-
Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!news.task.gda.pl!news.mm.pl!not-for-mail
From: Piotrek Karczmarz <z...@N...gazeta.WYTNIJ.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Przelew, blokada srodkow na koncie i brak naleznych %
Date: Sat, 17 Sep 2005 18:27:34 +0200
Organization: Multimedia Polska sp. z o.o.
Lines: 88
Message-ID: <dghg6g$2cs$1@news.mm.pl>
References: <dghbcn$bko$1@news.mm.pl> <3...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: host-81-190-51-251.lublin.mm.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.mm.pl 1126974481 2460 81.190.51.251 (17 Sep 2005 16:28:01 GMT)
X-Complaints-To: a...@m...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Sep 2005 16:28:01 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.6 (Windows/20050716)
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <3...@n...onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:363832
[ ukryj nagłówki ]S.T. napisał(a):
>>Jednak tu mamy do czynienia z inna sytuacja.
>>Moj list najpierw jest zabierany ze skrzynki, pozniej trafia pewnie na
>>jakas glowna poczte skad ida wszystkie przesylki itd. Troche to trwa,
>>droga mojego lista nie jest prosta. Zgadza sie.
>
>
> Myślisz, ze z przelewem jest inaczej?
> http://www.kir.com.pl/produkty_i_uslugi/elixir_schem
at.html
> Podstawowa różnica jest taka, że gotówka nie wędruje fizycznie,
> ale zasada działania jest analogiczna.
>
>
>>Jednak przelew na dzien dzisiejszy to transkacja wykonywana
>>automatycznie przez odpowiednie centra komputerowe bankow i nie mozna
>>mowic o rzedzie wielkosci innym niz sekundy, jesli chodzi o
>>czasochlonnosc takiej operacji.
>
> Owszem, nawet ułamki sekund, ale tylko gdy podzielisz czas realizacji
> przez ilość zrealizowanych w tym czasie przelewów.
> W ten sam sposób przeliczając też wyjdą sekundy,
> góra minuty na jeden list.
>
>
>>Oczywiscie sa sesje wychodzace itd., ale
>>w trakcie takiej sesji przelewy sa przeciez wykonywane natychmiast. O
>>zadnych opoznieniach nie moze byc mowy.
>
> Mam wrażenie, że jednak niewiele wiesz o elixirze ...
Nie wiem - to nie moj przedmiot zainteresowania, ale nie w tym rzecz, bo
nie sa mi potrzebne te wiadomosci, zeby stwierdzic, ze jednak cos jest
nie tak. Schodzimy z meritum dyskusji.
>
>
>>Przyklad z listami jednak nie trafiony, bo nie ma tu prostej analogii.
>
> Z czym konkretnie jest problem?
Ze specyfika "drogi" listu i przelewu.
> A może znajdziesz lepszy, bardziej adekwatny przykład?
>
Nie szukam go, nie jest potrzebny w dyskusji. Nie interesuja mnie
techniczne szczegoly eliksiru. Interesuje mnie regulamin banku i prawo
bankowe i czy nie zostalo zlamane.
>
>>Prosze zauwazyc, ze _korzystnym_ dla banku jest aby moj przelew wyszedl
>>jak najpozniej, a pieniadze pobrac mi z konta jak najwczesniej.
>
> To oczywiste, sam wydałeś dyspozycję która mu to umożliwiła.
>
>
>>Moja zgoda na to jesli jest to podparte regulaminem.
>>W tym przypadku nie bylo.
>
> Twoim zdaniem, zapomniałeś dodać, ale nie chce mi się teraz
> studiować regulaminu Lukasa, by sprawdzić
> czy dał dię tak podłożyć ...
>
Telefon do banku, najpierw 10 minut wyluszczam problem. Czekam nastepne
10 min., trwaja konsultacje na wyzszym szczeblu, bo klient nie dal sie
splawic naiwnym tekstem - "tak jest we wszystkich bankach" a Pani na
infolinii zostala zapedzona w kozi rog i nie wie co odpowiedziec - brak
jej rzeczowych argumentow. Mila Pani probuje mi odpowiedziec na moje
wczesniejsze pytanie, jest juz bogatsza w wiedze po konsultacjach. Nie
otrzymuje odpowiedzi na pytanie tylko jakies metne wyjasnienia, ze tak
jest i koniec. Brak wskazanie pkt. w regulaminie lub prawie bankowym,
ktore popraloby stanowisko banku.
>
>>Mila Pani z banku nie umiala mi udzielic konkretnej informacji...
>
> To też nic dziwnego, mało która 'pani z banku' tyle potrafi.
>
>
Taka jest ich praca, zeby udzielac _konkretnych_ informacji, a nie
ladnie sie usmiechac. Tez jak napisalem wyzej, nie otrzymalem odpowiedzi
po tym jak skonsultowala sie ze swoim przelozonym. Dalej brak informacji
po podstawe prawna czy pkt. w regulaminie.
--
Piotrek Karczmarz
Następne wpisy z tego wątku
- 17.09.05 16:27 Michal Jankowski
- 17.09.05 16:33 Jaca
- 17.09.05 16:35 Piotrek Karczmarz
- 17.09.05 16:46 yayco
- 17.09.05 16:27 Kamil Jońca
- 17.09.05 17:37 S.T.
- 17.09.05 18:43 Catbert
- 17.09.05 17:33 SQLwysyn
- 17.09.05 19:38 r...@a...net.pl
- 17.09.05 19:41 r...@a...net.pl
- 17.09.05 20:37 Sławomir Szyszło
- 17.09.05 22:14 RW
- 17.09.05 22:16 blad
- 18.09.05 23:42 Jarek Hirny
- 19.09.05 08:50 Piotrek Karczmarz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ekspert Zdalnej Obsługi Klienta Zamożnego
- wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- Millenium czyli DEBILE bankowości
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Re: Prawo móżdżek...
- frankowicze odcinek NNN
- O wisienkach
- zysk NBP
- Dostałem nową kartę
- Velobank -- KK Mastercard
- cyrk Kometa
- uczcie się Anglicy
- no w końcu zadzwonił wnuczek
Najnowsze wątki
- 2024-05-27 Ekspert Zdalnej Obsługi Klienta Zamożnego
- 2024-05-18 wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- 2024-05-16 Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- 2024-05-15 Millenium czyli DEBILE bankowości
- 2024-05-07 Chess
- 2024-05-07 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-06 Re: Prawo móżdżek...
- 2024-04-29 frankowicze odcinek NNN
- 2024-04-25 O wisienkach
- 2024-04-25 zysk NBP
- 2024-04-23 Dostałem nową kartę
- 2024-04-22 Velobank -- KK Mastercard
- 2024-04-21 cyrk Kometa
- 2024-04-19 uczcie się Anglicy
- 2024-04-16 no w końcu zadzwonił wnuczek