  • 11. Data: 2007-09-01 08:19:49
    Temat: Re: Polskie banki a chargeback
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 1 Sep 2007 00:22:06 +0200, "WW3" <w...@o...pl> wrote:

    >Raczej za duzo przebywania w US gdzie klient jest traktowany jako ten 'nr 1' a
    >nie w Polsce jako intruz.
    >
    >Wracajac do tematu, generalnie istnieje mozliwosc reklamowania transakcji w Polsce?

    Generalnie istnieje i niektóre banki rozumieją, że reklamacja uznana
    to zadowolony klient, a nieuznana, to 10 zrażonych.
    Przykładowo są w Polsce duże banki, które umywają ręce i odrzucają
    reklamacje transakcji MO/IO/TO stwierdzając, że podany został poprawny
    numer, data ważności i kod CVV2 karty.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 12. Data: 2007-09-02 21:29:06
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Przykładowo są w Polsce duże banki, które umywają ręce i odrzucają
    > reklamacje transakcji MO/IO/TO stwierdzając, że podany został poprawny
    > numer, data ważności i kod CVV2 karty.

    Np. Twój bank.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 13. Data: 2007-09-03 08:12:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sun, 2 Sep 2007 23:29:06 +0200, KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>
    wrote:

    >Np. Twój bank.

    O, mam jakis bank? Nie wiedziałem :D
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 14. Data: 2007-09-04 19:05:46
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > to jest pytanie?
    > Oczywiście, że tak. Istnieje. taka sama jak wszędzie indziej.
    > Z tym, że banki chętniej reklamacji nie uznają odbijając piłeczkę w stronę
    > klienta i czekają czy klient pójdzie do sądu, czy tez machnie reką.
    > Wynika to z tego, że osoba podejmująca decyzję o odmowie reklamacji jak i
    > bank praktycznie są bezkarne. Ewentualnie przegrają sprawę w sądzie, ale i
    > tak ich nikt nie ruszy.

    To nie tak. Jeśli klient składa reklamację to bank uznaje czy dana sprawa
    kwalifikuje się do wprowadzenia chargebacka. Jeśli tak to wprowadzają go.
    Bank, który wydał kartę nie zdecyduje się na zrezygnowanie z uzasadnionego
    chargebacku. Nic na tym nie zyskuje, a traci klienta. A "wygrany" chargeback
    nic banku nie kosztuje. Natomiast jeśli szanse powodzenia chargebacka są
    małe to bank na to się nie zdecyduje. Przegrany kosztuje dość sporo.
    Natomiast inną kwestią jest uznanie bądź nie reklamacji klienta. Jeśli
    chargeback jest zasadny i uznany to generalnie banki uznają reklamacje.
    Jeśli bank wydawca nie ma możliwości przerzucenia kosztu na kogoś innego
    (np. acquirer) to uzna reklamacje jeśli klienta jest ważny, czasami b.
    "krzykliwy". Oczywiście również wtedy jeśli ustawa o elektronicznych
    instrumentach płatniczych określa odpowiedzialność po stronie banków.
    Natomiast jeśli chodzi o transakcje MO/TO/IO to wspomniana ustawa stwierdza,
    że banki nie ponoszą odpowiedzialności. I część banków w ten sposób
    rekompensuje sobie część strat za sytuacje określone w ustawie, będące
    odpowiedzialnością banków.

  • 15. Data: 2007-09-04 19:49:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    rsa127 wrote:

    > To nie tak. Jeśli klient składa reklamację to bank uznaje czy dana sprawa
    > kwalifikuje się do wprowadzenia chargebacka. Jeśli tak to wprowadzają go.

    I w zwrocie "uznaje czy kwalifikuje" jest właśnie cały pies pogrzebany.
    Zwykle uznaje, że nie ma podstaw do reklamacji, tłumaczać się, na różne
    sposob. A to że adres się zgadzał, a to ze CVV bylo podane, a to ze
    skoro gosciu mial numer karty to przeciez musila go dostac od klienta.
    Robią wszystko aby reklamacji nie uzać.

    > Bank, który wydał kartę nie zdecyduje się na zrezygnowanie z uzasadnionego
    > chargebacku.

    Najpierw klient musi miec mocne argumenty, zeby bank uznal ze jest
    uzasadniony.
    Zwykle kopia skargi to aritra bankowego lub pismo od adwokata jest takim
    argumentem. Wczesniej nie.

    > Nic na tym nie zyskuje, a traci klienta.

    Właśnie problem w tym, że narazie im to zwisa.

    > Jeśli
    > chargeback jest zasadny i uznany to generalnie banki uznają reklamacje.
    I znowu nie.
    Jest dokładnie odwrotnie. najpier bank stara się spławić reklamację, a
    dopiero jak klient się nie daje dto sie zastanawiaja na chargbackiem.

    > Jeśli bank wydawca nie ma możliwości przerzucenia kosztu na kogoś innego
    > (np. acquirer)

    to przerzuca go na klienta i ma go gdzieś.

    > to uzna reklamacje jeśli klienta jest ważny, czasami b.
    > "krzykliwy".

    a jak nie jest to ....