  • 31. Data: 2004-07-06 14:35:01
    Temat: Re: Przelew ze zlym adresem
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 06 Jul 2004 15:59:47 +0200, Kamil Jońca <k...@g...pl>
    wrote:

    >Ponawiam pytanie: Kto za to zapłaci?

    oczywiście bezpośrednio banki, a pośrednio ich klienci. No i co z
    tego? Teraz płacą za mnóstwo innych rzeczy, więc czy ta jedna jest
    rzeczywiście zbędna?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 32. Data: 2004-07-06 15:03:44
    Od: "Ruua" <r...@W...net.pl>

    Uzytkownik "GideoN" <gideon@[NO_SPAM]npnet.org> napisal w wiadomosci

    > no tu sie akurat troszeczke mylisz :-) Juz wiele razy mowa byla na
    > grupie ze przelew do Kaczora Donalda dochodzi bez najmniejszego problemu
    :-)

    zalezy w jakim banku:)

  • 33. Data: 2004-07-06 15:06:09
    Od: "Ruua" <r...@W...net.pl>

    Użytkownik "wizardx12" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A niby z jakiego powodu te procesy ?? :)

    wplywa p/p nie na ta firme, co trzeba. firma ta ma akurat zajecie
    komornicze. pracownik lady wysyla te pieniadze do us np. gdy firmy sie
    orientuja, ze nastapila pomylka, zadaja od banku zwrotu pieniedzy. znam
    osobiscie taki przypadek - us oczywiscie nie chcial oddac i firma oddala
    sprawe do sadu i wygrala.

  • 34. Data: 2004-07-06 15:10:49
    Od: Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca naklikał posta o treści następującej:

    > Kamil Jońca wrote:
    >
    > [...]
    > Zapomniałbym: Miłego dnia.
    Wiesz co Kamil, to "bredzisz" to mnie uraziło, ale widzę luz i spokój więc
    i ja powiem "Peace" również miłego dnia, i obyś nie musiał niczego nigdy
    odkręcać. ;)

    POzdrawiam
    --
    Jerry vel Szkodnik

    http://www.nosugaradded.pulsnet.pl
    http://www.nosugaradded.prv.pl

  • 35. Data: 2004-07-06 15:15:01
    Od: Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl>

    Kamil Jońca naklikał posta o treści następującej:

    > Bo ten kto Ci przelał, "poprosi" swój bank o pomoc w "odwróceniu"
    > transakcji? (Tak zdaję sobię sprawę z problemów)
    Dopóki pomylą mu się konta miedzy znajomymi to pół biedy, a jak palnie
    całkiem inny "ctrl+v" (zmęczenie, niedopatrzenie) to go czeka droga przez
    męke o oszustwach nawet nie wspominam.

    > O to coś nowego. Kto Cię wprowadza w błąd?
    > Przez długi czas trzeba było wypełniać "nazwę banku", tylko co z tego.
    > Na jakiej podstawie to domnimanie ?
    Słuchaj, nie takie rzeczy potrafi dobry adwokat.
    ;)))

    > uważasz, ze to dobrze, że do otworzenia konta potrzeba deklaracji o
    > zarobkach 8-O ?
    Wcale tak nie uważam, ale piszę, że kiedyś była większa weryfikacja, teraz
    po prostu łatwiej o wszelkiego rodzaju oszustwa i coraz trudniej się przed
    nimi bronić. Tylko tyle chcę przekazać.

    > Chyba tak.
    > KJ
    OK EOT

  • 36. Data: 2004-07-06 15:16:46
    Od: Jerry vel Szkodnik <n...@p...onet.pl>

    Jarek Andrzejewski naklikał posta o treści następującej:
    [...]

    dziękuję za wsparcie, bo normalnie zaczynałem wierzyc, że bredzę
    ;)

  • 37. Data: 2004-07-06 15:24:59
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 06 Jul 2004 16:35:01 +0200,
    osoba podpisana: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    napisała:

    > oczywiście bezpośrednio banki, a pośrednio ich klienci. No i co z
    > tego? Teraz płacą za mnóstwo innych rzeczy, więc czy ta jedna jest
    Kto płaci, ten płaci... Ja nie chciałbym płacić kilkaset złotych za
    konto tylko dla wygody ludzi po lobotomii.

    KJ

    > rzeczywiście zbędna?
    Tak. Mozna się zgodzić gdyby pola adresowe (a pamiętajcie jeszcze o
    firmach i ich skrótach!!) były też zestandaryzowane.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    "In order to form an immaculate member of a flock

  • 38. Data: 2004-07-06 15:39:01
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Ruua <r...@w...net.pl> wrote:
> [...]
    > orientuja, ze nastapila pomylka, zadaja od banku zwrotu pieniedzy. znam
    > osobiscie taki przypadek - us oczywiscie nie chcial oddac i firma oddala

    Teraz od 1 lipca są cyfry kontrolne w IBAN więc nie ma tego problemu.
    A jak ktoś wysłał na konto kogo innego niż miała wysłać, to jest to
    jego błąd, a za błędy powinien płacić ten co je zrobił.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 39. Data: 2004-07-06 15:39:43
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:

    > nie rozumiem Cię. Jeśli sprzedajesz coś komuś i oczekujesz zapłaty to
    > jaki powód możesz mieć, aby chcieć ukryć swoje nazwisko?

    Prywatność.

  • 40. Data: 2004-07-06 15:44:26
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:

    > Po co ? Jak nie będziesz sprawdzał, to jest duża szansa, że bank zrobi
    > storno zanim sie zorientujesz. A zgodność numeru (czy w Twojej wersji:
    > numeru z adresem) nijak się ma do tego czy te pieniądze Ci się należą
    > czy nie.

    A w ogóle: jakie w tej chwili są prawnie dopuszczalnie powody aby bank
    zrobił storno?

    I w jakich praktycznych przykładach zdarzało się że bank zrobił storno?

    Proszę podsyłać mi na maila wszystkie przykłady przypadków kiedy bank
    zrobił storno, zrobie stronę z listą. Aha, z nazwą banku, bo różne
    mogą być praktyki, nie?