  • 11. Data: 2004-03-25 12:03:33
    Temat: Re: Posrednictwo finansowe w Internecie
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Dokładnie TAKĄ uzyskałam informację - z cholernie wiarygodnego źródła
    ;-)))

    Czyli banki dogadują sie co do wysokości takiej prowizji? Nadal nie wierzę.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 12. Data: 2004-03-25 12:13:32
    Od: LUZYTA <l...@n...cieplekapcie.net>

    Glenn wrote:
    > Czyli banki dogadują sie co do wysokości takiej prowizji? Nadal nie wierzę.

    Może inaczej - doradca za każdy kredyt (bez względu na bank) otrzymuje
    taki sam procent prowizji. Zatem to, jaki bank zaproponuje klientowi,
    nie jest uzależnione od wysokości prowizji, bo ta uzależniona jest tylko
    od kwoty kredytu, a nie od banku.
    Tak więc można przypuszczać, że propozycja przedstawiona klientowi (3
    oferty zazwyczaj) jest obiektywna.
    Czy sam Expander otrzymuje takie same, czy inne wysokości prowizji od
    banków - nie wiem, ale z punktu widzenia klienta jest to nieistotne.

    --
    luzyta

  • 13. Data: 2004-03-25 12:18:12
    Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>

    > ;-)))
    >
    > Czyli banki dogadują sie co do wysokości takiej prowizji? Nadal nie
    wierzę.

    Ja też nie:))

    Ale moim zdaniem sytuacja wygląda inaczej:

    Dla pośrednika (instytucja) prowizje są różne dla każdego banku, ale
    sprzedawca (człowiek) dostaje stałą prowizję - procent albo jakaś kwota od
    kredytu, który doradzi klientowi bez względu na to, jaki to produkt.

    I tym sposobem wszyscy mieliby rację:)

    Pozdrawiam

    Karolina

  • 14. Data: 2004-03-25 12:18:52
    Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "LUZYTA" <l...@n...cieplekapcie.net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy sam Expander otrzymuje takie same, czy inne wysokości prowizji od
    > banków - nie wiem, ale z punktu widzenia klienta jest to nieistotne.

    o, no właśnie:)
    się naprodukowałam niepotrzebnie:)

  • 15. Data: 2004-03-25 12:31:45
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > taki sam procent prowizji. Zatem to, jaki bank zaproponuje klientowi,
    > nie jest uzależnione od wysokości prowizji, bo ta uzależniona jest tylko

    Tu ok. - zgoda.

> [...]
    > Czy sam Expander otrzymuje takie same, czy inne wysokości prowizji od
    > banków - nie wiem, ale z punktu widzenia klienta jest to nieistotne.

    A tu juz nie. Doradca (człowiek) dostaje taką samą prowizję. Ekspander
    (firma) oczywiście dostaje różne prowizje (wieksze od jednych banków,
    mniejsze od innych). Co zatem robi pracownik Ekspandera? Sprzedaje ten
    kredyt, który jest opłacalny dla Ekspandera. Co mu to daje? Prowizja dla
    człowieka ta sama, a i szef jest zadowolony (pracownik sprzedał kredyt
    najbardziej opłacalny dla firmy). Kto potencjalnie traci? Klient - któremu
    proponowany jest kredyt najbardziej opłacalny dla Ekspandera.

  • 16. Data: 2004-03-25 13:14:26
    Od: LUZYTA <l...@n...cieplekapcie.net>

    Glenn wrote:
> [...]
    > najbardziej opłacalny dla firmy). Kto potencjalnie traci? Klient - któremu
    > proponowany jest kredyt najbardziej opłacalny dla Ekspandera.

    Teoretycznie mogłabym się z Tobą zgodzić.
    Niemniej jednak informacje, które uzyskałam, zaprzeczają takim wnioskom
    w całej rozciągłości.
    Pracownik Expandera nie wie, jakie stawki otrzymuje firma - nie wie
    zatem, jak zadowolić swego pracodawcę (w kwestiach prowizji).
    Pracodawca nie skłania W ŻADEN SPOSÓB pracownika do jakiegokolwiek
    wyróżniania wybranych banków (domyślnie tych, które lepiej płacą), a do
    obiektywnego podejścia motywuje pracowika jednakowymi stawkami -
    niezaleznie od banku.
    I to moim zdaniem jest jedynie słuszne podejście. Firma, która chce
    osiągnąc sukces rynkowy w tej branży, nie może ryzykować posądzenia o
    nieobiektywizm swoich pracowników - doradćów klienta.

    --
    luzyta

  • 17. Data: 2004-03-25 13:27:18
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Karolcia <c...@p...onet.pl> wrote:
    > I tym sposobem wszyscy mieliby rację:)

    Poza tym na zachodzie to sie od dawna sprawadza...

  • 18. Data: 2004-03-25 13:36:07
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    .
    > Pracownik Expandera nie wie, jakie stawki otrzymuje firma - nie wie
    > zatem, jak zadowolić swego pracodawcę (w kwestiach prowizji).

    Teoretycznie mogłabym się z Tobą zgodzić ;-)))) ale jakoś wrodzona nieufność
    podpowiada mi, że teoria teorią, a praktyka może byc całkiem inna ;-)))

> [...]
    > wyróżniania wybranych banków (domyślnie tych, które lepiej płacą), a do
    > obiektywnego podejścia motywuje pracowika jednakowymi stawkami -

    No i cóż ja poradzę, że nadal podejrzewam, że taki np. "oberdyrektor
    sprzedaży" w Ekspanderze może "sugerować" w dół, że prowizja jednostkowa
    prowizją, ale jak sprzedamy x kredytów banku x to premia może być większa
    ;-)))) Wiem, wiem - etyka biznesu itd. itp. - takie rzeczy się nie zdarzają
    ;-)))))

    > I to moim zdaniem jest jedynie słuszne podejście. Firma, która chce
    > osiągnąc sukces rynkowy w tej branży, nie może ryzykować posądzenia o
    > nieobiektywizm swoich pracowników - doradćów klienta.

    No i nie ryzykuje - zawsze może powiedzieć, że dajemy pracownikowi jednakowe
    prowizje - ergo: jesteśmy obiektywni. A że wysokość prowizji otrzymywanych
    od banków może być jednocześnie w firmie tajemnicą poliszynela , to inna
    sprawa ;-)