  • 21. Data: 2008-02-29 22:22:58
    Temat: Re: Przeczytane na Slashdocie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > Ale kazdy bank sam sobie tworzy algorytm wyliczania tych cyfr, i jest
    > on bardzo tajny (do tej pory nigdy nie zdarzylo sie ujawnienie).

    Uwaga: ujawniam :-)

    Te trzy cyfry sa wybierane losowo (albo pseudolosowo, co na to samo w
    tym przypadku wychodzi).

    Jaka byla nagroda?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2008-02-29 22:28:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > EMV - wprowadzonym niedawno w UK.

    Nope.

    > Właśnie że dawał. Np. do punktów naprawy. Albo pracownikom telefony
    > służbowe.

    Przeciez napisalem o sluzbowych. Ile telefonow dawales do naprawy?
    Nawet taktaki byly sprzedawane "zaklejone".

    > Wiesz co się działo przed wprowadzeniem comp128-2?

    Tak, klienci klonowali karty by miec wiecej miejsca w ksiazkach
    telefonicznych. Teraz karty maja po 230 miejsc, a i tak wszyscy
    korzystaja z ksiazek w telefonach, i pies z kulawa noga sie tym nie
    zainteresuje.

    > Artykuł w ogóle nie zajmuje się ścieżką magnetyczną. O tym
    > wystarczająco zostało powiedziane.
    > Chodzi o karty z mikroprocesorem, zauważyłeś?

    RTF artykul jeszcze raz.

    > Pomiędzy kartą a czytnikiem - czytaj uważnie.

    Jakim czytnikiem? Tym pudeleczkiem w ktore wtykasz karte, i ktore
    sprzedawca po godzinach moze wymienic na inne? Wroc do rzeczywistosci.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2008-02-29 22:29:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > ????? Chyba nie wiesz co piszesz.

    A cos konkretniej moze?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2008-02-29 23:31:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:fq9p2p$lo9$3@inews.gazeta.pl...

    > Tralala, ale zniknęły twoje pieniądze,

    Banku.
    Nie używam kart debetowych.
    Po prostu biorę następną kartę albo używam dalej w zależności od
    dostępnego limitu.

    > a bank wcale nie musi uznać
    > twojej reklamacji, jeżeli nie ma przesłanek wskazujących na oszustwo.

    Zapis regulaminu jest prosty. Jeśli zgłaszam fraud w ciągu 2 dni, bank
    oddaje wszystkie pieniądze, jeśli po tym okresie a bank udowodni mi, że
    gdybym zgłosił wczesniej to poniósłby mniesze straty wówczas pokrywam
    kwotę 50 dolarów z własnej kieszeni resztę oni.
    Nie ma mowy o nieuznawaniu reklamacji.
    Żeby to zrobić prokurator musiałby mi udowodnić oszustwo.

    > Twoja deklaracja może coś zmieni za pierwszym razem, ale założę się, że
    > po 5 takiej reklamacji w miesiącu bank ci po prostu podziękuje za
    > współpracę.

    I wzajemnie. Banków jest sporo w okolicy.
    Jak narazie po 4 razach jakoś bank nie ma ochoty mi zamknąć karty.

    > Nie.

    tak.
    problem klienta polega na tym, że wybrał zły bank jeśli tak nie jest.

    > Czy Twój bank wydaje karty z mikroprocesorem? Bo to o nich mowa.

    pin i nieuznawanie reklamacji dotyczy również kart nieprocesorowych
    zapis w regulaminie tyczy się wszystkich kart, nie tylko z
    mikroprocesorem wiec to nie ma nic do rzeczy.
    Bank wydaje, ale nie mam i nie bede mial, bo z defimicji nie korzystam z
    kart z pinem.

    > 100% racja. Ale:
    > (1) Autorzy raportu zbadali dwa urządzenia, ale wskazują, że WSZYSTKIE
    > produkty na rynku mają tę samą wadę - wadę obowiązujących standardów.

    a skąd wiadomo, że wszystkie produkty spełniają tylko minimum nałozone
    przez standard. A może akurat robią coś więcej, co w standardzie nioe
    jest opisane.
    Błędne założenie to i błędne wnioski.

    > (2) Instytucja taka jak bank nie zajmuje się badaniem urządzeń: zleca
    > się to zewnętrznym firmom. No i w tym problem: urządzenia sprzedawane
    > bankom posiadają certyfikaty bezpieczeństwa wydane przez oficjalnie
    > autoryzowane firmy. Raport ujawnia, jak mało warta jest ta certyfikacja
    > w świetle możliwości technicznych oraz wad obowiązującego standardu
    > wymiany danych EMV.

    więc banki moją do przedyskutowania czy nie powinny czegoś zmienić.

    > (3) Koszty wymiany sprzętu byłyby dla banków wyższe niż te związane ze
    > stratami wskutek fraudu. Dlatego żaden bank na świecie nie zmierza do
    > wyeliminowania fraudu, tylko do zbilansowania kosztów zabezpieczeń i
    > kosztów fraudu.

    100% racji, więc czym się klient przejmuje.
    Skoro bankom opłaca się zwrac pieniądze zamiast inwestować w inne
    klawiaturki to ich sprawa. Od strony klient to wewnętrzna sprawa banku.

  • 25. Data: 2008-02-29 23:40:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

> [...]
    > czystej karcie). Wynikło to ze złamania algorytmu tworzącego klucz
    > szyfrujący (tzw algorytm comp128). Wkrótce zestawy do klonowania
    > (czytnik, czysta karta i oprogramowanie) można było kupić na ebayu za 30
    > USD.
    >
    > Od 2001 r zaczęto wprowadzać karty szyfrowane algorytmem comp128-2 - i
    > mimo ogromnych wysiłków ten algorytm do dziś nie został złamany. Dzięki
    > zastowsowaniu dobrego algorytmu, praktycznie niemożliwe jest dziś
    > zarówno sklonowanie nowej karty SIM, jak i "włamanie się" do rozmowy

    Co ma klonowanie karty do szyfrowania danych?
    Jak coś już przepisujesz z jakiegoś artykułu to rób to z głową.

    > Instytucje finansowe w UK nie przeprowadziły takich badań, jak
    > instytucje standaryzujące komunikację GSM. Na skutek tego standard,
    > który powstał, w ogóle nie uwzględnia zagrożeń związanych z przesyłaniem
    > niezabezpieczonych danych! I o to się właśnie rozchodzi: dane przesyłane
    > przez mikroprocesor do czytnika (i z powrotem) nie są szyfrowane i mogą
    > zostać przechwycone!

    głupie pytanie, ale ty w ogóle zrozumiałeś ten reportaż, albo czy go w
    ogóle oglądałeś.
    Bo tam nie było słowa o przesyłaniu danych z mikroprocesora do czytnika.

  • 26. Data: 2008-02-29 23:42:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

    > Akurat ten mikrokomputer jest zdolny do tworzenia algorytmów
    > szyfrujących.

    Chłopie, jakbyś to powiedział na jakimś wykładzie, to albo bys dostał
    Nobla, albo sala by rżała ze śmiechu jak stado ogierów.

  • 27. Data: 2008-03-01 10:04:57
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > Banku.
    > Nie używam kart debetowych.
    > Po prostu biorę następną kartę albo używam dalej w zależności od
    > dostępnego limitu.

    W wypadku kart debetowych - Twoje. Większość kart w użyciu w UK to karty
    debetowe.

> [...]
    > kwotę 50 dolarów z własnej kieszeni resztę oni.
    > Nie ma mowy o nieuznawaniu reklamacji.
    > Żeby to zrobić prokurator musiałby mi udowodnić oszustwo.

    Nie zgłaszasz fraudu w ciągu dwóch dni, bo w UK karta rozlicza się 3 dni
    robocze i dopiero wtedy widzisz obciążenie.

    Reklamację bank może uznać albo nie uznać jak woli, nic go nie zmusza poza
    chęcią zdobycia klienta. Ale jeśli klient za dużo kosztuje, to na nim nie
    zależy.

    > I wzajemnie. Banków jest sporo w okolicy.
    > Jak narazie po 4 razach jakoś bank nie ma ochoty mi zamknąć karty.

    4 razy w miesiącu? Gdzie ty robisz zakupy?!

    > tak.
    > problem klienta polega na tym, że wybrał zły bank jeśli tak nie jest.

    Bank nic nie udowadnia - po prostu nie uznaje reklamacji.
    Potem możesz się procesować, proszę bardzo - autorzy raportu coś wspominają
    o wielu toczących się procesach.

> [...]
    > wiec to nie ma nic do rzeczy.
    > Bank wydaje, ale nie mam i nie bede mial, bo z defimicji nie korzystam z

    To dlatego masz 4 reklamacje na miesiąc?

    > a skąd wiadomo, że wszystkie produkty spełniają tylko minimum nałozone
    > przez standard. A może akurat robią coś więcej, co w standardzie nioe jest
> [...]

    Czytałeś ten raport czy tylko wymyślasz?

    > więc banki moją do przedyskutowania czy nie powinny czegoś zmienić.

    Banki tylko stosują obowiązujące prawo i wdrażają standardy. Od zmian jest
    inna instytucja.

  • 28. Data: 2008-03-01 10:06:34
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Uwaga: ujawniam :-)
    >
    > Te trzy cyfry sa wybierane losowo (albo pseudolosowo, co na to samo w
    > tym przypadku wychodzi).
    >
    > Jaka byla nagroda?

    http://en.wikipedia.org/wiki/CVV2

    "The [CVV2] number is generated when the card is issued, by encrypting the
    card number and expiration date under a key known only to the issuing bank."

    Co wygralem?

    k.

  • 29. Data: 2008-03-01 10:08:24
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    NIE KARMIĆ TROLLA

  • 30. Data: 2008-03-01 10:11:51
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > Chłopie, jakbyś to powiedział na jakimś wykładzie, to albo bys dostał
    > Nobla, albo sala by rżała ze śmiechu jak stado ogierów.

    http://www.cl.cam.ac.uk/research/security/banking/pe
    d :

    "The more expensive DDA (Dynamic Data Authentication) cards allow the PIN to
    be encrypted and so preventing it from being intercepted."

    Więc o co ci chodzi?