    From: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew ze zlym adresem
    Date: Tue, 06 Jul 2004 15:57:13 +0200

    On Tue, 06 Jul 2004 12:16:40 +0200, Kamil Jońca <k...@g...pl>
    wrote:

    >Dlaczego ? Konto się zgadza ? Zgadza.

    zgadza z czym? Bo z odbiorcą przelewu - nie!

    >Ile masz lat i ile razy sie przeprowadzałeś? A jeśli ja chcę dostawać
    >pocztę na adres firmy w której pracuję ? A jeśli poczta kradnie
    >przesyłki i kupiłem sobie skrytkę pocztową? Adres korespondencyjny nie
    >wynika tylko z "niezameldowania" się.

    ależ przecież nic nie zabrania mieć różnych adresów korespondencyjnych
    i zameldowania. Możesz podać kontrahentowi ten pierwszy, ale w banku
    być identyfikowanym za pomocą pierwszego.

    >Ależ ja nie mam nic przeciwko podawaniu swoich danych. Tyle tylko, że
    >one praktycznie nie nadają sie do identyfikacji beneficjenta przelewu.

    hmmm. Wiem, wiem, automaty. Ale gdyby pozwolić na księgowanie tego co
    się zgadza od razu (np. zmiana liter na wielkie, usunięcie spacji,
    transliteracja polskich znaków), a to co się nie zgadza - do ręcznej
    analizy? Pracownik rzuciłby tylko okiem: "K.Onca" - "Kamil Jońca" -
    ok, puszcza, literówka. Błędy typu "K.Nowak"-"Kamil Jońca" już nie
    przejdą.
    --
    Jarek Andrzejewski