-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: witek <w...@g...pl.invalid>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Polskie banki a chargeback
Date: Tue, 04 Sep 2007 14:49:20 -0500
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 56
Message-ID: <fbkcs2$pj8$4@inews.gazeta.pl>
References: <fba3eu$dv2$4@inews.gazeta.pl> <0...@n...onet.pl>
<fba6r7$137$2@inews.gazeta.pl> <fbkaad$n6p$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: adsl-68-94-94-55.dsl.stlsmo.swbell.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1188935363 26216 68.94.94.55 (4 Sep 2007 19:49:23 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Sep 2007 19:49:23 +0000 (UTC)
X-User: witek7205
In-Reply-To: <fbkaad$n6p$1@news.onet.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:424767
[ ukryj nagłówki ]rsa127 wrote:
>>> Wracajac do tematu, generalnie istnieje mozliwosc reklamowania transakcji
>>> w Polsce?
>> to jest pytanie?
>> Oczywiście, że tak. Istnieje. taka sama jak wszędzie indziej.
>> Z tym, że banki chętniej reklamacji nie uznają odbijając piłeczkę w stronę
>> klienta i czekają czy klient pójdzie do sądu, czy tez machnie reką.
>> Wynika to z tego, że osoba podejmująca decyzję o odmowie reklamacji jak i
>> bank praktycznie są bezkarne. Ewentualnie przegrają sprawę w sądzie, ale i
>> tak ich nikt nie ruszy.
>
> To nie tak. Jeśli klient składa reklamację to bank uznaje czy dana sprawa
> kwalifikuje się do wprowadzenia chargebacka. Jeśli tak to wprowadzają go.
I w zwrocie "uznaje czy kwalifikuje" jest właśnie cały pies pogrzebany.
Zwykle uznaje, że nie ma podstaw do reklamacji, tłumaczać się, na różne
sposob. A to że adres się zgadzał, a to ze CVV bylo podane, a to ze
skoro gosciu mial numer karty to przeciez musila go dostac od klienta.
Robią wszystko aby reklamacji nie uzać.
> Bank, który wydał kartę nie zdecyduje się na zrezygnowanie z uzasadnionego
> chargebacku.
Najpierw klient musi miec mocne argumenty, zeby bank uznal ze jest
uzasadniony.
Zwykle kopia skargi to aritra bankowego lub pismo od adwokata jest takim
argumentem. Wczesniej nie.
> Nic na tym nie zyskuje, a traci klienta.
Właśnie problem w tym, że narazie im to zwisa.
> Jeśli
> chargeback jest zasadny i uznany to generalnie banki uznają reklamacje.
I znowu nie.
Jest dokładnie odwrotnie. najpier bank stara się spławić reklamację, a
dopiero jak klient się nie daje dto sie zastanawiaja na chargbackiem.
> Jeśli bank wydawca nie ma możliwości przerzucenia kosztu na kogoś innego
> (np. acquirer)
to przerzuca go na klienta i ma go gdzieś.
> to uzna reklamacje jeśli klienta jest ważny, czasami b.
> "krzykliwy".
a jak nie jest to ....
Najnowsze wątki z tej grupy
- wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- Millenium czyli DEBILE bankowości
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Re: Prawo móżdżek...
- frankowicze odcinek NNN
- O wisienkach
- zysk NBP
- Dostałem nową kartę
- Velobank -- KK Mastercard
- cyrk Kometa
- uczcie się Anglicy
- no w końcu zadzwonił wnuczek
- zbyt silny złoty byłby problemem
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- 2024-05-16 Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- 2024-05-15 Millenium czyli DEBILE bankowości
- 2024-05-07 Chess
- 2024-05-07 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-06 Re: Prawo móżdżek...
- 2024-04-29 frankowicze odcinek NNN
- 2024-04-25 O wisienkach
- 2024-04-25 zysk NBP
- 2024-04-23 Dostałem nową kartę
- 2024-04-22 Velobank -- KK Mastercard
- 2024-04-21 cyrk Kometa
- 2024-04-19 uczcie się Anglicy
- 2024-04-16 no w końcu zadzwonił wnuczek
- 2024-04-11 zbyt silny złoty byłby problemem