  • 1. Data: 2007-08-31 18:16:23
    Temat: Polskie banki a chargeback
    Od: "WW" <w...@o...pl>

    Witam

    Posiadam KK (AMEX) wydana w Polsce przez jeden z polskich bankow, jestem
    zmuszony dokonac transakcji na prawie 100k PLN, czy w przypadku gdyby cos poszlo
    nie tak, moge zmusic bank do zrobienia chargebacku ?

    Za granica to swiete prawo kazdego posiadacz CC, a u nas jak jest?

    Pozdr

  • 2. Data: 2007-08-31 19:19:25
    Temat: Re: Polskie banki a chargeback
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "WW" <w...@o...pl> writes:

> [...]
    > cos poszlo
    > nie tak, moge zmusic bank do zrobienia chargebacku ?

    Nie.

    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2007-08-31 22:02:21
    Od: w...@o...pl

    > Nie.

    Nie, tzn ?

    W US gdzie mam konto, prawo do chargebacku jest oczywiste i jest oferowane w
    przypadku 99% kart kredytowych. Sam kilkakrotnie korzystalem.

    Pozdr

  • 4. Data: 2007-08-31 22:07:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WW wrote:
> [...]
    > zmuszony dokonac transakcji na prawie 100k PLN, czy w przypadku gdyby cos poszlo
    > nie tak, moge zmusic bank do zrobienia chargebacku ?

    Nie możesz banku zmusić.

    > Za granica to swiete prawo kazdego posiadacz CC

    Za dużo filmów.

  • 5. Data: 2007-08-31 22:14:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    w...@o...pl wrote:

    > Nie, tzn ?
    >
    > W US gdzie mam konto, prawo do chargebacku jest oczywiste i jest oferowane w
    > przypadku 99% kart kredytowych. Sam kilkakrotnie korzystalem.

    To nie jest zadne prawo do chargebacku, tylko banki szybciej i czesciej
    uznaja twoja reklamacje.

  • 6. Data: 2007-08-31 22:18:11
    Od: "ww3" <w...@o...pl>

    > To nie jest zadne prawo do chargebacku, tylko banki szybciej i czesciej
    > uznaja twoja reklamacje.

    Prawo to faktycznie za daleko idace slowo. Ale istnieje zawsze taka mozliwosc i
    zwykle reklamacje sa uznawane.

    W.

  • 7. Data: 2007-08-31 22:22:06
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    > Za dużo filmów.

    Raczej za duzo przebywania w US gdzie klient jest traktowany jako ten 'nr 1' a
    nie w Polsce jako intruz.

    Wracajac do tematu, generalnie istnieje mozliwosc reklamowania transakcji w Polsce?

  • 8. Data: 2007-08-31 22:45:02
    Od: yayco <y...@n...pl>

    WW3 pisze:

    > Raczej za duzo przebywania w US gdzie klient jest traktowany jako ten 'nr 1' a
    > nie w Polsce jako intruz.
    >
    > Wracajac do tematu, generalnie istnieje mozliwosc reklamowania transakcji w Polsce?

    Źle postawione pytanie. Reklamować możesz zawsze. Problem nie w prawie
    do reklamacji, a w tym jak są one traktowane przez banki.
    Niektóre (citi) są bardziej skłonne do współpracy, inne mniej. Normalny
    Amex (tj nie coobrandowany przez banki) też bardzo dobrze traktuje
    klientów.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 9. Data: 2007-08-31 23:01:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ww3 wrote:

    > Prawo to faktycznie za daleko idace slowo. Ale istnieje zawsze taka mozliwosc i
    > zwykle reklamacje sa uznawane.

    Żadna możliwość nie istnieje, bo ty takiej możliwości nie masz.
    To bank ma taka możliwość a nie ty, dokładnie tak samo jak w Polsce.

    Ty masz możlwiość złożenia reklamacji, a bank ci ją może uznać lub nie.
    Inne są tylko proporcje uznanych bądź nie reklamacji.

  • 10. Data: 2007-08-31 23:05:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WW3 wrote:

    > Raczej za duzo przebywania w US gdzie klient jest traktowany jako ten 'nr 1' a
    > nie w Polsce jako intruz.

    Klient nie jest traktowany ani bardziej ani mniej.
    Inna jest tylko mentalność ludzi i dlatego masz takie wrażenie

    > Wracajac do tematu, generalnie istnieje mozliwosc reklamowania transakcji w Polsce?
    to jest pytanie?
    Oczywiście, że tak. Istnieje. taka sama jak wszędzie indziej.
    Z tym, że banki chętniej reklamacji nie uznają odbijając piłeczkę w
    stronę klienta i czekają czy klient pójdzie do sądu, czy tez machnie reką.
    Wynika to z tego, że osoba podejmująca decyzję o odmowie reklamacji jak
    i bank praktycznie są bezkarne. Ewentualnie przegrają sprawę w sądzie,
    ale i tak ich nikt nie ruszy.