eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelew, blokada srodkow na koncie i brak naleznych % › Re: Przelew, blokada srodkow na koncie i brak naleznych %
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
    From: Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew, blokada srodkow na koncie i brak naleznych %
    Date: Sat, 17 Sep 2005 18:27:34 +0200
    Organization: Multimedia Polska sp. z o.o.
    Lines: 88
    Message-ID: <dghg6g$2cs$1@news.mm.pl>
    References: <dghbcn$bko$1@news.mm.pl> <3...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: host-81-190-51-251.lublin.mm.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.mm.pl 1126974481 2460 81.190.51.251 (17 Sep 2005 16:28:01 GMT)
    X-Complaints-To: a...@m...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Sep 2005 16:28:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.6 (Windows/20050716)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <3...@n...onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:363832
    [ ukryj nagłówki ]

    S.T. napisał(a):
    >>Jednak tu mamy do czynienia z inna sytuacja.
    >>Moj list najpierw jest zabierany ze skrzynki, pozniej trafia pewnie na
    >>jakas glowna poczte skad ida wszystkie przesylki itd. Troche to trwa,
    >>droga mojego lista nie jest prosta. Zgadza sie.
    >
    >
    > Myślisz, ze z przelewem jest inaczej?
    > http://www.kir.com.pl/produkty_i_uslugi/elixir_schem
    at.html
    > Podstawowa różnica jest taka, że gotówka nie wędruje fizycznie,
    > ale zasada działania jest analogiczna.
    >
    >
    >>Jednak przelew na dzien dzisiejszy to transkacja wykonywana
    >>automatycznie przez odpowiednie centra komputerowe bankow i nie mozna
    >>mowic o rzedzie wielkosci innym niz sekundy, jesli chodzi o
    >>czasochlonnosc takiej operacji.
    >
    > Owszem, nawet ułamki sekund, ale tylko gdy podzielisz czas realizacji
    > przez ilość zrealizowanych w tym czasie przelewów.
    > W ten sam sposób przeliczając też wyjdą sekundy,
    > góra minuty na jeden list.
    >
    >
    >>Oczywiscie sa sesje wychodzace itd., ale
    >>w trakcie takiej sesji przelewy sa przeciez wykonywane natychmiast. O
    >>zadnych opoznieniach nie moze byc mowy.
    >
    > Mam wrażenie, że jednak niewiele wiesz o elixirze ...

    Nie wiem - to nie moj przedmiot zainteresowania, ale nie w tym rzecz, bo
    nie sa mi potrzebne te wiadomosci, zeby stwierdzic, ze jednak cos jest
    nie tak. Schodzimy z meritum dyskusji.

    >
    >
    >>Przyklad z listami jednak nie trafiony, bo nie ma tu prostej analogii.
    >
    > Z czym konkretnie jest problem?

    Ze specyfika "drogi" listu i przelewu.

    > A może znajdziesz lepszy, bardziej adekwatny przykład?
    >

    Nie szukam go, nie jest potrzebny w dyskusji. Nie interesuja mnie
    techniczne szczegoly eliksiru. Interesuje mnie regulamin banku i prawo
    bankowe i czy nie zostalo zlamane.

    >
    >>Prosze zauwazyc, ze _korzystnym_ dla banku jest aby moj przelew wyszedl
    >>jak najpozniej, a pieniadze pobrac mi z konta jak najwczesniej.
    >
    > To oczywiste, sam wydałeś dyspozycję która mu to umożliwiła.
    >
    >
    >>Moja zgoda na to jesli jest to podparte regulaminem.
    >>W tym przypadku nie bylo.
    >
    > Twoim zdaniem, zapomniałeś dodać, ale nie chce mi się teraz
    > studiować regulaminu Lukasa, by sprawdzić
    > czy dał dię tak podłożyć ...
    >

    Telefon do banku, najpierw 10 minut wyluszczam problem. Czekam nastepne
    10 min., trwaja konsultacje na wyzszym szczeblu, bo klient nie dal sie
    splawic naiwnym tekstem - "tak jest we wszystkich bankach" a Pani na
    infolinii zostala zapedzona w kozi rog i nie wie co odpowiedziec - brak
    jej rzeczowych argumentow. Mila Pani probuje mi odpowiedziec na moje
    wczesniejsze pytanie, jest juz bogatsza w wiedze po konsultacjach. Nie
    otrzymuje odpowiedzi na pytanie tylko jakies metne wyjasnienia, ze tak
    jest i koniec. Brak wskazanie pkt. w regulaminie lub prawie bankowym,
    ktore popraloby stanowisko banku.

    >
    >>Mila Pani z banku nie umiala mi udzielic konkretnej informacji...
    >
    > To też nic dziwnego, mało która 'pani z banku' tyle potrafi.
    >
    >

    Taka jest ich praca, zeby udzielac _konkretnych_ informacji, a nie
    ladnie sie usmiechac. Tez jak napisalem wyzej, nie otrzymalem odpowiedzi
    po tym jak skonsultowala sie ze swoim przelozonym. Dalej brak informacji
    po podstawe prawna czy pkt. w regulaminie.

    --
    Piotrek Karczmarz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1