
    zeby sprawdzic wygraną.

    J.

  • 48. Data: 2020-06-03 12:40:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >W wygranej systemowej "12" płacą też wielokrotnosci poszczególnych
    >stopni, i tak np. jeśli trafisz trójkę płacą za 84 trójki a nie

    To wiem, tylko powienien taki zaklad kosztowac tyle samo, co
    odpowiednia ilosc pojedynczych, ewentualnie - z niewielka znizka za
    hurt.

    A z tych liczb mi wynikalo, ze jakby drozej kosztuje.

    >Mini lotto (dawniej Express Lotek).

    >Ktoś policzył, że grając przez całe życie codziennie trafienie 6 jest
    >jak 1:~4tys

    Jakos tak. 1:14mln, a grajac codziennie przez 50 lat mamy z 15 tys
    zakladow ... hm to nawet 1:1000

    Tylko w Lotto sa 3 losowania w tygodniu, to bedzie tylko 7.5 tys i
    1:2000

    J.

  • 49. Data: 2020-06-03 12:46:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 03.06.2020 o 12:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

> [...]
    > i teraz czeka na odbior wygranej regulaminowy czas.
    >
    > Ba - chyba nawet sprawdzili, ze istotnie kupon do lottomatu wsadzono,

    Sprawdzili. I to ich pogrążyło.

    MJ

  • 50. Data: 2020-06-03 13:49:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-03 o 12:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
    trada.pl...

    A to tego faktycznie nie uwzględniłem,
    myślałem, że ot tak sobie nadaje losowo
    przez 40 lat.