  • 1. Data: 2005-09-17 12:23:34
    Temat: Przelew, blokada srodkow na koncie i brak naleznych %
    Od: Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl>

    Mam dosyc ciekawe pytanie. Dzisiaj zrobilem przelew w moim netowym
    banku. Pieniadze zostaly zablokowane - stan konta zmiejszyl sie, czyli
    pieniadze z przelewu juz mi nie procentuja, mimo ze przelew zostanie
    zrealizowany w nastepny dzien roboczy czyli poniedzialek. Kto w takim
    razie zarabia na moich pieniadzach, gdy stan konta ulegl zmiejszeniu w
    wyniku wykonania przelewu, a pieniedzy tych de facto nie ma na koncie
    docelowym (oczekuja w kolejce do realizacji, ale dopiero w poniedzialek
    "wyjdzie" przelew) ? Bank oczywiscie ! Lecz jakim prawem ? Przeciez to
    jest pospolita kradziez, ktora mam chec zglosic na Policje. Nie
    przekonuja mnie tlumaczenia Pani z infolinii, ze tak jest w kazdym banku
    - smieszny argument. Czy taka sytuacja ma poparcie w przepisach prawa ?

    --
    Piotrek Karczmarz

  • 2. Data: 2005-09-17 12:35:29
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek Karczmarz" <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:dgh1st$jvp$1@news.mm.pl...

    > Przeciez to jest pospolita kradziez, ktora mam chec zglosic na Policje.

    Samego siebie chcesz zglaszac na policje?

    1. Ty ten przelew wyslales dzisiaj, a nie w poniedzialek.
    2. Ty podpisujac umowe z bankiem potwierdziles znajomosc regulaminu - gdzie
    czas realizacji przelewów dysponowanych w dni wolne jest opisany.

    Idz, zglos na Policje. Niech ciezko pracujace tam chlopaki sie choc troche
    posmieja.
    Zadziwiajace, jak nagle nam wzrasta ilosc pieniaczy, którzy nie znajac nawet
    podstaw prawa chca sie o wszystko procesowac.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2005-09-17 12:42:07
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2005 14:23:34 +0200, Piotrek Karczmarz
    <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >przekonuja mnie tlumaczenia Pani z infolinii, ze tak jest w kazdym banku
    >- smieszny argument. Czy taka sytuacja ma poparcie w przepisach prawa ?

    Zrób sobie przelew przyszły z datą poniedziałkową i nie marudź.

  • 4. Data: 2005-09-17 12:50:12
    Od: Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl>

    SQLwysyn napisał(a):

    > Użytkownik "Piotrek Karczmarz" <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl> napisał
    > w wiadomości news:dgh1st$jvp$1@news.mm.pl...

    > Samego siebie chcesz zglaszac na policje?
    >
    > 1. Ty ten przelew wyslales dzisiaj, a nie w poniedzialek.

    Wyslalem, ale jeszcze nie zostal zrealizowany - klania sie czytanie ze
    zrozumieniem.

    > 2. Ty podpisujac umowe z bankiem potwierdziles znajomosc regulaminu -
    > gdzie czas realizacji przelewów dysponowanych w dni wolne jest opisany.

    Ale nie jest opisany sposob blokady srodkow z mojego konta, ani tez to,
    ze do czasu _wykonania_ przelewu srodki te sa w "czarnej dziurze" - bank
    na nich zarabia.

    > Idz, zglos na Policje. Niech ciezko pracujace tam chlopaki sie choc
    > troche posmieja.

    Na razie ja sie smieje z Ciebie, bo oprocz wodolejstwa nie
    zaprezentowalas zadnego merytorycznego argumentu.

    > Zadziwiajace, jak nagle nam wzrasta ilosc pieniaczy, którzy nie znajac
    > nawet podstaw prawa chca sie o wszystko procesowac.

    Podstaw prawa ? To moze zacytuj jak jestes taki madry, bo w banku nie
    umieli dac mi tej odpowiedzi, a nie powolujac sie na prawno bankowe, ani
    na regulamin.

    --
    Piotrek Karczmarz

  • 5. Data: 2005-09-17 12:52:54
    Od: Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
    > Dnia Sat, 17 Sep 2005 14:23:34 +0200, Piotrek Karczmarz
    > <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl> wklepał(-a):

    > Zrób sobie przelew przyszły z datą poniedziałkową i nie marudź.

    Wiesz nie marudzilbym, gdybym taki przelew mogl wycofac, bo on jeszcze
    nie zostal zrealizowany, ale zrobic tego nie moge, bank udziela
    wymijajacy odpowiedzi dlaczego jest to nie mozliwe - faktem jest ze w
    ten sposob zarabia na moich pieniadzach.

    --
    Piotrek Karczmarz

  • 6. Data: 2005-09-17 13:33:57
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2005 14:50:12 +0200, Piotrek Karczmarz
    <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl> wklepał(-a):

    >Wyslalem, ale jeszcze nie zostal zrealizowany - klania sie czytanie ze
    >zrozumieniem.

    Zostało wykonane obciążenie konta zgodnie z twoją dyspozycją - z dzisiejszą
    datą.

    >Ale nie jest opisany sposob blokady srodkow z mojego konta, ani tez to,
    >ze do czasu _wykonania_ przelewu srodki te sa w "czarnej dziurze" - bank
    >na nich zarabia.

    Środki są oprocentowane, gdy są na twoim rachunku, a *ty sam* wykonałeś
    obciążenie rachunku, więc ich już tam nie ma. Bank natomiast zrealizuje przelew
    w najbliższy dzień roboczy, zgodnie z regulaminem.

  • 7. Data: 2005-09-17 13:53:18
    Od: Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
    > Dnia Sat, 17 Sep 2005 14:50:12 +0200, Piotrek Karczmarz
    > <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl> wklepał(-a):

    > Zostało wykonane obciążenie konta zgodnie z twoją dyspozycją - z dzisiejszą
    > datą.

    Konto zostalo obciazone, z dzisiejsza data, wiec jesli to zostalo
    zrobione oczekuje _faktycznej_ realizacji przelewu, jesli nie zostalo to
    zrobione oczekuje ze te pieniadze wciaz beda na rachunku do czasu
    _faktycznej_ realizacji przelewu. Teraz te pieniadze leza na wewnetrznym
    koncie banku. Nawet nie moge wycofac przelewu, ktory w _rzeczywistosci_
    nie zostal wykonany. Jeszcze raz powtarzam, ze _bank_ nie umial mi
    uzasadnic dlaczego i na jakiej podstawie prawnej te pieniadze nie sa juz
    dla mnie dostepne i leza na koncie wewnetrznym banku a nie moim.

    Jest oczywiscie ustep w regulaminie o tym, ze przelew jest _realizowany_
    nastepnego dnia roboczego. Tutaj sprawa jest jasna, ale przelew w
    _rzeczywistosci_ nie zostal zrealizowany, a kasa jest skasowana z kata.
    Jeszcze lepsze jest to ze ten przelew ma status _zrealizowanego_ w
    systemie bankowym.

    > Środki są oprocentowane, gdy są na twoim rachunku, a *ty sam* wykonałeś
    > obciążenie rachunku, więc ich już tam nie ma. Bank natomiast zrealizuje przelew
    > w najbliższy dzień roboczy, zgodnie z regulaminem.

    W regulaminie nic nie ma, ze moga mi obciazyc konto i nie wykonac
    przelewu, jest tylko mowa o nastepnym dniu roboczym - wtedy przelew
    zostanie _zrealizowany_. Nic nie ma o obciazeniu srodkow na koncie przed
    _faktycznym_ dokonaniem przelewu. Bank nie potrafil mi wskazac pkt.
    regulaminu, ktory o tym mowi.

    Wykonalem obciazenie, ale usluga jaka jest przelew nie zostala wykonana,
    wiec oczekuje, ze te pieniadze bede dobiero pobrane z mojego konta z
    chwila _faktycznej_ realizacji przelewu.

    --
    Piotrek Karczmarz

  • 8. Data: 2005-09-17 14:02:18
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > pieniadze z przelewu juz mi nie procentuja, mimo ze przelew zostanie
    > zrealizowany w nastepny dzien roboczy czyli poniedzialek.
    No trudno,
    sam chciałeś żeby bank rozposzął realizację Twojej dyspozycji jeszcze dziś

> [...]
    > nie ma na koncie docelowym (oczekuja w kolejce do realizacji,
    > ale dopiero w poniedzialek "wyjdzie" przelew) ? Bank oczywiscie !
    Ano takim, że zawarł z Tobą umowę i zgodnie z nią realizuje Twoje dyspozycje.
    Jeśli na rachunku były odpowiednie środki to jakim prawem miał Ci odmówić?

    > Przeciez to jest pospolita kradziez,
    > ktora mam chec zglosic na Policje.
    Kradzież? Na Twoje zlecenie?
    Chcesz się sam oskarżyć o sprawstwo kierownicze?

    Chciałeś 'zarobić' na odsetkach - trzeba było zlecić przelew na poniedziałek,
    Chciałeś mieć przelew z dzisiejszą datą - masz - bank spełnił Twoje życzenie.

  • 9. Data: 2005-09-17 14:13:21
    Od: Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl>

    S.T. napisał(a):

> [...]
    > Jeśli na rachunku były odpowiednie środki to jakim prawem miał Ci odmówić?

    Sendem tutaj jest to, ze mojej dyspozycji _nie_zrealizowal_ (dopiero
    zrobi to w poniedzialek), wiec na jakiej podstawie moje konto zostalo
    obciazone ? Nie chce tu nie potrzebnej polemiki, jesli jest ktos w
    stanie podac podstawe prawna w oparciu o prawo bankowe wtedy bede
    usatysfakcjonowany.

    > Chciałeś 'zarobić' na odsetkach - trzeba było zlecić przelew na poniedziałek,
    > Chciałeś mieć przelew z dzisiejszą datą - masz - bank spełnił Twoje życzenie.

    Nie spelnil, bo co z tego, ze z dzisiejsza data, ale przelew nie zostal
    _zrealizowany_. Skasowali pieniadze za usluge, ktorej nie wykonali.

    --
    Piotrek Karczmarz

  • 10. Data: 2005-09-17 14:39:47
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Piotrek Karczmarz napisał(a):
    > Sendem tutaj jest to, ze mojej dyspozycji _nie_zrealizowal_ (dopiero
    > zrobi to w poniedzialek), wiec na jakiej podstawie moje konto zostalo
    > obciazone ?

    Ano na takiej, że chciałeś mieć przelew z datą dzisiejszą.

    > Nie chce tu nie potrzebnej polemiki, jesli jest ktos w
    > stanie podac podstawe prawna w oparciu o prawo bankowe wtedy bede
    > usatysfakcjonowany.

    Zerknij do regulaminu.

    > Nie spelnil, bo co z tego, ze z dzisiejsza data, ale przelew nie zostal
    > _zrealizowany_. Skasowali pieniadze za usluge, ktorej nie wykonali.

    Ale Ty ją zleciłeś i, zapewne zgodnie z regulaminem, zrealizują w
    najbliższy dzień pracujący.

    BTW, skoro wszystko wiesz lepiej, to po co zadajesz pytanie?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl