    From: Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew ze zlym adresem
    Date: 6 Jul 2004 13:03:34 GMT

    Miernik naklikał posta o treści następującej:

> [...]
    > to by mogło prowadzić do oszustw typu: sprzedajesz coś komuś, ktoś
    > wpłaca Tobie pieniądze, ale celowo robi błąd w Twoim nazwisku. Przelew
    > jest księgowany, Ty wysyłasz towar, a potem kupujący wycofuje przelew
    > argumentując że się pomylił. W USA gdzie można wycofywać przelewy jest
    > bardzo dużo takich oszustw. Dużo lepszy jest polski system, i popierem
    > takie działania jak BePeHahaha który napisał w regulaminie że jedynyą
    > rzeczą identyfikującą klienta przy przelewie przychodzącym jest numer
    > IBAN, i że nie odpowiada za niezgodność z nazwiskiem. Popieram.
    No to mi bardziej pasuje Amerykański.Zanim wyśle towar moze sprawdzic czy
    dane dobrze wpisane.
    (to jest zwykły ping-pong) Każdy z nas ma prawo do swojego zdania.

    > A dla mnie liczy się że księgowane jest szybko czyli automatycznie.
    > Wole się nie mylić, a jak się pomylę to moja strata. Zaletą jest że
    > przelew jest księgowany szybko i tanio. I to jest ważniejsze.
    Ja jak na razie jakiegokolwiek przyśpieszenia nie zobaczyłem, jak trwało to
    2-3 dni tak trwa. Pomijam przelewy wewnątrzbankowe itp.

    > To Ty tak wysyłasz pieniądze gdzie popadnie, przez przypadek Ci się
    > wysłało?
    Dwie różne sytuacje: jedna jawne oszustwo i OK sam sobie jestem winny, ale
    gdyby liczyło się coś poza nr rach to by przekręt nie wyszedł, druga sprawa
    to źle wpisane cyferki i sru poszło nie do A tylko do B i dopóki wiem kim
    jest B nie ma sprawy, liczę, że odda.

    > Byłoby karogodnym złamaniem tajemnicy bankowej gdyby Ci powiedzieli
    > kto jest właścicielem konta. Nie chciałbym mieć żadnego polskiego
    > konta gdyby prawo na to pozwałało żeby bank mówił komuś kto jest
    > właścicielem tylko dlatego że Ty twierdzisz że ktoś Cię oszukał.
    > Musisz najpierw to udowodnić przed sądem, sąd musi wydać prawomocny
    > wyrok, i wtedy bank może udostępnić. Przynajmniej tak powinno być
    > według mnie. A oszustwom powinny zapobiegać usługi escrow.
    Zgadzam się oszustwo oszustwem moja wina pomyłka ok też moja, ale dlaczego
    nie mogę wymagać większej kontroli. Jako klient mam prawo. To czy banki
    będą czy nie będą robić po mojej myśli nie ma nic do rzeczy... zawsze można
    bank czy państwo zmienić. Mi osobiście podoba sie system w USA(jeśli
    mówisz, że tam tak jest), albo tak jak było jak cos sie nie zgadzało to
    wracało i już.

    --
    Jerry vel Szkodnik

    http://www.nosugaradded.pulsnet.pl