  • 1. Data: 2008-02-28 23:56:03
    Temat: Przeczytane na Slashdocie
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    Witam,

    Może kogoś zainteresuje:

    "In Chip & PIN card transactions, customers insert their card and enter
    their PIN into a PIN Entry Device (PED). We have demonstrated that two
    popular PEDs, the Ingenico i3300 and Dione Xtreme, fail to adequately
    protect card details and PINs. Fraudsters, with basic technical skills,
    can record this information and create fake cards which may be used to
    withdraw cash from ATMs abroad, and even some in the UK. These failures
    are despite the terminals being certified secure under the Visa approval
    scheme, and in the case of the Ingenico, the Common Criteria system. Our
    results expose significant failings in the entire evaluation and
    certification process."

    http://it.slashdot.org/article.pl?sid=08/02/28/20182
    28&from=rss
    http://www.cl.cam.ac.uk/research/security/banking/pe
    d/

    W sumie żadna to nowość, czy rewelacja - karty chipowe dają przestępcom
    możliwość wygodnego, w miarę bezstresowego fraudu.

    Nawet jeśli większość tego programu BBC to oczywista oczywistość, to
    warto przeskoczyć na koniec, do wywiadu z przedstawicielką APACS:

    http://video.google.com/videoplay?docid=-25328888752
    66883498

    Ostrzeżenie dla osób nie znających angielskiego: wszystkie powyższe
    linki odwołują się do materiałów w języku mocno zagranicznym.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 2. Data: 2008-02-29 01:34:43
    Temat: Re: Przeczytane na Slashdocie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mirekm wrote:
> [...]
    >
    > Ostrzeżenie dla osób nie znających angielskiego: wszystkie powyższe
    > linki odwołują się do materiałów w języku mocno zagranicznym.

    Nie bronię kart z pinem, ale ten program był bez sensu, facet chciał
    babie wcisnąć, że czarne jest białe, w ogóle nie mając pojęcia o co w
    tym wszystkim chodzi. Próba zrobienia sensacji na siłę, aby tylko było
    czym czas antenowy zapełnić.

  • 3. Data: 2008-02-29 14:06:27
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > mirekm wrote:

    /.../
> [...]
    > babie wcisnąć, że czarne jest białe, w ogóle nie mając pojęcia o co w tym
    > wszystkim chodzi. Próba zrobienia sensacji na siłę, aby tylko było czym

    To nie chodziło o filmik. Zajrzałeś na inne linki? Na
    http://www.cl.cam.ac.uk/research/security/banking/pe
    d podany jest opis
    przeprowadzonych testów urządzeń.

    Najbardziej przerażające jest to, że producenci tych urządzeń nabrali wody w
    usta. Cisza. Byle najmniej hałasu: interes musi się kręcić.

    Ciekawe, czy polskie karty mikroprocesorowe też są podatne na taki atak.

  • 4. Data: 2008-02-29 15:02:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

> [...]
    > wody w usta. Cisza. Byle najmniej hałasu: interes musi się kręcić.
    >
    > Ciekawe, czy polskie karty mikroprocesorowe też są podatne na taki atak.

    to bez znaczenia.
    karta jest na tyle bezpieczna na ile bank zwraca pieniądze za fraud.
    Zabezpieczenia kart mają służyć bankom, a nie klientom.
    Jeśli bank robi problemy należy natychmiast zmienić bank.

    oczywiscie, że po ujawnieniu tego typu raportów reakcja powinna być
    tylko jedna: natychmiast to poprawiamy. Z tym, że ten raport powinien
    byc kierowany do banków, a nie do klientów i to banki powinny zareagować
    poprzez wymuszenie zmian lub rezygnację z usług takiej firmy.

  • 5. Data: 2008-02-29 20:07:16
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

> [...]
    > Zabezpieczenia kart mają służyć bankom, a nie klientom.
    > Jeśli bank robi problemy należy natychmiast zmienić bank.

    Właśnie o to chodzi, że tego typu fraud (1) jest łatwiejszy do
    przeprowadzenia niż banki mniemają, (2) jest nie do udowodnienia przez
    klienta: transakcja zostaje dokonana z użyciem kodu PIN, czyli dla banku to
    właściciel karty dokonał tej transakcji.

> [...]
    > kierowany do banków, a nie do klientów i to banki powinny zareagować
    > poprzez wymuszenie zmian lub rezygnację z usług takiej firmy.

    Chyba niedokładnie czytałeś. Problem jest w obowiązujących standardach.
    WSZYSTKIE czytniki są podatne na przechwycenie PIN-u - przede wszystkim
    dlatego, że standard EMV nie zakłada szyfrowania danych przesyłanych między
    kartą a czytnikiem.
    Tu nie chodzi o jakąś firmę czy usługodawcę.

  • 6. Data: 2008-02-29 20:14:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kashmiri wrote:

    > Właśnie o to chodzi, że tego typu fraud (1) jest łatwiejszy do
    > przeprowadzenia niż banki mniemają, (2)

    to mnie nie obchodzi, to problem banku

    > jest nie do udowodnienia przez
    > klienta:

    to nie klient ma cokolwiek udowadniac, tylko bank klientowi
    jeśli nie potrafi to problem banku.
    > transakcja zostaje dokonana z użyciem kodu PIN, czyli dla banku
    > to właściciel karty dokonał tej transakcji.

    to należy zmienić bank, ja takiego zapisu w regulaminie nie mam.

> [...]
    > między kartą a czytnikiem.
    > Tu nie chodzi o jakąś firmę czy usługodawcę.

    poprzez usługi firmy miałem na myśli dostarczyciela urządzeń.
    Skoro bankom to nie przeszkadza i chcą ponosic koszty tego typu fraudów
    to ich sprawa. Co mnie obchodzi co robią banki ze swoim bezpieczenstwem.

  • 7. Data: 2008-02-29 20:17:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

> [...]
    > klienta: transakcja zostaje dokonana z użyciem kodu PIN, czyli dla
    > banku to właściciel karty dokonał tej transakcji.
    (...)

> [...]
    > przesyłanych między kartą a czytnikiem.
    > Tu nie chodzi o jakąś firmę czy usługodawcę.

    Co więcej - dane zapamiętanie przez złodzieja podczas obsługiwania
    transakcji _z czipem_ umożliwiają mu zrobienia klonu _paska
    magnetycznego_. A więc nawet zeskrobanie paska na wlasnej karcie i
    używanie jej wyłącznie do transakcji czipowych nie chroni przed
    złodziejem.

    MJ

  • 8. Data: 2008-02-29 20:44:00
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    > to mnie nie obchodzi, to problem banku

    Tralala, ale zniknęły twoje pieniądze, a bank wcale nie musi uznać twojej
    reklamacji, jeżeli nie ma przesłanek wskazujących na oszustwo. Twoja
    deklaracja może coś zmieni za pierwszym razem, ale założę się, że po 5
    takiej reklamacji w miesiącu bank ci po prostu podziękuje za współpracę.

    > to nie klient ma cokolwiek udowadniac, tylko bank klientowi
    > jeśli nie potrafi to problem banku.

    Nie.

    > to należy zmienić bank, ja takiego zapisu w regulaminie nie mam.

    Czy Twój bank wydaje karty z mikroprocesorem? Bo to o nich mowa.

    > poprzez usługi firmy miałem na myśli dostarczyciela urządzeń.
    > Skoro bankom to nie przeszkadza i chcą ponosic koszty tego typu fraudów to
    > ich sprawa. Co mnie obchodzi co robią banki ze swoim bezpieczenstwem.

    100% racja. Ale:
    (1) Autorzy raportu zbadali dwa urządzenia, ale wskazują, że WSZYSTKIE
    produkty na rynku mają tę samą wadę - wadę obowiązujących standardów.
    (2) Instytucja taka jak bank nie zajmuje się badaniem urządzeń: zleca się to
    zewnętrznym firmom. No i w tym problem: urządzenia sprzedawane bankom
    posiadają certyfikaty bezpieczeństwa wydane przez oficjalnie autoryzowane
    firmy. Raport ujawnia, jak mało warta jest ta certyfikacja w świetle
    możliwości technicznych oraz wad obowiązującego standardu wymiany danych
    EMV.
    (3) Koszty wymiany sprzętu byłyby dla banków wyższe niż te związane ze
    stratami wskutek fraudu. Dlatego żaden bank na świecie nie zmierza do
    wyeliminowania fraudu, tylko do zbilansowania kosztów zabezpieczeń i kosztów
    fraudu.

  • 9. Data: 2008-02-29 20:47:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mirekm <m...@g...pl> writes:

> [...]
    >
    > W sumie żadna to nowość, czy rewelacja - karty chipowe dają
    > przestępcom możliwość wygodnego, w miarę bezstresowego fraudu.

    Przeciez to jest o czyms zupelnie innym.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2008-02-29 20:54:26
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    28&from=rss
    d/

    > Przeciez to jest o czyms zupelnie innym.

    A o czym?
    k.