  • 11. Data: 2005-09-17 14:40:38
    Temat: Re: Przelew, blokada srodkow na koncie i brak naleznych %
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 9/17/2005 4:13 PM, Piotrek Karczmarz wrote:
    (...)

    > Nie spelnil, bo co z tego, ze z dzisiejsza data, ale przelew nie zostal
    > _zrealizowany_. Skasowali pieniadze za usluge, ktorej nie wykonali.

    Piotrze - zbyt wiele oczekujesz od ludzi żyjących z lichwy.

    Nie wiem ile masz kont - gdybyś miał 5-6 to pewnie byś wiedział, że
    sposób zrealizowania przelewu i sposób informowania o tym, co dzieje się
    z pieniędzmi powierzonymi bankowi znacząco sie różnią co do szczegółów w
    różnych bankach.

    W skrajnym przypadku pieniądze z banku do banku mogą iść 2-3 dni dłużej
    przy niemalże jednakowych danych wyjściowych - różnica może być np. w
    kliknięciu tzw. radial button, pozwalającego na wybranie "taniego"
    przelewu - faktycznie o kilkadziesiąt groszy tańszego, co np. przy
    kwocie przelewu 100 tys. pln w relacji do kilku dni oczekiwania jest do
    pominięcia.

    Twoje zachowanie było racjonalne w jednym przypadku.
    Takim - że chciałeś, by odbiorca otrzymał przelew tak szybko, jak to
    jest możliwe.
    Mogłeś oczywiście ustawić przelew z przyszłą datą na niedzielę - o ile
    system by przyjął - co też nie jest pewne.

    Gdybyś ustawił przelew na poniedziałek jako przyszły - w jednych bankach
    poszedł by pierwszą sesją i odbiorca miałby go szybko - w innych
    czekałby na sesję, jaka się spodoba.

    Pzdr: Catbert

  • 12. Data: 2005-09-17 14:43:36
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Nie spelnil, bo co z tego, ze z dzisiejsza data, ale przelew nie zostal
    > _zrealizowany_. Skasowali pieniadze za usluge, ktorej nie wykonali.

    Przelew (zewnętrzny) to nie za przeproszeniem pierdnięcie,
    to proces, na który składa się szereg czynności
    i który zgodnie_z_Twoją_wolą został dziś zainicjowany
    i zostanie zakończony, gdy zostanie spełniony ciąg zdarzeń
    (w tym i takie na czas realizacji których bank nie ma wpływu)

    Jak wysyłasz list pocztą, to znaszek musisz nakleić
    przed wrzuceniem koperty do skrzynki, możesz to zrobić w piątek wieczoerm
    możesz w sobotę, możesz rano w poniedziałek - Twój wybór,
    skrzynkę opróżnią nie wcześniej jak w poniedziałek z rana
    i nie da przykleić znaczka dopiero wtedy, gdy list dotrze do adresata.

    Nie wiedziałeś jak to działa, mogłeś spytać przed...

    ATPO co to za bank, w którym nie da się anulować przelewu
    który jeszcze nie wyszedł?

  • 13. Data: 2005-09-17 14:54:13
    Od: Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl>

    Catbert napisał(a):
    > On 9/17/2005 4:13 PM, Piotrek Karczmarz wrote:
    > (...)

    > Piotrze - zbyt wiele oczekujesz od ludzi żyjących z lichwy.

    Masz racje, chyba jednak za duzo wymagam od lichwiarzy :)

    Dzieki tez za rzeczowy punkt widzenia, ktorego spodziewalem sie jednak
    po pierwszym poscie w tym temacie, ale sie przeliczylem - jedynie
    probowano nieudalnie zbagatelizowac moj punkt widzenia i obalic go bez
    rzeczowych argumentow.

    Pzdr,
    --
    Piotrek Karczmarz

  • 14. Data: 2005-09-17 15:02:33
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 17 Sep 2005 16:54:13 +0200, w <dghanc$2vtr$1@news.mm.pl>, Piotrek
    Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl> napisał(-a):

    > Masz racje, chyba jednak za duzo wymagam od lichwiarzy :)

    Zawsze możesz wybrać konto w Inteligo, tam odsetki liczą do momentu
    _faktycznego_ wypływu gotówki z banku (czyli dnia realizacji przelewu, nie
    zlecenia).

  • 15. Data: 2005-09-17 15:03:06
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    17 Sep 2005 16:43:36 +0200, w <3...@n...onet.pl>, "S.T."
    <n...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > ATPO co to za bank, w którym nie da się anulować przelewu
    > który jeszcze nie wyszedł?

    Pewnie BPH ;)

  • 16. Data: 2005-09-17 15:05:37
    Od: Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl>

    S.T. napisał(a):

> [...]
    > skrzynkę opróżnią nie wcześniej jak w poniedziałek z rana
    > i nie da przykleić znaczka dopiero wtedy, gdy list dotrze do adresata.

    Jednak tu mamy do czynienia z inna sytuacja.

    Moj list najpierw jest zabierany ze skrzynki, pozniej trafia pewnie na
    jakas glowna poczte skad ida wszystkie przesylki itd. Troche to trwa,
    droga mojego lista nie jest prosta. Zgadza sie.

    Jednak przelew na dzien dzisiejszy to transkacja wykonywana
    automatycznie przez odpowiednie centra komputerowe bankow i nie mozna
    mowic o rzedzie wielkosci innym niz sekundy, jesli chodzi o
    czasochlonnosc takiej operacji. Oczywiscie sa sesje wychodzace itd., ale
    w trakcie takiej sesji przelewy sa przeciez wykonywane natychmiast. O
    zadnych opoznieniach nie moze byc mowy.

    Przyklad z listami jednak nie trafiony, bo nie ma tu prostej analogii.
    Prosze zauwazyc, ze _korzystnym_ dla banku jest aby moj przelew wyszedl
    jak najpozniej, a pieniadze pobrac mi z konta jak najwczesniej. Moja
    zgoda na to jesli jest to podparte regulaminem. W tym przypadku nie
    bylo. Mila Pani z banku nie umiala mi udzielic konkretnej informacji w
    tym wzgledzie poza enigamtycznym - przelew bedzie _zrealizowany_ (czyli
    jeszcze nie zostal, a system komp. tego banku twierdzi ze zostal)
    nastepnego dnia roboczego.

    --
    Piotrek Karczmarz

  • 17. Data: 2005-09-17 15:09:06
    Od: Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):

    > Zawsze możesz wybrać konto w Inteligo, tam odsetki liczą do momentu
    > _faktycznego_ wypływu gotówki z banku (czyli dnia realizacji przelewu, nie
    > zlecenia).

    Widzisz, wlasnie o to mi chodzi. Tam w regulaminie maja taki zapis. W
    moim przypadku bank nie potrafil wskazac pkt. w regulaminie dlaczego
    moje pieniadze zostaly "skasowane", a przelew wciaz nie jest
    zrealizowany. Dlatego tez w mojej opinii naruszyli co najmniej umowe o
    prowadzenie konta.

    --
    Piotrek Karczmarz

  • 18. Data: 2005-09-17 15:13:59
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-09-17 17:09- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    Piotrek Karczmarz, gdy pisał(a):

> [...]
    > moje pieniadze zostaly "skasowane", a przelew wciaz nie jest
    > zrealizowany. Dlatego tez w mojej opinii naruszyli co najmniej umowe o

    To napisz chociaż jaki to bank, co?

    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 19. Data: 2005-09-17 15:17:10
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):
    > Pewnie BPH ;)

    Przez niego to i krowy się nie cielą.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 20. Data: 2005-09-17 15:25:57
    Od: Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl>

    Bankiem, ktory napsul mi juz troche krwi jest Lukas.

    --
    Piotrek Karczmarz