    From: "Glenn" <g...@b...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Posrednictwo finansowe w Internecie
    Date: Thu, 25 Mar 2004 13:31:45 +0100
    Sender: g...@o...pl@dial-2857.wroclaw.dialog.net.pl

    > Może inaczej - doradca za każdy kredyt (bez względu na bank) otrzymuje
    > taki sam procent prowizji. Zatem to, jaki bank zaproponuje klientowi,
    > nie jest uzależnione od wysokości prowizji, bo ta uzależniona jest tylko
    > od kwoty kredytu, a nie od banku.

    Tu ok. - zgoda.

    > Tak więc można przypuszczać, że propozycja przedstawiona klientowi (3
    > oferty zazwyczaj) jest obiektywna.
    > Czy sam Expander otrzymuje takie same, czy inne wysokości prowizji od
    > banków - nie wiem, ale z punktu widzenia klienta jest to nieistotne.

    A tu juz nie. Doradca (człowiek) dostaje taką samą prowizję. Ekspander
    (firma) oczywiście dostaje różne prowizje (wieksze od jednych banków,
    mniejsze od innych). Co zatem robi pracownik Ekspandera? Sprzedaje ten
    kredyt, który jest opłacalny dla Ekspandera. Co mu to daje? Prowizja dla
    człowieka ta sama, a i szef jest zadowolony (pracownik sprzedał kredyt
    najbardziej opłacalny dla firmy). Kto potencjalnie traci? Klient - któremu
    proponowany jest kredyt najbardziej opłacalny dla Ekspandera.

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn