  • 11. Data: 2011-03-09 20:35:58
    Temat: Re: Policzmy rentowność OFE ZUS LOKATA
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    news:1e6xee9zetfgf.4q5w61j6lnbk$.dlg@40tude.net...
> [...]
    >>> ROKU. Obliczę swoją wewnętrzną stopę zwrotu dla moich składek ale może

> [...]
    > 10
    > lat. Tak qwa czy nie ?!!!
    > Teraz wez wpłać te 100 zł do banku na 5% też na początku 1999r. Ile
    > będziesz miał?
    > Po pierwszym roku 105zł
    > po drugim 105+5%*105zł=110,25
    > po trzecim 110,25 + 110,25*5% = 115,76
    > itd.
    >
    > Łeb mnie boli ale ci policzyłem i wyszło 171,04 zł
    > Zysk wyniósł 71,04zł

    > W banku na 5% dostaniesz 171 zł w OFE masz 360zł
    > Co wiec mi pitolisz że OFE to jest to samo co bank na 5% rocznie? ;)

    To oszustwo, bowiem odnosisz się tlko do pierwszej wpłaty w OFE i w banku
    kilkanaście lat temu.
    Takie coś mija się z sensem.
    Rób zadanie od nowa, najlepiej metodą george bo ja zbytnio to skomplikowałem

    czyli podaj sume swoich wpłat do OFEprzed ich PROWIZJĄ, ile masz teraz (ile
    jednostek x wartość)

    Na początek właśnie zrób tak i Ci policze dalej krok po kroku

  • 12. Data: 2011-03-09 21:00:55
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 21:35:58 +0100, skippy napisał(a):

> [...]
    > jednostek x wartość)
    >
    > Na początek właśnie zrób tak i Ci policze dalej krok po kroku

    Ja już z wami nie mogę. Toż skup się skippy bo pojadę do wawy i cie znajdę
    ;-)
    Policzyłem dla pierwszej wpłaty. To jest poprawnie policzone. Identycznie
    możesz policzyć dla 2-giej wpłaty tylko, że 2 wpłata będzie lezała na
    koncie i w OFE nie 11 lat tylko już 10 lat. Potem zrób to dla 3 ciej wpłaty
    leżącej na kontach już tylko 9 lat itd. dla wszystkich 10 wpłat.
    Potem dodaj wyniki i porównaj OFE z kontem na 5%.

    Specjalnie to uprościłem, żeby nie liczyć dla wszystkich kolejnych 11 wpłat
    a ty mnie od oszustów wyzywasz. Leń to by bardziej pasowało ;) ale oszust!

    P.S.
    Jak sie upierasz to przedstawię wyliczenia na jakimś blogu albo gdzieś bo
    tu się nie bardzo da, ale jutro OK?

  • 13. Data: 2011-03-09 21:06:43
    Temat: Re: najlepiej wychodzi IKE - wlasne !!!
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 20:27:11 +0000 (UTC), Loser napisał(a):

> [...]
    >
    > Na IKE wplacilem tak troche ponad polowe tego co zabrano mi celem przekazania
    > do OFE, a ci sporo najpierw pozabierali na swoje prowizje, a potem zarzadzali
    > jak zarzadzali.
    >
    > Z tej okolo polowy srodkow mam obecnie na rachunku okolo 40% wiecej , niz na
    > OFE.
    >
    > Niestety musze sie przyznac, ze za ostatnie 2-3 lata troche zaniedbywalem
    > aktywnosc i stad tez zyskowanosc na IKE i te proporcje pogorszylem bo
    > wczesniej bylo to nawet znacznie lepiej
    >
    > Ale - to jest ta odpowiedz dla tych co potrafia i maja czas

    To fakt. IKE jest najlepsze dla ludzi którzy nie bawią się w giełdę zgadzam
    się całym swym jestestwem. Aczkolwiek znajdz mi kogoś kto ma 30 lat i do 65
    lat będzie odkładał w IKE? To tak samo nierealne jak spłata 40 letniego
    kredytu hipotecznego. Wszyscy o tym wiedzą ale nic nie powiedzą.

  • 14. Data: 2011-03-09 21:20:53
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    podaj sume wpłat (przed prowizją OFE) za cały okres oraz aktualną ilość
    jednostek jakie masz i aktualną wartość
    nie kombinuj nic więcej, bo inne kombinacje powodują zafałszowania jakie
    znamy z reklam
    to jest najprostsza metoda i zarazem najbardziej pewna

    dalej wcięcia >

> [...]
    > leżącej na kontach już tylko 9 lat itd. dla wszystkich 10 wpłat.
    > Potem dodaj wyniki i porównaj OFE z kontem na 5%.

    ale przecież ja to już zrobiłem w pierwszych postach
    ręce opadają

    wróćmy więc do metody zaproponowanej przez george opisanej wyżej
    ona jest najprostsza i najbardziej odporna na ściemy, a zakładam że chcesz
    żebyśmy doszli do prawdy a nie se coś wzajemnie udowadniali na siłe klepiąc
    to samo po 529 razy:)

  • 15. Data: 2011-03-09 21:29:24
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > P.S.
    > Jak sie upierasz to przedstawię wyliczenia na jakimś blogu albo gdzieś bo

    root skup sie,

    warunki brzegowe:

    10 lat po 100 pln = 1000 wpłat (co roku 100)

    po 10 latach masz na koncie 1230 PLN

    jaka jest stopa zwrotu ?

    george

    P.S. jak mozesz podaj też wzór z użycie podanych danych.

  • 16. Data: 2011-03-09 21:39:22
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 9 Mar 2011 22:29:24 +0100, george napisał(a):

> [...]
    >
    > jaka jest stopa zwrotu ?
    >
    > george
    >
    > P.S. jak mozesz podaj też wzór z użycie podanych danych.

    Skupiłem się i odpowiedziałem Ci w innej gałązce tego wątku. To o co pytasz
    to włąśnie wewnętrzna stopa zwrotu. Nie ma ogolnego wzoru ale jest
    procedura, numeryczna która możesz zapodać w Excelu (funkcja nazywa się tam
    IRR)

  • 17. Data: 2011-03-09 21:42:54
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "root" <r...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > to włąśnie wewnętrzna stopa zwrotu. Nie ma ogolnego wzoru ale jest
    > procedura, numeryczna która możesz zapodać w Excelu (funkcja nazywa się

    a mógłbyś podac to tu jeszcze raz ?

    george

  • 18. Data: 2011-03-09 21:55:07
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > "root" <r...@v...pl> wrote in message

    > a mógłbyś podac to tu jeszcze raz ?
    >
    > george

    K*(1+r/100) + K*(1+R/100)^2 + K*(1+R/100)^3+ ....+ K*(1+R/100)^11 = WP

    gdzie
    WP = wartość przyszła (końcowa)
    K to kwota którą wpłącasz w równych odstępach,
    R - stopa procentowa w skali roku

    no wiec policze według przedstawionych instrukcji

    100 3,80% 103,8
    100 3,80% 107,7444
    100 3,80% 111,8387
    100 3,80% 116,0886
    100 3,80% 120,4999
    100 3,80% 125,0789
    100 3,80% 129,8319
    100 3,80% 134,7655
    100 3,80% 139,8866
    100 3,80% 145,2023

    1000 1234,737

    kazdy wiersz liczony:

    K *( 1+ 0,038) ^ n, gdzie n = numer wiersza

    wynik mojego OFE (CU) wyniósł wiec 3,8%

    george

    p.s. dlaczego ostatni element u Ciebie ma potęgę 11 ? ( lat 10 przeciez)

  • 19. Data: 2011-03-09 22:22:59
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    OK mam konkretne liczby ze swoich papierów

    Za okres 1999 - do końca 2009 czyli bez 2010

    Składki odprowadzone na OFE: 12.700zł
    Ilość JR w OFE: 550
    wartość JR ING na 01.2010: 29,37
    Kapitał w OFE = 16153,50

    teraz przy założeniu, że kwotę 12.700 dzielę na 11 rat wpłacanych do banku
    co rok od 1999 do 2009 w styczniu
    na lokatę
    to w dniu 1 stycznia 2010 bede miał na rku 16.107 dla oprocentowania lokaty

    równego...

    UWAGA...

    ............................................. 3,9% !!!!!!!!!!!!!

    z laczków wyrywa

    i za taki deal leciała prowizia 7%

    sory, to jest granda

  • 20. Data: 2011-03-09 22:30:46
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    już nawet nie liczę tego miodu na dzień 1 stycznia 2009

    jednostka uczestnictwa urosła o 200%
    prowizie wzięte
    a efektywnie jak lokata i to marna

    oczywiście winnych nie będzie

    w zakresie handlu akcjami wynik marny i wniosek - po kiego podejmować takie
    ryzyko (w każdej chwili to się może zawalić, albo fund może utopić kasę np w
    toksykach), skoro efektywnie jest to odpowiednik cienkiej lokaty???

    w zakresie obligów to już ustaliliśmy
    skoszenie prowizji za przełożenie kasy z lewej do prawej kieszeni

    teraz pozostaje wyłącznie się zastanowić, kto podnosi najwiekszy raban
    ergo kto na tym realnie traci

    nie myślę o przyszłych emerytach, bo jak zauwazyliśmy większość z nich zyje
    w przeświadczeniu o jakimś kosmicznie zajebistym koszeniu kapuchy na
    emeryturke w OFE

    dla mnie temat zamkniety
    żenua

    Panie Tusk zamknij ten bałagan i zapytaj expertów gdzie błąd w poniższych
    moich wyliczeniach.