  • 1. Data: 2004-03-22 11:22:04
    Temat: Re: Posrednictwo finansowe w Internecie
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Chcialbym zapytac, czy korzystaliscie z uslug takich serwisow? Jak
    oceniacie
    > pomysl, gdy w jednym miejscu zebrane sa oferty wielu bankow, ktore mozna
    > porownac i od razu np. zlozyc wniosek o karte kredytowa lub zglosic
    > zainteresowanie kredytem mieszkaniowym?

    To może napisz o tym, że pośrednicy żyją z prowizji, które dostają od
    banków, co powoduje, że klientowi nie polecają najlepszego dla niego
    rozwiązania (a tak się reklamują), tylko rozwiązanie najkorzystniejsze dla
    siebie. Jeżeli klient chce zaciągnąć np. kredyt mieszkaniowy, to pośrednik
    będzie mu sugerował bank A (bo ten bank daje pośrednikowi największą
    prowizję), a nie bank B (korzystniejszy dla klienta). Poza tym w tego typu
    serwisach nie ma wszystkich produktów, tylko te z którym pośrednik ma
    podpisane umowy (co jest oczywiście naturalne, ale zaciemnia obraz
    sytuacji).

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 2. Data: 2004-03-22 11:22:25
    Temat: Posrednictwo finansowe w Internecie
    Od: "redaktor" <r...@w...pl>

    Przygotowuje artykul o serwisach internetowych posredniczacych w sprzedazy
    uslug finansowych. Interesuja mnie firmy takie jak www.expander.pl czy
    www.money.pl.

    Chcialbym zapytac, czy korzystaliscie z uslug takich serwisow? Jak oceniacie
    pomysl, gdy w jednym miejscu zebrane sa oferty wielu bankow, ktore mozna
    porownac i od razu np. zlozyc wniosek o karte kredytowa lub zglosic
    zainteresowanie kredytem mieszkaniowym? Czy zdarzaja sie problemy zwiazane z
    korzystaniem z takich serwisow? Jak oceniacie bezpieczenstwo? Jakie inne
    serwisy poza wymienionymi moglibyscie polecic?

    Nie ukrywam, ze chcialbym zacytowac czesc wypowiedzi w moim tekscie. Gdyby
    ktos sobie tego nie zyczyl, bardzo prosze o zaznaczenie tego. Zapraszam do
    dyskusji na grupie, badz do przeslania uwag poczta elektroniczna.

    Piotr Stankiewicz

  • 3. Data: 2004-03-22 11:33:26
    Od: "Zenon Brodooki" <z...@b...pl>

    A moze wypadaloby przedstawic sie bardziej?
    Poza imieniem i nazwiskiem wypadaloby napisac jaka gazete / serwis
    reprezentujesz?

    Poza tym redaktor... chyba raczej dziennikarz...

  • 4. Data: 2004-03-22 11:38:58
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Glenn <g...@b...pl> wrote:
    > produktów, tylko te z którym pośrednik ma podpisane umowy (co jest
    > oczywiście naturalne, ale zaciemnia obraz sytuacji).

    Nie jest to do konca prawda.
    W takim Bankier.pl - widzisz wszystkie opcje na rynku....

  • 5. Data: 2004-03-22 13:51:25
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > W takim Bankier.pl - widzisz wszystkie opcje na rynku....

    Pod opcją "kredyty mieszkaniowe" są: mbank, Lukas, Nordea, DB (te kredyty
    są wyeksponowane). Wysłanie maila pod opcją "zobacz więcej ofert" skutkuje
    otrzymaniem linków do ofert: BGK, BPH, Fortis, GE, RHEINHYP-Bre. Nie ma więc
    wszystkich banków, a wyeksponowane są prawdopodobnie te, od których bankier
    dostaje największą prowizję.

  • 6. Data: 2004-03-22 14:05:50
    Od: "Karolcia" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisała w wiadomości

> [...]
    więc
    > wszystkich banków, a wyeksponowane są prawdopodobnie te, od których

    Ale w zakładce http://www.bankier.pl/fo/kredyty/ i wszystkich narzedziach,
    jest porównywana wiekszość kredytów dostępnych na rynku.
    http://www.bankier.pl/fo/kredyty/narzedzia/zestawien
    ie/
    http://www.bankier.pl/fo/kredyty/narzedzia/oferta/
    http://www.bankier.pl/fo/kredyty/narzedzia/wyszukiwa
    rki/mieszkaniowe.html

    Więc oprócz informacji o sprzedawanych produktach w Centrum Finansowym można
    też je porównać do innych.
    :)

    Pozdrawiam
    Karolina

  • 7. Data: 2004-03-22 15:15:56
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Ale w zakładce http://www.bankier.pl/fo/kredyty/ i wszystkich narzedziach,
    > jest porównywana wiekszość kredytów dostępnych na rynku.
> [...]

    Najpierw widzimy coś takiego: "Reklamuj swoją firmę w tym zestawieniu! " a
    następnie wyszukiwarka zapytana o kredyt o najmniejszych kosztach (złotowy
    na 10 lat na 50 000 na mieszkanie warte 80000, posiadane środki 30000) daje
    nam następującą listę (pierwsze 10) :

    1.ING
    2.BOŚ
    3.Millennium
    4.BPH
    5.KB
    6.Nykredit
    7.BZWBK
    8.Lukas
    9.Fortis
    10.DB

    Już na pierwszy rzut oka wygląda mi to podejrzanie ;-))))

  • 8. Data: 2004-03-24 18:43:02
    Od: LUZYTA <l...@g...nospam.pl>

    Użytkownik Glenn napisał:
> [...]
    > będzie mu sugerował bank A (bo ten bank daje pośrednikowi największą
    > prowizję), a nie bank B (korzystniejszy dla klienta).

    Hmmm, to bardzo obiegowa, często powtarzana opinia....
    Czy prawdziwa?
    O ile mi wiadomo, w Expanderze prowizje, jakie otrzymuje doradca, są
    jednakowe dla wszystkich banków poza GE Bankiem Mieszkaniowym (tu są
    wyższe). Jednak w przypadku GE kredyty są na tyle mało atrakcyjne
    (pomijając kredyt konsolidacyjny, który cieszy się jako takim
    zainteresowaniem), że rzadko są proponowane klientowi.
    Na ogół decyduje niskie oprocentowanie oraz szybkość załatwiania
    formalności.

    Pozdr.

  • 9. Data: 2004-03-25 11:41:01
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > O ile mi wiadomo, w Expanderze prowizje, jakie otrzymuje doradca, są
    > jednakowe dla wszystkich banków poza GE Bankiem Mieszkaniowym (tu są

    Mam rozumieć, że WSZYTKIE banki, które współpracują z expanderem (poza GE)
    dają IDENTYCZNĄ prowizję? Cos nie chce mi się wierzyć ;-))))

  • 10. Data: 2004-03-25 12:02:38
    Od: LUZYTA <l...@n...cieplekapcie.net>

    Glenn wrote:
    > Mam rozumieć, że WSZYTKIE banki, które współpracują z expanderem (poza GE)
    > dają IDENTYCZNĄ prowizję? Cos nie chce mi się wierzyć ;-))))

    Dokładnie TAKĄ uzyskałam informację - z cholernie wiarygodnego źródła ;-)))

    --
    luzyta