  • 21. Data: 2004-07-06 12:51:00
    Temat: Re: Przelew ze zlym adresem
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl> wrote:
    >> Jońca.K.
    > Adres może jeszcze co?

    Adresu nie sprawdzają. Poza tym to tylko przy przelewach wewnętrznych
    Nordea. Z zewnątrz mogłem wysłać na Kaczora.

    > Poza tym nie piszę o odrzucaniu tego samego nazwiska
    > przy braku drugiego imienia bądź w ogóle imienia, ale uważam że jeśli
    > napisałbym Twój nr konta a w odbiorcy Kaczor Donald, Rysunkowa 5, Hollywood
    > to nie powinnieneś dostać tych pieniędzy i wiem, że kiedyś tak było, może
    > ręcznie księgowali, może trwało dłużej, ale przy pomyłce łatwiej było o
    > zwrot, terraz pomijając oszustwa przez zwykły przypadek zdaża się, że ktoś

    Teraz są dwie cyfry kontrolne w IBAN i prawodopodobieństwo że przelew
    po przekręceniu jednej cyferki zostanie przyjęty jest 1%, a jeszcze
    mniejsze że dojdzie do kogoś biorąc pod uwagę że kont jest dużo mniej
    niż możliwych numerów.

    > wysyła coś gdzie nie powinno być wysłane a bank oczywiście się wypina. Z

    I bardzo dobrze. Złożyłeś zlecenie na ten numer konta, i to się tylko
    powinno liczyć, i bank nie ma prawa raz złożonego zlecenia wycofać, bo
    to by mogło prowadzić do oszustw typu: sprzedajesz coś komuś, ktoś
    wpłaca Tobie pieniądze, ale celowo robi błąd w Twoim nazwisku. Przelew
    jest księgowany, Ty wysyłasz towar, a potem kupujący wycofuje przelew
    argumentując że się pomylił. W USA gdzie można wycofywać przelewy jest
    bardzo dużo takich oszustw. Dużo lepszy jest polski system, i popierem
    takie działania jak BePeHahaha który napisał w regulaminie że jedynyą
    rzeczą identyfikującą klienta przy przelewie przychodzącym jest numer
    IBAN, i że nie odpowiada za niezgodność z nazwiskiem. Popieram.

    > bankami mam tyle wspólnego, że mam konto nie interesują mnie ich sprawy z
    > księgowaniem ręcznym czy automatycznym, dla mnie jako klienta liczy się
    > możliwość odzyskania niesłusznie zapłaconych bądź omyłkowo wpłaconych

    A dla mnie liczy się że księgowane jest szybko czyli automatycznie.
    Wole się nie mylić, a jak się pomylę to moja strata. Zaletą jest że
    przelew jest księgowany szybko i tanio. I to jest ważniejsze.

    > pieniędzy. Wysłałem na konto oszusta przez przypadek, bank nawet nie ma

    To Ty tak wysyłasz pieniądze gdzie popadnie, przez przypadek Ci się
    wysłało?

    > zamiaru powiedzić kto jest właścicelem konta, aby odzyskać omyłkowo
    > wpłacone pieniądze muszę iść na Policję. Inna sprawa dostałem kiedyś

    Byłoby karogodnym złamaniem tajemnicy bankowej gdyby Ci powiedzieli
    kto jest właścicielem konta. Nie chciałbym mieć żadnego polskiego
    konta gdyby prawo na to pozwałało żeby bank mówił komuś kto jest
    właścicielem tylko dlatego że Ty twierdzisz że ktoś Cię oszukał.
    Musisz najpierw to udowodnić przed sądem, sąd musi wydać prawomocny
    wyrok, i wtedy bank może udostępnić. Przynajmniej tak powinno być
    według mnie. A oszustwom powinny zapobiegać usługi escrow.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 22. Data: 2004-07-06 12:56:49
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl> wrote:

    > "Chciałem załozyć konto"
    > "Proszę oto nr XXXXXXXXXXXXXXXXXX"
    > "Dziękuję"
    > dopiero będzie raj, chociaż jak dla mnie to w MBanku już tak jest. Do

    Jestem za. Nie widzę potrzeby by z kontem powiązane były jakiekolwiek
    dane osobowe. Jestem temu przeciwny. Konto powinno być numerem i tyle.

  • 23. Data: 2004-07-06 13:03:08
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jerry vel Szkodnik wrote:

    > Kamil Jońca naklikał posta o treści następującej:

    > Mam swoją pracę, dziękuje. Co do przekonań to również twoje jest tylko
    > przekonaniem, że się nie da. Zgadza się?
    Tyle, ze moje przekonanie bierze się z uczestniczenia w
    konwersjach/imporcie różnych baz danych. A Twoje?

    > Wiesz co powinnienem napisać coś co napisałeś mi. Napisz mi jeszcze, że
    > powininem codziennie sprawdzać saldo i dokładnie czytać duplikaty
    > przelewów. Sam sobie zaprzeczasz-przecież nr się zgadzał nie?
    Po co ? Jak nie będziesz sprawdzał, to jest duża szansa, że bank zrobi
    storno zanim sie zorientujesz. A zgodność numeru (czy w Twojej wersji:
    numeru z adresem) nijak się ma do tego czy te pieniądze Ci się należą
    czy nie.

    > Według mnie tak już jest, a reszta to pic na wodę.
    Niestety, te pola są obowiązkowe, trzeba coś w nie wpisać (np. Kaczor
    Donald) Jeszcze gorzej jest jak trzeba zrobić wpłate na poczcie i trafi
    się na niekumatą panienkę.

    [...]

    > Zostawiam bez komentarza bo to ty zacząłeś o tym nie ja. Poza tym gdzie
    > zbaczam??? Dopatrujesz się zawsze nie tego co chcę napisać.
    Cytat z jednego z Twoich poprzednich postów: "Dlaczego się nie
    zameldować i mieć jeden adres? "
    [...]

    > No i właśnie przyznałeś mi racje kiedyś weryfikowali, dziś przestaja,
    > niedługo nic nie będą chciali(oczywiście przesadzam aby podkreślić powagę
    > sytuacji), a mi odpisałeś że bredzę? Lubisz po prostu sie spierać.
    Możesz mi odpowiedzieć jak wysnułeś z moich słów to co powyżej ? Czy ja
    gdzieś napisałem _kiedy_ otwierałem te konta ?

    > Nie jestem pracownikiem banku i nie mam zamiaru cokolwiek komukolwiek robić
    > mam swoje zajęcia i dziękuję. OK Może lepiej napisz do banku zróbcie, a nie
    > mnie się przyczepiłeś.
    Ale to Tobie przeszkadza brak weryfikacji adresu. Nie mi.

    [...]
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 24. Data: 2004-07-06 13:03:34
    Od: Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl>

    Miernik naklikał posta o treści następującej:

> [...]
    > rzeczą identyfikującą klienta przy przelewie przychodzącym jest numer
    > IBAN, i że nie odpowiada za niezgodność z nazwiskiem. Popieram.
    No to mi bardziej pasuje Amerykański.Zanim wyśle towar moze sprawdzic czy
    dane dobrze wpisane.
    (to jest zwykły ping-pong) Każdy z nas ma prawo do swojego zdania.

    > A dla mnie liczy się że księgowane jest szybko czyli automatycznie.
    > Wole się nie mylić, a jak się pomylę to moja strata. Zaletą jest że
    > przelew jest księgowany szybko i tanio. I to jest ważniejsze.
    Ja jak na razie jakiegokolwiek przyśpieszenia nie zobaczyłem, jak trwało to
    2-3 dni tak trwa. Pomijam przelewy wewnątrzbankowe itp.

    > To Ty tak wysyłasz pieniądze gdzie popadnie, przez przypadek Ci się
    > wysłało?
    Dwie różne sytuacje: jedna jawne oszustwo i OK sam sobie jestem winny, ale
    gdyby liczyło się coś poza nr rach to by przekręt nie wyszedł, druga sprawa
    to źle wpisane cyferki i sru poszło nie do A tylko do B i dopóki wiem kim
    jest B nie ma sprawy, liczę, że odda.

> [...]
    > wyrok, i wtedy bank może udostępnić. Przynajmniej tak powinno być
    > według mnie. A oszustwom powinny zapobiegać usługi escrow.
    Zgadzam się oszustwo oszustwem moja wina pomyłka ok też moja, ale dlaczego
    nie mogę wymagać większej kontroli. Jako klient mam prawo. To czy banki
    będą czy nie będą robić po mojej myśli nie ma nic do rzeczy... zawsze można
    bank czy państwo zmienić. Mi osobiście podoba sie system w USA(jeśli
    mówisz, że tam tak jest), albo tak jak było jak cos sie nie zgadzało to
    wracało i już.

    --
    Jerry vel Szkodnik

    http://www.nosugaradded.pulsnet.pl
    http://www.nosugaradded.prv.pl

  • 25. Data: 2004-07-06 13:19:11
    Od: Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca naklikał posta o treści następującej:

    > Tyle, ze moje przekonanie bierze się z uczestniczenia w
    > konwersjach/imporcie różnych baz danych. A Twoje?
    Z ich użytkowania.

> [...]
    > storno zanim sie zorientujesz. A zgodność numeru (czy w Twojej wersji:
    > numeru z adresem) nijak się ma do tego czy te pieniądze Ci się należą
    Zaraz teraz Ty mieszasz. Te dwie sprawy o których ja piszę(oszustwo i
    pomyłka) prowadzą do tego właśnie, że bank nie zrobi żadnego storno, bo na
    jakiej podstawie. I dopuki mam dobry humor to oddam, a jak mam zły to
    powodzenia w szukaniu kasy.

    > Niestety, te pola są obowiązkowe, trzeba coś w nie wpisać (np. Kaczor
    > Donald) Jeszcze gorzej jest jak trzeba zrobić wpłate na poczcie i
    > trafi się na niekumatą panienkę.
    No właśnie po co są obowiązkowe skoro niczemu i nikomu nie służą. Odwołam
    się do Strassburga i powiem, że jest to jawne wprowadzanie w błąd. Niech je
    zlikwiduja i przeciętnego zjadacza chleba nie dezinformują. Skoro trzeba je
    wypełniać to ja dommniemam, że są wykorzystywane do weryfikacji, a nie są.
    Ale tym to juz się adwokat zajmie.

    ;)

    > Cytat z jednego z Twoich poprzednich postów: "Dlaczego się nie
    > zameldować i mieć jeden adres? "
    To powiedział "wujek dobra rada" komus kto ma z tym problem i tyle.

    > Możesz mi odpowiedzieć jak wysnułeś z moich słów to co powyżej ? Czy
    > ja gdzieś napisałem _kiedy_ otwierałem te konta ?
    Kiedy bys ich nie otwierał napisałeś że w jednym chcieli dow. os. w innym
    nie czyli potwierdziłeś, że jest róznie. Kiedys w każdym chcieli i bez dow.
    osob. a czasem i drugiego dok. nie otworzyłeś konta, ba pamiętam jak w
    jednym banku chcieli zaświadczenie o zarobkach nawet i wcale nie chciałem
    pożyczać chciałem swoją kasę tam trzymać... nie chcieli. Teraz wysyłasz
    ksero i tyle.

    > Ale to Tobie przeszkadza brak weryfikacji adresu. Nie mi.
    No mi przeszkadza i wyraziłem swoje zdanie. Nie przekonałeś mnie niczym, że
    niesłusznie mi to przeszkadza.

    Jak dla mnie EOT.

  • 26. Data: 2004-07-06 13:27:13
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jerry vel Szkodnik wrote:

    [...]

> [...]
    > pomyłka) prowadzą do tego właśnie, że bank nie zrobi żadnego storno, bo na
    > jakiej podstawie. I dopuki mam dobry humor to oddam, a jak mam zły to
    Bo ten kto Ci przelał, "poprosi" swój bank o pomoc w "odwróceniu"
    transakcji? (Tak zdaję sobię sprawę z problemów)

    > No właśnie po co są obowiązkowe skoro niczemu i nikomu nie służą. Odwołam
    > się do Strassburga i powiem, że jest to jawne wprowadzanie w błąd. Niech je
    O to coś nowego. Kto Cię wprowadza w błąd?
    > zlikwiduja i przeciętnego zjadacza chleba nie dezinformują.
    Przez długi czas trzeba było wypełniać "nazwę banku", tylko co z tego.
    Skoro trzeba je
    > wypełniać to ja dommniemam, że są wykorzystywane do weryfikacji, a nie są.
    Na jakiej podstawie to domnimanie ?
    > Ale tym to juz się adwokat zajmie.
    >
    > ;)

    [..]

    > To powiedział "wujek dobra rada" komus kto ma z tym problem i tyle.
    Aha.

    [...]

> [...]
    > jednym banku chcieli zaświadczenie o zarobkach nawet i wcale nie chciałem
    > pożyczać chciałem swoją kasę tam trzymać... nie chcieli.
    uważasz, ze to dobrze, że do otworzenia konta potrzeba deklaracji o
    zarobkach 8-O ?

    Teraz wysyłasz
    > ksero i tyle.

    > No mi przeszkadza i wyraziłem swoje zdanie. Nie przekonałeś mnie niczym, że
    > niesłusznie mi to przeszkadza.
    Trudno. Ale i tak będziesz musiał z tym żyć.

    > Jak dla mnie EOT.
    Chyba tak.
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 27. Data: 2004-07-06 13:39:30
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Kamil Jońca wrote:

    [...]
    Zapomniałbym: Miłego dnia.

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 28. Data: 2004-07-06 13:52:03
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 6 Jul 2004 09:54:24 +0000 (UTC), Miernik <m...@c...pl>
    wrote:

    >Ale mnie się to bardzo nie podoba, chciałbym aby można było otrzymywać
    >przelewy bez ujawniania swoich danych. Ja chyba to do GIODO zgłoszę,
    >bo jest to wymuszanie podawania swoich danych osobowych jak chcę się
    >otrzymać przelew.

    nie rozumiem Cię. Jeśli sprzedajesz coś komuś i oczekujesz zapłaty to
    jaki powód możesz mieć, aby chcieć ukryć swoje nazwisko?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 29. Data: 2004-07-06 13:57:13
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 06 Jul 2004 12:16:40 +0200, Kamil Jońca <k...@g...pl>
    wrote:

    >Dlaczego ? Konto się zgadza ? Zgadza.

    zgadza z czym? Bo z odbiorcą przelewu - nie!

    >Ile masz lat i ile razy sie przeprowadzałeś? A jeśli ja chcę dostawać
    >pocztę na adres firmy w której pracuję ? A jeśli poczta kradnie
    >przesyłki i kupiłem sobie skrytkę pocztową? Adres korespondencyjny nie
    >wynika tylko z "niezameldowania" się.

    ależ przecież nic nie zabrania mieć różnych adresów korespondencyjnych
    i zameldowania. Możesz podać kontrahentowi ten pierwszy, ale w banku
    być identyfikowanym za pomocą pierwszego.

    >Ależ ja nie mam nic przeciwko podawaniu swoich danych. Tyle tylko, że
    >one praktycznie nie nadają sie do identyfikacji beneficjenta przelewu.

    hmmm. Wiem, wiem, automaty. Ale gdyby pozwolić na księgowanie tego co
    się zgadza od razu (np. zmiana liter na wielkie, usunięcie spacji,
    transliteracja polskich znaków), a to co się nie zgadza - do ręcznej
    analizy? Pracownik rzuciłby tylko okiem: "K.Onca" - "Kamil Jońca" -
    ok, puszcza, literówka. Błędy typu "K.Nowak"-"Kamil Jońca" już nie
    przejdą.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 30. Data: 2004-07-06 13:59:47
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Jarek Andrzejewski wrote:
    [...]

> [...]
    > analizy? Pracownik rzuciłby tylko okiem: "K.Onca" - "Kamil Jońca" -
    > ok, puszcza, literówka. Błędy typu "K.Nowak"-"Kamil Jońca" już nie
    Ponawiam pytanie: Kto za to zapłaci?
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl