  • 31. Data: 2005-09-17 16:35:23
    Temat: Re: Przelew, blokada srodkow na koncie i brak naleznych %
    Od: Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl>

    yayco napisał(a):
> [...]
    > realizuje płatność w pierwszym dniu roboczym po tej dacie.
    > 7. Rezygnacja ze zlecenia powinna być zgłoszona w Banku przynajmniej' w
    > ostatnim dniu roboczym przed dniem realizacji płatności."
    >
    > Być może nie rozstrzyga to wszystkich Twoich wątpliwości (w
    > szczególności nie wynika z niego jednoznacznie, czy po zleceniu a przed
    > realizacją, przysługują Ci procenty), ale co najmniej wyjaśnia
    > niemożność odwołania zlecenia dokonanego w sobotę. Nota bene regulamin
    > mówi nie "dniach ustawowo wolnych od pracy", ale o "dniach wolnych od
    > pracy", a to pojęcie rozciąga się na tzw. "wolne soboty".

    Dzieki. Wyjasnia to niemoznosc cofniecia przelewu, lecz wciaz oczywiscie
    nie jest jasna sprawa %. Zastanawiam sie jak ogromne pieniadze zarabia
    bank na takim przetrzymaniu naszych pieniedzy, przeciez chodzi o setki
    tysiecy przelewow oczekujacych przez weekend.

    --
    Piotrek Karczmarz

  • 32. Data: 2005-09-17 16:46:06
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-09-17 18:35- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
> [...]
    > bank na takim przetrzymaniu naszych pieniedzy, przeciez chodzi o setki
    > tysiecy przelewow oczekujacych przez weekend.

    Wiesz jakoś nigdy nie sprawdzałem, jak to jest z tymi procentami. Wcale
    bym nie przesądzał, że przestają je naliczać. Mogą to traktować jako sui
    generis blokadę środków (na koncie nie widać, ale procenty Ci się
    należą). Zawsze możesz wystosować do nich oficjalne pismo w tej sprawie.
    I nie zapomnij nas poinformować o odpowiedzi :-).
    Co do setek tysięcy, to bym nie przesadzał. Stałe zlecenia zawsze
    wychodzą w ostatnim dniu roboczym (jeżeli termin wypada w dniu wolnym od
    pracy). A jednorazowe... no, to już wedle woli posiadacza konta.

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 33. Data: 2005-09-17 17:33:47
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Piotrek Karczmarz" <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:dgh75b$r7o$1@news.mm.pl...
    > Sławomir Szyszło napisał(a):

    Zażyj bromu.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 34. Data: 2005-09-17 17:37:46
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Nie przesadzajmy. Wedle godzin wysyłania, to spóźnił się zaledwie o 8 minut.

    No niech będzie,
    krakowskim targiem zgodzę się na 12 minut bez 4 sekund ;-)

  • 35. Data: 2005-09-17 18:43:06
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 9/17/2005 6:33 PM, Jaca wrote:
    > Użytkownik "Piotrek Karczmarz" <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl> napisał w
    > wiadomości news:dghanc$2vtr$1@news.mm.pl...
    (...)
    > Jest tez taka istotna roznica, ze jesli pieniadze zeszly z konta to np. dla
    > organow podatkowych za date wypelnienia zobowiazania uznaje sie date
    > obciazenia rachunku. Mozesz wiec miec w d... ze kasa blaka sie gdzies po
    > kontach wlasnych banku i wyjdzie dopiero w poniedzialek. A to chyba wazne,
    > co?
    > Zleciles przelew wiec go zrealizowali - a maja na to x dni.
    > Pokutuje brak funkclonalnosci anulowania ale to inna brocha.

    O ile pamiętam dla TP SA płatność dokonana w terminie liczona jest z
    dnia obciążenia konta - w przypadku przekroczenia terminu - liczy się
    dzień wpływu na konto.

    W DB PBC - być może w innych też zapłata za ZUS widoczna jest dnia
    następnego - ostatnia aktualizacja jest o 18:00 - jak kto bardziej
    nerwowy, myśli, że przelew nie poszedł.

    Pzdr: Catbert

  • 36. Data: 2005-09-17 19:38:52
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    17 Sep 2005 18:14:16 +0200, w <3...@n...onet.pl>, "S.T."
    <n...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Konkurs po ogłoszeniu wyników?;-)
    > Radek startował poza konkursem ;-)
    > odpowiedź była już znana od pół godziny ...
    > http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.b
    iznes.banki&aid=37413959

    W którym miejscu?

  • 37. Data: 2005-09-17 19:41:14
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 17 Sep 2005 17:25:57 +0200, w <dghcir$11e9$1@news.mm.pl>, Piotrek
    Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl> napisał(-a):

    > Bankiem, ktory napsul mi juz troche krwi jest Lukas.

    :)) Tak właśnie myślałem. Oni nie tylko do takich dziwactw są zdolni...

  • 38. Data: 2005-09-17 20:37:17
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2005 15:53:18 +0200, Piotrek Karczmarz
    <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl> wklepał(-a):

    >Konto zostalo obciazone, z dzisiejsza data, wiec jesli to zostalo
    >zrobione oczekuje _faktycznej_ realizacji przelewu, jesli nie zostalo to
    >zrobione oczekuje ze te pieniadze wciaz beda na rachunku do czasu
    >_faktycznej_ realizacji przelewu. Teraz te pieniadze leza na wewnetrznym
    >koncie banku. Nawet nie moge wycofac przelewu, ktory w _rzeczywistosci_
    >nie zostal wykonany. Jeszcze raz powtarzam, ze _bank_ nie umial mi
    >uzasadnic dlaczego i na jakiej podstawie prawnej te pieniadze nie sa juz
    >dla mnie dostepne i leza na koncie wewnetrznym banku a nie moim.

    To bardzo proste:
    Ty: Zlecam przelew na dziś, chcę żeby środki zniknęły od razu z mojego rachunku.
    Bank: OK, znikają ale przelew do odbiorcy wyjdzie dopiero w poniedziałek.

    >Jest oczywiscie ustep w regulaminie o tym, ze przelew jest _realizowany_
    >nastepnego dnia roboczego. Tutaj sprawa jest jasna, ale przelew w
    >_rzeczywistosci_ nie zostal zrealizowany, a kasa jest skasowana z kata.
    >Jeszcze lepsze jest to ze ten przelew ma status _zrealizowanego_ w
    >systemie bankowym.

    Została rozpoczęta procedura wykonania przelewu, ale jest weekend, więc potrwa
    dłużej niż normalnie.

    >Wykonalem obciazenie, ale usluga jaka jest przelew nie zostala wykonana,
    >wiec oczekuje, ze te pieniadze bede dobiero pobrane z mojego konta z
    >chwila _faktycznej_ realizacji przelewu.

    Aleś ty oporny... usługa jest w *trakcie wykonywania*. Sam wybrałeś taką wersję
    i zleciłeś przelew w dzień wolny.

  • 39. Data: 2005-09-17 22:14:55
    Od: "RW" <r...@p...onet.pl>

    Zmień bank...znam takie co robisz przelew...a środki ciągle masz do
    obracania...i znowu mozesz przelac...nawet bank ci da pożyczke;)))

    pozdrawiam

  • 40. Data: 2005-09-17 22:16:03
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

> [...]
    > pieniadze zarabia bank na takim przetrzymaniu naszych pieniedzy,
    > przeciez chodzi o setki tysiecy przelewow oczekujacych przez

    ja np z tego powodu skasowalem rachunek w BZWBK
    zwykle zlecenia stale w dawnym WBK wykonywaly sie u nich
    przed lub po dniach wolnych - zaleznie od tego jak zaznaczylem przy
    zleceniu
    Po polaczeniu zaczely sie wykonywac jak twoj przelew jednorazowy z
    Lukasa
    - forsa opuszczala rachunek w sobote a przelew wychodzil w
    poniedzialek
    Sam rzecznik BZWBK napisal mi ze to dlatego iz niektore oddzialy BZWBK
    pracuja w soboty, tylko akurat zaden w Warszawie :-))
    Proponuje ci zmienic bank
    *** blad ***