  • 21. Data: 2005-09-17 15:37:53
    Temat: Re: Przelew, blokada srodkow na koncie i brak naleznych %
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 17 Sep 2005 17:09:06 +0200, w <dghbja$bu3$1@news.mm.pl>, Piotrek Karczmarz
    <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl> napisał(-a):

    > Widzisz, wlasnie o to mi chodzi. Tam w regulaminie maja taki zapis. W
    > moim przypadku bank nie potrafil wskazac pkt. w regulaminie dlaczego
    > moje pieniadze zostaly "skasowane", a przelew wciaz nie jest
    > zrealizowany. Dlatego tez w mojej opinii naruszyli co najmniej umowe o
    > prowadzenie konta.

    Na to wygląda -- w takim razie stawiam na Lukas ;)

  • 22. Data: 2005-09-17 16:03:51
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):

    > Na to wygląda -- w takim razie stawiam na Lukas ;)

    To jakiś konkurs?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 23. Data: 2005-09-17 16:06:22
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Jednak tu mamy do czynienia z inna sytuacja.
    > Moj list najpierw jest zabierany ze skrzynki, pozniej trafia pewnie na
    > jakas glowna poczte skad ida wszystkie przesylki itd. Troche to trwa,
    > droga mojego lista nie jest prosta. Zgadza sie.

    Myślisz, ze z przelewem jest inaczej?
    http://www.kir.com.pl/produkty_i_uslugi/elixir_schem
    at.html
    Podstawowa różnica jest taka, że gotówka nie wędruje fizycznie,
    ale zasada działania jest analogiczna.

    > Jednak przelew na dzien dzisiejszy to transkacja wykonywana
    > automatycznie przez odpowiednie centra komputerowe bankow i nie mozna
    > mowic o rzedzie wielkosci innym niz sekundy, jesli chodzi o
    > czasochlonnosc takiej operacji.
    Owszem, nawet ułamki sekund, ale tylko gdy podzielisz czas realizacji
    przez ilość zrealizowanych w tym czasie przelewów.
    W ten sam sposób przeliczając też wyjdą sekundy,
    góra minuty na jeden list.

    > Oczywiscie sa sesje wychodzace itd., ale
    > w trakcie takiej sesji przelewy sa przeciez wykonywane natychmiast. O
    > zadnych opoznieniach nie moze byc mowy.
    Mam wrażenie, że jednak niewiele wiesz o elixirze ...

    > Przyklad z listami jednak nie trafiony, bo nie ma tu prostej analogii.
    Z czym konkretnie jest problem?
    A może znajdziesz lepszy, bardziej adekwatny przykład?

    > Prosze zauwazyc, ze _korzystnym_ dla banku jest aby moj przelew wyszedl
    > jak najpozniej, a pieniadze pobrac mi z konta jak najwczesniej.
    To oczywiste, sam wydałeś dyspozycję która mu to umożliwiła.

    > Moja zgoda na to jesli jest to podparte regulaminem.
    > W tym przypadku nie bylo.
    Twoim zdaniem, zapomniałeś dodać, ale nie chce mi się teraz
    studiować regulaminu Lukasa, by sprawdzić
    czy dał dię tak podłożyć ...

    > Mila Pani z banku nie umiala mi udzielic konkretnej informacji...
    To też nic dziwnego, mało która 'pani z banku' tyle potrafi.

  • 24. Data: 2005-09-17 16:14:16
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > To jakiś konkurs?

    Konkurs po ogłoszeniu wyników?;-)
    Radek startował poza konkursem ;-)
    odpowiedź była już znana od pół godziny ...
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.b
    iznes.banki&aid=37413959

  • 25. Data: 2005-09-17 16:27:06
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2005 17:02:33 +0200,
    osoba podpisana: r...@a...net.pl <r...@a...net.pl>
    napisała:

    > Zawsze możesz wybrać konto w Inteligo, tam odsetki liczą do momentu
    > _faktycznego_ wypływu gotówki z banku (czyli dnia realizacji przelewu, nie
    > zlecenia).

    A później płakać kiedy US dowali odsetki :-)

    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system
    crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by
    UNIX. See also MS-DOS, IBM-DOS, DR-DOS.
    -- David Vicker's .plan

  • 26. Data: 2005-09-17 16:27:13
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-09-17 17:25- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Piotrek Karczmarz, gdy pisał(a):
    > Bankiem, ktory napsul mi juz troche krwi jest Lukas.

    Jeśli tak, to warto abyś przypomniał sobie paragraf 24 regulaminu, a
    zwłaszcza punkty: 5, 6 i 7.

    "5. Zlecenie jednorazowe polega na przekazaniu z rachunku bieżącego
    Posiadacza konta na wskazany rachunek określonej kwoty w określonym
    dniu, zgodnie z jednorazową dyspozycją Posiadacza konta.
    6. Jeżeli data realizacji płatności wypada w dniu wolnym od pracy, Bank
    realizuje płatność w pierwszym dniu roboczym po tej dacie.
    7. Rezygnacja ze zlecenia powinna być zgłoszona w Banku przynajmniej' w
    ostatnim dniu roboczym przed dniem realizacji płatności."

    Być może nie rozstrzyga to wszystkich Twoich wątpliwości (w
    szczególności nie wynika z niego jednoznacznie, czy po zleceniu a przed
    realizacją, przysługują Ci procenty), ale co najmniej wyjaśnia
    niemożność odwołania zlecenia dokonanego w sobotę. Nota bene regulamin
    mówi nie "dniach ustawowo wolnych od pracy", ale o "dniach wolnych od
    pracy", a to pojęcie rozciąga się na tzw. "wolne soboty".

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 27. Data: 2005-09-17 16:27:34
    Od: Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl>

    S.T. napisał(a):

> [...]
    > W ten sam sposób przeliczając też wyjdą sekundy,
    > góra minuty na jeden list.

    > Mam wrażenie, że jednak niewiele wiesz o elixirze ...

    Nie wiem - to nie moj przedmiot zainteresowania, ale nie w tym rzecz, bo
    nie sa mi potrzebne te wiadomosci, zeby stwierdzic, ze jednak cos jest
    nie tak. Schodzimy z meritum dyskusji.

    > Z czym konkretnie jest problem?

    Ze specyfika "drogi" listu i przelewu.

    > A może znajdziesz lepszy, bardziej adekwatny przykład?

    Nie szukam go, nie jest potrzebny w dyskusji. Nie interesuja mnie
    techniczne szczegoly eliksiru. Interesuje mnie regulamin banku i prawo
    bankowe i czy nie zostalo zlamane.

    > To oczywiste, sam wydałeś dyspozycję która mu to umożliwiła.

    > Twoim zdaniem, zapomniałeś dodać, ale nie chce mi się teraz
    > studiować regulaminu Lukasa, by sprawdzić
    > czy dał dię tak podłożyć ...

    Telefon do banku, najpierw 10 minut wyluszczam problem. Czekam nastepne
    10 min., trwaja konsultacje na wyzszym szczeblu, bo klient nie dal sie
    splawic naiwnym tekstem - "tak jest we wszystkich bankach" a Pani na
    infolinii zostala zapedzona w kozi rog i nie wie co odpowiedziec - brak
    jej rzeczowych argumentow. Mila Pani probuje mi odpowiedziec na moje
    wczesniejsze pytanie, jest juz bogatsza w wiedze po konsultacjach. Nie
    otrzymuje odpowiedzi na pytanie tylko jakies metne wyjasnienia, ze tak
    jest i koniec. Brak wskazanie pkt. w regulaminie lub prawie bankowym,
    ktore popraloby stanowisko banku.

    > To też nic dziwnego, mało która 'pani z banku' tyle potrafi.

    Taka jest ich praca, zeby udzielac _konkretnych_ informacji, a nie
    ladnie sie usmiechac. Tez jak napisalem wyzej, nie otrzymalem odpowiedzi
    po tym jak skonsultowala sie ze swoim przelozonym. Dalej brak informacji
    po podstawe prawna czy pkt. w regulaminie.

    --
    Piotrek Karczmarz

  • 28. Data: 2005-09-17 16:27:38
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl> writes:

    > Nie przekonuja mnie tlumaczenia Pani z infolinii, ze tak jest w
    > kazdym banku - smieszny argument.

    Nie w każdym. Inteligo nie pozwoli ci zlecić przelewu "na dziś", jeśli
    już jest po godzinach, ani na dzień wolny od pracy.

    MJ

  • 29. Data: 2005-09-17 16:29:10
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-09-17 18:14- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    S.T., gdy pisał(a):

    > Konkurs po ogłoszeniu wyników?;-)
    > Radek startował poza konkursem ;-)
    > odpowiedź była już znana od pół godziny ...
    > http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.b
    iznes.banki&aid=37413959

    Nie przesadzajmy. Wedle godzin wysyłania, to spóźnił się zaledwie o 8 minut.

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 30. Data: 2005-09-17 16:33:22
    Od: "Jaca" <j...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "Piotrek Karczmarz" <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:dghanc$2vtr$1@news.mm.pl...

    | Masz racje, chyba jednak za duzo wymagam od lichwiarzy :)
    |
    | Dzieki tez za rzeczowy punkt widzenia, ktorego spodziewalem sie jednak
    | po pierwszym poscie w tym temacie, ale sie przeliczylem - jedynie
    | probowano nieudalnie zbagatelizowac moj punkt widzenia i obalic go bez
    | rzeczowych argumentow.

    Jest tez taka istotna roznica, ze jesli pieniadze zeszly z konta to np. dla
    organow podatkowych za date wypelnienia zobowiazania uznaje sie date
    obciazenia rachunku. Mozesz wiec miec w d... ze kasa blaka sie gdzies po
    kontach wlasnych banku i wyjdzie dopiero w poniedzialek. A to chyba wazne,
    co?
    Zleciles przelew wiec go zrealizowali - a maja na to x dni.
    Pokutuje brak funkclonalnosci anulowania ale to inna brocha.

    ----
    Jaca